❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Hei jenter :happy:
Da er jeg og samboer henvist til Porsgrunn, og har første time 20/02. Vi blir satt på ringeliste dersom en avbestilling skulle dukke opp. Er veldig spent og nysgjerrig. Hva kan vi forvente av første samtale? :love017
Hei! Vi hadde samme opplevelse som Nurk25 :) Første time var mest kartlegging, både meg og mannen ble undersøkt for å se status og vi pratet gjennom hva vi har prøvd og hva som er aktuelt av behandling videre. Først laget vi plan med lege, og så en samtale med sykepleier for å gå gjennom det praktiske med medisiner. I vårt tilfelle anbefalte de å forsøke letrozol en liten stund videre da det kunne hende det var nok. Fikk utskrevet medisiner samme timen og startet fra neste syklus. Vi fikk tilbud om IVF etter 3 måneder på letrozol uten resultat, men bestemte oss for å forsøke i 1/2 år for å føle at vi hadde prøvd 'lenge nok'. Når vi så gikk videre til IVF fikk vi plan og alle medisiner med en gang, så vi startet fra neste syklus der også :)

Hei jenter :happy:
Da er jeg og samboer henvist til Porsgrunn, og har første time 20/02. Vi blir satt på ringeliste dersom en avbestilling skulle dukke opp. Er veldig spent og nysgjerrig. Hva kan vi forvente av første samtale? :love017
Vi hadde samme opplevelse fra de andre (og det var nettopp grunnen til at vi valgte Porsgrunn og ikke OUS, for der er det visst litt kortere ventetid). Hadde en samtale om litt div, undersøkelse og opplæring i medisinbruk, også hadde de tid allerede neste syklus, så to uker etter samtalen var jeg igang. Hvis de ikke hadde hatt tid den syklusen tipper jeg det ville vært måneden etter. Så det er går ganske greit når man har kommet inn til samtale er vår erfaring :)

(Forøvrig sto vi også på ringeliste og ble oppringt og fikk time tidligere også, så det funka og raskt og fint :) )

Jeg utsatte ting litt selv pga jeg ikke var helt klar
Men når jeg først sa fra at NÅ startet jeg , så gikk det jo raskt . Medisiner , inn for 2 ultralyder sjekke folliklene ,så uttak men ble noe overstimulert ..derfor totalfrys . Pga denne overstimuli.ble endometriet fortykket og ujevn .så overlegen der henviste meg hysteroskopi på.sykehuset .
Veldig glad for det , selv om det der var g da var kjipt . Men det gikk kjempefort , fikk time etter 2 uker. Så ble det innsett når livmor var helet , gikk 1 syklus , så fikk jeg innsett . Innsett i helt naturlig syklus, så slapp medisiner og glad for det .
Gravid uke 17.nå. blasting hadde nok ikke festet seg uten hysteroskopien. Lykke til :)
Takk for at du deler :Heartpink
Selv med noe komplikasjoner, må jeg jo si at det gikk ganske raskt allikevel. Herlig at det løste seg, og gratulerer med baby i magen :love017

Hei! Vi hadde samme opplevelse som Nurk25 :) Første time var mest kartlegging, både meg og mannen ble undersøkt for å se status og vi pratet gjennom hva vi har prøvd og hva som er aktuelt av behandling videre. Først laget vi plan med lege, og så en samtale med sykepleier for å gå gjennom det praktiske med medisiner. I vårt tilfelle anbefalte de å forsøke letrozol en liten stund videre da det kunne hende det var nok. Fikk utskrevet medisiner samme timen og startet fra neste syklus. Vi fikk tilbud om IVF etter 3 måneder på letrozol uten resultat, men bestemte oss for å forsøke i 1/2 år for å føle at vi hadde prøvd 'lenge nok'. Når vi så gikk videre til IVF fikk vi plan og alle medisiner med en gang, så vi startet fra neste syklus der også :)
Kan forstå ønsket om å prøve selv lenge nok før man går til ivf, det er jo helt naturlig å tenke slik tror jeg :happy:
I vårt tilfelle har vi allerede forsøkt i 4 år, og samboeren har påvist nedsatt sædkvalitet via privat fertilitetssjekk. I tillegg har jeg adenomyose, mulig endometriose og noe nedsatt amh, så jeg håper egentlig at de foreslår ivf med det samme :Heartpink

Vi hadde samme opplevelse fra de andre (og det var nettopp grunnen til at vi valgte Porsgrunn og ikke OUS, for der er det visst litt kortere ventetid). Hadde en samtale om litt div, undersøkelse og opplæring i medisinbruk, også hadde de tid allerede neste syklus, så to uker etter samtalen var jeg igang. Hvis de ikke hadde hatt tid den syklusen tipper jeg det ville vært måneden etter. Så det er går ganske greit når man har kommet inn til samtale er vår erfaring :)

(Forøvrig sto vi også på ringeliste og ble oppringt og fikk time tidligere også, så det funka og raskt og fint :) )
Wow, det var jo veldig rask oppstart. Så utrolig gøy (og skummelt) at det kan være mulig så hurtig. Har lest litt forskjellig på nett, og selve prosessen tar jo litt tid i seg selv med hormonbehandling, egguttak og innsett, så man ønsker jo såklart å komme igang så raskt som mulig. Samtidig rives jeg litt mellom tanken på å prøve på en termin på nyåret fremfor sent på året. Samtidig vet jeg godt at det kan være nødvendig med både 2 og 3 forsøk, så man får kanskje prøve å ikke planlegge så mye. Dessuten er det jo aldri en garanti å føde til termin :happy:

Selv med noe komplikasjoner, må jeg jo si at det gikk ganske raskt allikevel. Herlig at det løste seg, og gratulerer med baby i magen :love017
Ja kunne jo starta opp rett etter samtalen egentlig , for de hadde ledig .. men jeg måtte bare være litt mer mentalt klar husker jeg ... Storfornøyd med Porsgrunn . Kan ikke skryte nok av de . Tusen takk og du kommer snart få oppleve samme gleden ❤️
Lykke til ❤️

Ps glemte skrive at det ble jo tatt en del blodprøver og de må man få svar på.først. hiv osv

Siden det er / var mannen min som.vsr " problemet " pga nedatt sædkvalitet ønsket Porsgrunn også teste han får slike genetiske sykdommer som kan resultere i sterilitet og lav sædkvalitet hos menn . Den blodprøven tok noen uker få svar på .
Men alt fint .ingen sykdommer , men han har lavt antall svømmere , men sædcellene som var der var tipp topp , men vi hadde aldri klart lage baby alene uten hjelp ❤️ så vi brukte ICSI

Back
Topp