✨ ims skal bli mamma ✨

33+5

Bekkenlåsningen er mer eller mindre borte nå, etter bare tre ganger hos kiropraktor! (Og sikkert pga. sykemelding) :joyful: Ååh, for en befrielse. Nå skal jeg kun gå til kiropraktor for å vedlikeholde og forebygge.

Sånn ellers har jeg den siste uka begynt å sove ekstremt urolig. Trodde jeg sov urolig fra før, men nå har det tatt helt av. Våkner ofte i 02-03-tida og sliter veldig med å sovne igjen. Noen ganger må jeg rett og slett stå opp. Er stuptrøtt kun etter å ha vært oppe én time på morgenen og kjempesliten gjennom dagen.
Alt er et ork... Selv bittesmå gjøremål som å dusje, kle på seg, lage frokost etc. Sliter med halsbrann innimellom, småkvalm, tung pust, mensmurring, en utrolig spent og stram mage ofte når lillemor presser seg utover, kynnere.
Men prøver å tenke positivt oppi alt det kjipe da, det er jo tross alt ei fantastisk lita tulle inni der som vi gleder oss veldig til å treffe om under to måneder! :love017

Siden sist har vi vært på fødselsforberedende kurs på sykehuset. Var fint å få en gjennomgang av det hele, selvom jeg hadde lest meg opp på det meste fra før. Også var det jo en del praktisk informasjon og omvisning som gjør en helt ny og litt skremmende situasjon litt mer trygg.
Samboeren synes det var veldig fint å få det hele forklart og vite om hvilke muligheter som fantes i forhold til «hjelp» underveis osv.

Så holder jeg ivrig på med å strikke hentesettet til lillemor hver dag. Straks ferdig med overdelen og teppet, så blir det bukse, sokker og lue. Regner med å rekke det fint :) Begynte jo på et hentesett for lenge siden og ble ferdig med bukse og lue, men overdelen ble totalt feil i målene, så jeg gav opp :wacky:
 
Så godt du har fått has på bekkenlåsningen!

Det der med å være våken på natta er et slit altså. Har stort sett slitt med nattesøvn/nok søvn mesteparten av sommeren.... idiotisk at man skal forberedes på lite/avbrutt søvn med å være våken istedet for å gå i hi og sove alt man kan...
 
Så bra at du er mye bedre av bekkenlåsningen!!

Hoho, kjenner igjen dette med at alt kjennes ut som et ork! Her skjer ting i sneeglefart!! Helt utrolig at ting som bruker å gå fort nå kan ta såå lang tid!!

Heldigvis ikke såå lenge igjen nå[emoji173]️[emoji173]️
 
Så godt du har fått has på bekkenlåsningen!

Det der med å være våken på natta er et slit altså. Har stort sett slitt med nattesøvn/nok søvn mesteparten av sommeren.... idiotisk at man skal forberedes på lite/avbrutt søvn med å være våken istedet for å gå i hi og sove alt man kan...
Er vel en forberedelse på hvordan det blir :wacky: Men hadde vært mye bedre å være godt utrusta med god og mye søvn ja!

Så bra at du er mye bedre av bekkenlåsningen!!

Hoho, kjenner igjen dette med at alt kjennes ut som et ork! Her skjer ting i sneeglefart!! Helt utrolig at ting som bruker å gå fort nå kan ta såå lang tid!!

Heldigvis ikke såå lenge igjen nå[emoji173]️[emoji173]️
Ja, veldig uvant å måtte sette av halve dagen til småting som sikkert hadde tatt 1/10 av tida før :hilarious:
Ikke lenge igjen nei - både sprøtt, skummelt, spennende og veldig koselig å tenke på :D
 
34+2

Skulle nok ikke vært så glad for at bekkenlåsningen var mer eller mindre bra, for nå har det jammen meg blitt skikkelig ille igjen allerede :sorry: Føles som jeg har fått en ny låsning... Lurer på om det kan være fordi jeg sov noen netter i senga vår igjen, for det var etter det jeg begynte å kjenne at det ble verre. Blæh, er så kjipt å sove hver for seg! Men jeg får holde ut på sovesofaen en stund til... Fikk heldigvis hastetime hos kiropraktoren imorgen, så satser på at det hjelper. Vi flytter jo i helga også, så greit å være litt mobil for å kunne pakke ut og sette på plass ting selvom vi får hjelp fra både venner og familie.

Glemte jo helt å skrive sist at jeg ble overrasket med babyshower for noen uker siden da! :woot:
Det kunne jo ikke passet bedre med dagen de valgte å ha det på, for jeg hadde nemlig min siste arbeidsdag før sykemeldingen og følte meg litt nedfor av den grunn. Samboeren hadde avtalt med meg at vi skulle treffes i det nye huset fordi han hadde en kjempeidé om noe han hadde lyst at vi skulle gjøre der, så vi møttes på utsiden og gjett om jeg ble overrasket da jeg kom inn :Heartred
Det var veldig rørende at både nye og gamle venninner og litt familie hadde samlet seg for meg og lillemor. Jeg trodde egentlig ikke at jeg kom til å få noen babyshower, og det var helt greit. Tenkte fra før at det ville være skikkelig kleint, men det var utrolig koselig (og litt kleint da, hehe).
Lillemor fikk mange fine gaver, også hadde de laget en bok hvor de hadde skrevet hilsner til oss snart nybakte foreldrene og til lillemor. Den klarte jeg ikke å lese ferdig før klumpen i halsen kom, så den ligger i det nye huset og venter på å bli lest ferdig :D
Så var det quiz med spørsmål om babystell etc. og gjettekonkurranse på hvor mange cm jeg var rundt magen og når baby kommer. Masse god mat og kake! Takknemlig vordende mor :Heartred
 
36+4

Nå er jeg sliten og lei :sorry:
Begynner å bli rimelig klar for fødsel, selvom jeg samtidig håper hun blir i magen noen uker til. Er så lei av alle plagene som bare øker på nå... Har heldigvis hatt en del netter hvor jeg har klart å sove hele natta (selvom jeg halvvåkner hver gang jeg må snu meg), det har vært deilig. Men nå inatt måtte jeg bare stå opp. Tissetrengt, vondt i bekkenet, nummen i hånda, syyyykt varme føtter...

Har begynt med modningsakupunktur hos privat jordmor nå, og har vært der to ganger hittil. Etter sist gang igår kjente jeg virkelig at kroppen endret seg, det var helt sprøtt og vanskelig å forklare hvordan. Blir spennende å se neste gang!

Ellers har vi begynt å komme godt på plass i huset, det er deilig. Rommet til lillemor nærmer seg ferdig nå, men det går med museskritt :p Maling av lister tar tid med en vond, sliten og tung gravidkropp. Men nå er det bare én vegg med lister igjen - tre strøk. Og sååå kan samboeren få legge det nye gulvet og jeg endelig pusle med å plassere møbler og stæsj :gen014

Også har jeg verdens fineste samboer som kom og holdt rundt meg mens han strøk på magen og sa «Jeg er så stolt av deg som passer så godt på jenta vår og bærer rundt på henne».
Smelta helt av det :Heartbigred
 
39+0

Wow, da er måneden her! :woot: Det føles uvirkelig og sprøtt at vi nærmer oss målstreken. 10 dager igjen til termin. Vi gleder oss så utrolig mye, og er veldig klare for at hun skal komme nå :Heartred Pappaen sier til magen stadig at "nå kan du komme lillemor, vi venter på deg".

Kjenner dog ingen klare tegn på at ting er i ferd med å skje egentlig, bortsett fra at jeg lurer på om den berømte slimproppen begynte å gå delvis idag til morgenen. Men det er vel strengt tatt ikke noe klart tegn heller så... Kjenner kaaanskje at det murrer litt mer idag hvis jeg kjenner veldig godt etter, men blir neimen ikke klok på dette. Får vel forberede meg på overtid som førstegangsfødende, selvom jeg krysser alt jeg har for at hun kommer veldig veldig snart.
Også har vi begynt å få beskjed fra alle kjente og nære hver gang vi er på besøk eller får besøk nå, om at "så må dere si ifra når det skjer noe!" :shifty: Lurer på hva folk tenker med jeg altså. Synes faktisk det er direkte frekt å "kreve" beskjed om noe så privat og intimt som en fødsel er. Ihvertfall for meg. Går til nød greit at kommende besteforeldre sier det, men når vennepar også sier det, så reagerer jeg. Og de har jo til og med født selv. Merkelig. Gidder ikke ta opp noen diskusjon på det da, så svarer bare "ja". Så får de heller sitte der uvitende til etter fødsel - ikke mitt problem. Ser liksom ikke for meg at når noe skjer, så er det første jeg tenker på at jeg må annonsere det til familie og venner. Nei, her blir det nok bare hver vår mamma som får vite det.

Var på kontroll hos jordmor igår og lillemor ligger fortsatt i hodeleie heldigvis, men ikke festet. Blodtrykket har gjort et hopp, så jordmor ville ha meg tilbake på torsdag for å kontrollere både det og urinen (som var fin igår). Har ingen andre klare tegn på eventuell svangerskapsforgiftning, og blodtrykket var ikke alarmerende høyt heller, så tar det med knusende ro. Var veldig sosial og holdt på med en krevende situasjon i familien på søndag, så mulig det er derfor blodtrykket steg litt. Uansett trygt å føle at man blir godt tatt vare på av jordmor.
Fikk streng beskjed om å ikke være så sosial som søndagen fremover nå, og hvile liggende minst 1/2 time to ganger om dagen, og gjerne sove på dagtid hvis jeg sov dårlig om natta (noe jeg har gjort lenge jaaa).

Ellers har jeg kjøpt meg en lett vanndrivende urtete fra helsekosten og jeg kjenner allerede at den faktisk fungerer både mot urolige bein (sammen med Magnesium) og en del mot karpaltunnelsyndromet (sammen med håndleddstøtte med skinne om natta). Så det er en stor lettelse. Er jo ikke helt bra, men har mye mindre smerter og nummenhet i høyre hånd og ser ut til at jeg har bremset utviklingen på venstre hånd.
 
Håper alt står bra til og at du nyter mammalivet
 
  • Liker
Reactions: ims
Fødsel vel overstått og dagen for hjemreise fra barsel har kommet! :joyful:
Det skal bli spennende og ikke minst veldig deilig.

Oppdaterer med fødselshistorien ved en senere anledning :happy:
 
Fødsel vel overstått og dagen for hjemreise fra barsel har kommet! :joyful:
Det skal bli spennende og ikke minst veldig deilig.

Oppdaterer med fødselshistorien ved en senere anledning :happy:

Gratulerer her også, og god tur hjem[emoji173]️[emoji173]️
 
Gratulerer så mye
 
Back
Topp