♫ Skravletråd Mars ♫

Invitasjoner sendt. Eldste fylte nylig 11 år og skal ta med vennene sine (3 stk) på tur til byen (med meg). Da blir det McDonalds og kino (Skjønnheten og udyret) Jeg gleder meg vel like mye.

Får jeg håpe alle svarer kjapt. Så jeg får bestilt billettene. Er jo premiere neste helg på den og jeg gleder meg masse ! [emoji7][emoji23]
Har de søuttet med klassebursdag?

Han er 125 cm lang og 21,6 kg

Du kan plotte vekt og lengde og alder og kjønn på nhi sin side og få en alderstilpasset bmi-tolkning

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html

I seg selv anser jeg ikke mine ungers undervekt problematisk, jeg var lik selv. Det er kombinert med den helt mangelfulle matlysten og vekt som ikke stiger like mye og derfor nå tippet Nes på undervekt mens hun før var normalvektig (grenseland) før på hs. (og hs registrerte 17,9. Hun hadde da på klær og spist frokost. Hun var 17,5 før frokost i dag)
Min er visst fortsatt undervektig

5ce73217c7d1769b657210170728889c.jpg

Hva skjedde med tråden min??? [emoji23][emoji23]

Hahaha. Lærte med eldste å aldri ha det mer rotete, enn at jeg klarte å få der greit på 30 min. Det har glidd litt ut, så panikkrydding skjer, oftere enn jeg vil innrømme [emoji14] Hadde jeg fått beskjed 15 min før hadde jeg latt alt være, om det var hans familie [emoji14] Bruker å få beskjed en time eller 2 før, og han gidder som oftest ikke hjelpe. Hehe.
Hahaha [emoji23] Skulle ønske. Men svigerfar er kokk og renholder... Så akkurat med han er jeg litt nøye

God fredagsmorgen.

Mannen er i dusjen. Alle tre ungene sover! (trolig er alle tre tilsvarende veldig våkne i morgen på samme tid ;-))

Det skal helt snart være morgen. Snart skal vi våkne og komme igang. Eldste til skole og mellomste bhg. Hun må ha med seg litt klær for mye er kommet hjem etter den fjellturen.

Men akkurat nå bare nyter jeg stillheten og surfer gjennom fb, bv og avisa

Slike rolige morgener er magiske![emoji2]
Håper du har hatt en fin dag!

Har de søuttet med klassebursdag?
Ja. 10 år var siste på en måte. Noen få har enda.
Helst de med gutter.

Jentene er det ganske mye krangel med. Sist var det kun stress. Ingen kos. Og hyling og gråting. Så jeg ser at klasseselskap er ikke for henne. Tom hu satt på gråten sist for alle bare tulla.

Gjør heller noe kos da.

Yes! Jeg er tilbake! Fikk nesten ikke komme inn. Avinnstallerte her og reinnstallerte. Og ingen bruker ble funnet... Sendte tom mail om hjelp. Stress da :(

Hmm. Må prøve noe mer mettende i smoothien. Ungene liker. Men synes ikke de er helt mette og småspiser litt annet etterpå.

Dagens laget av det jeg trodde var resten av en sånn halvliters joghurt, men jeg brukte nok mer i går en jeg trodde så jeg tok en sånn liten i tillegg. Og en banan. En god slump blåbær og sikkert et par dl havregryn, eller kanskje bare en, og noe biola. Og et egg. Spent på den med egg, det ser ut til å ha gått bra så langt. Eldstemann har jo en historie med blodig diaré av egg..
Vi endte vel med ca 7-8 dl smoothie fordelt på dem. En dl ca til lillesøster resten delt mellom om de store.

Reelt tror jeg de ble ganske mette da, men synes de "må" spise noe for å drikke et måltid er en fremmed tanke for dem.

Hørtes ut som en mettende og ikke minst god smoothie [emoji2]

Back
Topp