♥ Drømmen om sistemann ♥

Vi får håpe det ikke blir noen flere prøve-sykluser på en stund :D Vi begynner også med aksjelegging rett etter TR, bare sånn i tilfelle :laughing002

Ja, jeg har selv aldri tenkt over hvor «innvikla» det å få barn kunne være før vi begynte prøving på første! Trodde det var sånn som vi lærte på skolen at «har du ubeskytta sex blir du gravid (eller får kjønnssykdommer, haha)» :laughing002 Men da brukte vi jo rundt 7pp over en periode på 3 mnd. Hadde VELDIG korte sykluser da og TR annenhver uke :happy090

Ja før vi begynte å prøve visste jeg egentlig ikke om kjemisk, forskjellige lengder på lutealfase, LH, progesteron, temping, tidlig testing osv. Skjønner at de ikke gidder å lære barn og tenåringer hvordan bli gravid i detalj, men skulle gjerne likt å vite nøyaktig hvordan kroppen min fungerer, spesielt når helsesøstre bare ga oss 1 års resepter på p-piller som om det var godteri :p Lærte faktisk nå nylig at sånn minipille funker pga. progesteron f.eks.! :wideyed:
 
Ja før vi begynte å prøve visste jeg egentlig ikke om kjemisk, forskjellige lengder på lutealfase, LH, progesteron, temping, tidlig testing osv. Skjønner at de ikke gidder å lære barn og tenåringer hvordan bli gravid i detalj, men skulle gjerne likt å vite nøyaktig hvordan kroppen min fungerer, spesielt når helsesøstre bare ga oss 1 års resepter på p-piller som om det var godteri :p Lærte faktisk nå nylig at sånn minipille funker pga. progesteron f.eks.! :wideyed:
Absolutt! Alt det der lærte jeg meg også etter jeg begynte å prøve selv, hadde ikke peeeiling før :p Kunne også gjerne ha visst mer om hvordan kroppen fungerer! Skulle også ønske jeg visste mer om hvordan p-piller og annen prevensjon funker på kroppen. Hadde vært fint å vite at det kunne være grunnen til depresjon og lav sexlyst, det fant jeg ut av med det samme jeg slutta på prevensjon :p
 
Prøvelageret er klart :p 2 digitale og 20 stripstester :D
 

Vedlegg

  • 62408966-5CF1-4DA1-B1CE-2DD982136661.jpeg
    62408966-5CF1-4DA1-B1CE-2DD982136661.jpeg
    3,2 MB · Visninger: 43
Syklusdag 13: Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt smått utålmodig etter prøvestart, bare to uker og 3 dager igjen til TR og prøvesyklus nr 1 begynner :D

Men nå har ungene påskeferie frem til neste onsdag, så spørs hvor gira jeg er på en baby etter det :laughing002 Neida. Men joda :p De har vært litt kranglete i det siste, men håper humøret holder seg oppe nå i ferien :)

Ellers er det foreløpig ingen tegn til at EL nærmer seg enda, forventer EL til helgen hvis syklusen fortsetter som den har gjort tidligere :)
 
Syklusdag 14: idag kom det endelig el-slim, så syklusen er i rute :) Har pleid å hatt det i noen dager før el, så vil tro jeg får el til helgen som tenkt da :)
 
Syklusdag 16: har en del smerter nede i magen på høyre side i dag, så vil tro det er EL-smerter :) To uker igjen til forventet mens og prøvestart :excited001
 
Syklusdag 18: smerter og el-slim har roet seg så setter CD 17 som el-dag :) 12 dager igjen :D
 
Syklusdag 23: én uke igjen til mens og første prøvesyklus :D
 
Syklusdag 29: har så smått begynt å spotte litt lyserosa så regner med TR kommer for fullt i kveld eller i morgen :D Håper noen lager en IKM uke 21 gruppe snart :angelic:

PRØVESTART :wav
 
Syklusdag 1 :D TR kom en dag før forventet og vi er i gang! Sist syklus endte da på 28 dager :) Da er det bare å smøre seg inn med tålmodighet frem til rundt CD 17 og EL :D
 
Gleder meg til å følge med :Heartpink. Håper det klaffer fort for dere!
 
Gleder meg til å følge med :Heartpink. Håper det klaffer fort for dere!
Tusen takk! Det håper jeg og, men de andre har klaffet i PP5 og PP7 (7 prøveperioder over 3 mnd, hadde mensen annenhver uke), så jeg har ikke de største forventningene nå i starten :)

Håper virkelig det klaffer for dere og! :love017
 
Så spennende med første prøveperiode :joyful: Masse lykke til. Endelig er du i gang :Heartred Etter å ha lurt litt her i forumet en liten stund nå :D
 
Så spennende med første prøveperiode :joyful: Masse lykke til. Endelig er du i gang :Heartred Etter å ha lurt litt her i forumet en liten stund nå :D
Ja, det føles godt å endelig kunne komme i gang :D

Heldigvis har jeg mye planer i helgene ut over sommeren, så om det tar litt tid før ting klaffer så har jeg masse å se frem til allikavel! :)
 
Blir visst dårlig med oppdatering her når jeg skriver i IKM-grupper :p

CD18 idag og SELVFØLGELIG går ingenting som planlagt denne syklusen som vi endelig skulle komme i gang med prøving. Mannen har jobbet overtid hele uka og jeg har såvidt sett han. Vi har heldigvis klart å presse inn noen aksjer innimellom så det har blitt ca annenhver dag hele uka og sist uke. Håper vi får det til ikveld og før jeg skal ut også.

Eggløsning har jeg heller ikke merket noe til. Vanligvis får jeg myye el-slim i 3-5 dager i forkant av EL og murringer rundt CD17, men denne ganga er det ingenting. Kanskje biiittelitt slim og murringer rundt CD16 og ellers ingenting. Så ser ikke veldig lyst på denne runden :meh: Så typisk nå som vi endelig er i gang!

Venter TR rundt den 24 mai, så får se når det nærmer seg hvordan det gikk. Begynner nok å teste neste helg om jeg kjenner meg selv rett :angelic:
 
PP2, CD1: Endelig kom TR, 4 dager på overtid. Endte med en syklus på 32 dager. Ganske ventet da hele syklusen her bare ble noe tull denne ganga. Egentlig ganske irriterende at ting skulle krølle seg til nå som syklusene har vært som ei klokke de siste mnd! Menmen.

Da er vi iallefall i gang med PP2. Gjør nok ikke noe annerledes denne mnd annet enn at jeg skal prøve å ikke spise så mye snacks :angelic:

Fokuserer på det positive. Reiser snart på jentetur og kan da ta meg noen drinker på turen og jeg har masse jeg kan styre med i hagen for å få tiden til å gå ❤️ Neste EL blir mest sannsynlig en uke etter jeg kommer hjem fra tur så det passer perfekt :joyful:
 
PP2, CD 17: Huff, jeg er virkelig dårlig til å huske på å oppdatere her når jeg skriver i ikm-grupper :angelic:

Men nå er iallefall EL overstått og jeg er 1dpo idag! EL kom på CD 15 og er den tidligste eggløsningen jeg har hatt siden spiraluttak i desember :joyful: Har hatt MYE el-slim, og er skikkelig øm og stinn nederst i magen. Håper det er gode tegn! Aksjer er lagt inn på fredag, lørdag og mandag mens EL testen ble positiv på søndag. Føler vi har gjort det vi kunne for å få det til å klaffe denne ganga ogvi er fornøyde med innsatsen:hello2

Har lagt mange planer for sommeren som det forventes at man skal drikke på, så om jeg ikke blir gravid i løpet av sommeren så har jeg i det minste masse gøy å se frem til! Det hjelper :laughing002

Da er det bare å vente på første test! Og kjenner jeg meg selv rett blir vel den tatt til slutten av helga fordi jeg er svak, men jeg burde jo i det minste prøøøve å vente til neste onsdag eller torsdag :angelic:
 
Så spennende at dere er skikkelig igang. :happy:

Og å vente i ei evighet med å teste er oppskrytt! :hilarious:
 
Back
Topp