♡ Skravletråd JUNI ♡

Ikke bare bare det nei, selv om han er svært motivert av biblioteket hvor han har to premier å hente.

Og sfo har fått beskjed så det er mulig de sender ham ut om han kommer for å krysse seg inn ;)
Hehe, du får se, da. Hjelper ofte med en påminnelse i alle fall.

Usikker på hvordan L ligger an.. Hun går ut av 2. Klasse nå..
Men er gjerne lysten det går på, da. [emoji14]
Lysten er litt viktig ja. Og bilder og større skrift hjelper på lysten. Og da har jeg ikke problemer med det i det hele tatt

Liten stor gutt som fremdeles passer i babysetet
e85c1491b0a5c3bb380b4e01ed57257a.jpg

Snuppa mi har jo ike byttet enda i det hele tatt.

Gammel er han? Mi har nylig bikka 9 kg og flyttet over i toddler setet [emoji14] Milepæl.

Mens mi er 18 mnd, 10,24 kg og 79,3 cm (Helsestasjonen på onsdag) og altså ikke har fått nytt sete enda.

Men hun bør. Hun begynner å vokse ut av det. Så hun bør. Skal nok det før ferien, crap, et punkt til på lista over alt jeg må få snakket med mannen om.

Lysten er litt viktig ja. Og bilder og større skrift hjelper på lysten. Og da har jeg ikke problemer med det i det hele tatt
Nei er akkurat det. Mye bilder og stor tekst er helt ok det, ettersom det hjelper veldig på leselyst. Er jo også bedre å f.eks lese tegneserier, enn å lese ingenting..

Hehe, du får se, da. Hjelper ofte med en påminnelse i alle fall.

Mm. En gang sendte jeg ham på skolen med melding om at han ble hentet etter 2. time for han skulle til tannlegen.

Jeg ventet. Ingen gutt kom. Inn i plana for å lete. Joda, der var han. Nappet ham med meg og ilte avsted til tannlegen.

Hvorfor hadde ikke læreren minnet ham på det? Jo, for han glemte å vise frem meldeboka.... Så jeg nappet en unge ut av plana utne at læreren visste det... Dog var halve klassen involvert i å finne ham for han skulle til tannlegen, så de kunne forklare det.... og eg ba ham vise meldinga når jeg leverte ham tilbake...

Nei er akkurat det. Mye bilder og stor tekst er helt ok det, ettersom det hjelper veldig på leselyst. Er jo også bedre å f.eks lese tegneserier, enn å lese ingenting..

Min har fattet interesen for Donald for tiden, så det går en del blader. Men de teller ikke i sommerles, så da leser han bøker i tllegg :)

Mens mi er 18 mnd, 10,24 kg og 79,3 cm (Helsestasjonen på onsdag) og altså ikke har fått nytt sete enda.

Men hun bør. Hun begynner å vokse ut av det. Så hun bør. Skal nok det før ferien, crap, et punkt til på lista over alt jeg må få snakket med mannen om.

Nå trodde jeg at jeg svarte til Musemor, derfor det stod "han" altså. Vet du har ei jente. Mi er ikke så glad i babysetet, så vi kjøpte et 0-18kg hun kunne bruke, mens nå har vi og et 9-25kg. Da er de veldig jevne i størrelse! Mi er 9630 (veid onsdag) og 78cm.

Mm. En gang sendte jeg ham på skolen med melding om at han ble hentet etter 2. time for han skulle til tannlegen.

Jeg ventet. Ingen gutt kom. Inn i plana for å lete. Joda, der var han. Nappet ham med meg og ilte avsted til tannlegen.

Hvorfor hadde ikke læreren minnet ham på det? Jo, for han glemte å vise frem meldeboka.... Så jeg nappet en unge ut av plana utne at læreren visste det... Dog var halve klassen involvert i å finne ham for han skulle til tannlegen, så de kunne forklare det.... og eg ba ham vise meldinga når jeg leverte ham tilbake...
Sløkkis [emoji23]
Haha... Nei, men er veldig fort gjort. Her kikker læreren i alle kontaktbøkene hver dag uansett. Bra system sånn sett..

Min har fattet interesen for Donald for tiden, så det går en del blader. Men de teller ikke i sommerles, så da leser han bøker i tllegg :)
Nei, det forstås. Bra med bøker da [emoji106]

Nå trodde jeg at jeg svarte til Musemor, derfor det stod "han" altså. Vet du har ei jente. Mi er ikke så glad i babysetet, så vi kjøpte et 0-18kg hun kunne bruke, mens nå har vi og et 9-25kg. Da er de veldig jevne i størrelse! Mi er 9630 (veid onsdag) og 78cm.
Du svarte vel henne, men så svarte jeg... vet ikke.

Vi har 0-18 og 9-25 stående i kjelleren, så hva vi skal sette henne i er mer bare en vurdering. Også av setenes alder, for 0-18 er vel faktisk nærmere 7 år gammelt så det er ikke så veeeldig aktuelt, 9-25 setene er ikke mer enn knapt 5 år gamle. Muligens et 5 og et 4 faktsk

Sløkkis [emoji23]
Haha... Nei, men er veldig fort gjort. Her kikker læreren i alle kontaktbøkene hver dag uansett. Bra system sånn sett..

Det hadde kanskje vært lurt.

Men at han er sløv er det egentlig lite tvil om. Rett og slett tidvis helt i sin egen verden.

Du svarte vel henne, men så svarte jeg... vet ikke.

Vi har 0-18 og 9-25 stående i kjelleren, så hva vi skal sette henne i er mer bare en vurdering. Også av setenes alder, for 0-18 er vel faktisk nærmere 7 år gammelt så det er ikke så veeeldig aktuelt, 9-25 setene er ikke mer enn knapt 5 år gamle. Muligens et 5 og et 4 faktsk

Ikke så farlig Sara. Liker å snakke med dere begge :D

Det hadde kanskje vært lurt.

Men at han er sløv er det egentlig lite tvil om. Rett og slett tidvis helt i sin egen verden.
Er en veldig grei løsning for de minste (.. 1-4 klasse gjerne) i alle fall.

Såpass, ja [emoji28]
Brodern var også sånn. Han ble veldig borte i sin egen verden. Kunne stå i en time og titte i en sølepytt...
Vel. Vi alle er vel egentlig en gjeng drømmere, men ikke alle like sløve for det.

Guttungen syntes det kunne vært premie på nivå 15 også. Nei, det er 5, 10 og 20 sa jeg.

Han hadde lekse om å fortsette tallrekker i går så han tenkte et sekund. Å, det dobler seg! Ja, det gjør det. Da burde det være premie på 40 også.

Greit sa jeg. Kommer du deg til nivå 40 skal jeg kjøpe deg en premie.

Han er pr i dag på 11 eller 12 ;-)

Edit: gjelder sommerles-konkurransen på biblioteket altså. Om noen ikke skjønte det.
Det sa eldste også her i hus [emoji23]

Så sitter jeg utenfor skolen og venter. Skolen slutter om et minutt så snart.

Jeg står fremst i drop-sonen da.

Det kommer en bil til.

Kan ikke stå bak meg nei. Kjører forbi, svinger halvt inn i plana og stopper. Halve bilen forbi skiltet om ingen innkjøring 7-17.

Går ut av bilen og inn for å hente.

Neste bil står bak meg

Og neste
Parkerer i svingen hvor jeg skal kjøre ut. Det er bredt nok til å passere men likevel.... Hvor vanskelig er det å stå langs fortauet??

Måtte hente eldste på skolen... Hadde så magekramper at hun satt bare å gråt. Hardt å bli voksen gitt. Vært på apotek og kjøpt noen tabletter og noe sjokolade [emoji56] Nå sofa tid og håper det virker fort. Snart avgårde hente minste. De tar egentlig fylle hjem så.

Så ble ikke full dag på jobb gitt

Back
Topp