♡ IKM UKE 34 ♡

Da nermer EL seg, og vi får håpe at vi får inn noen aksjer ila helga :happy: :shy:
Kjenner jeg er litt nervøs for liker ikke å være for pågående på samboer. :hilarious:Men får prøve å legge det opp litt naturlig. Forståelig de samtalene som er ovenfor her.
Godt tips med å prøve å «piffe» opp stemningen litt :angelic::cool:

Tenker at jeg hvertfall kan si at det nå er gode odds for å legge inn aksjer hvertfall.
Min samboer er av holdning «det skjer når det skjer» men jeg vill bare komme igang siden dette er «kull nr. 2»
Mine to andre barn er 13 og 16 år nå. :happy:
Samme her, har en sønn på 12 og ønsker egt bare at det kan klaffe fortest mulig da vi ønsker flere nå. Men da måtte det til med litt seksualundervisning i heimen, og når det var på plass så har samboer bare sagt at han ikke vil høre noe om det for han skjønner at tidsrommet er lite nå. Og det har faktisk funket, at han fikk ta det i egne hender liksom :hilarious: :dance008

Jeg har vært klar for barn i mange år mens han har vært opptatt med studier frem til nå. Jeg har spurt flere ganger om han egentlig har lyst å prøve igjen, og det har han. Tror bare ikke han vil forstå at det er tidsensitivt selv om jeg prøver å forklare. Venter litt på at han også skal ha en åpenbaring om å bare skjerpe seg :smiley-angelic001

Jeg prøver alt for å ikke tvinge det fram. Problemet er at han må være "in the mood" fra før av og initiere sex selv, og slik har han alltid vært. Så jeg føler jeg må lure han til å slappe av sammen først med å f.eks. spørre om vi skal dusje. Jeg må nok prøve tipsene dine så kanskje jeg får lurt inn litt sextanker i underbevisstheten hans :laughing002
Hehe, ja det funker det :joyful: Du får plante et frø i tankene hans, så planter han et i deg:Heartpink:hello2

IMG_6193.jpeg

Første gang jeg ikke har kort peak, men nå kjenner jeg det skjer ting så da er EL idag og 1dpo i morgen, endelig :angel8

Kjenner prøvingen begynner å ta på nå. Har forsøkt i snart et halvt år å initiere sex når jeg har eggløsning. Vi har sex ca. 2 ganger i uken, men blir avvist så snart jeg ser slim og kjenner eggløsningsmerter. Da er han ikke i humør, er trøtt, sliten, vil game... Trodde ikke det var dette som skulle være så vanskelig. Hadde virkelig troa denne måneden da vi fikk til å ha sex annenhver dag fram til tirsdag. Tror jeg kjente egget slapp natt til torsdag. Vet det er innenfor, men skulle så gjerne økt sjansene, eller bare følt at vi var mer sammen om dette. Han mener jo selvfølgelig jeg er alt for opphengt og at det skjer når det skjer, men jeg hadde håpet å blitt gravid før september og det som skulle være terminen til første spiren :Heartred Trenger bare å ventilere da jeg krasjet hardt etter å blitt avvist i kveld. Er også pga hormonene :dead:
Hvorfor er det så mange menn som bare "det skjer når det skjer?" (min mann inkludert, men det var han som foreslo at vi skulle prøve å bli gravide igjen veldig snart!) ..."det skjer når det skjer..." vel, kanskje hvis man har 4-5 -6 år på seg ja... men hvis man tenker på å få barn innen de neste 1-2 årene så bør man jo kanskje følge litt med hver måned da... Det er faktisk så SYKT mye som skal klaffe :bag: Og hvis man er oppi 30-årene går mulighetene fort ned til mindre enn 10% sjans hver måned, så man MÅ jo benytte mulgihetene. Jeg tror mannfolk har en slags oppfatning om at det er bare å ha sex så blir det baby, siden man har terpet på med bruk av prevensjonsmidler fra ung alder..

Mens vi kvinner finner fort ut at det er ikke bare-bare å prøve, vi ser jo hvor kort vinduer er, og det er vi som går og føler på kroppen hele tiden, syptomer, håp, spørsmål om "er det noe galt med meg"? Osvosv.

Jeg har dessverre ingen gode tips til deg, annet enn at du kanskje ikke behøver å si noe om at du er i det fertile vinduet da? Eller syns du det er slemt ovenfor han? Eller hvis du vil være litt slem så får du streike hele måneden frem til de dagene før EL, så friste han masse, så blir han gærnt tilslutt :wacky: ...neida, skikkelig vanskelig dette, det beste er jo om dere tar en SKIKKELIG prat og finner ut en måte sammen! :Heartpink

Klarer ikke å få helt troen på at jeg kommer til å bli gravid med det første :sorry: Kanskje vanskeligere å være positiv når man er sulten hehe
Ååå :sorry: jeg ha sånne dager jeg også, hormonene gjennom syklusen hjelper ikke alltid på det mentale heller. Og det blir hvertfall ikke bedre når man er sulten! :arghh: Jeg pleier å trekke frem noen positive ting når jeg har det sånn "Takk til kroppen min for at du har prøvd ditt beste på å bli gravid. Kroppen min har faktisk gjort alt rett, men fant kanskje ut at embryoet ikke var liv laget, og gjorde det som var riktig.. Men kroppen vet hva den skal gjøre nå, så når den har fått tid til justere seg, så vil den prøve å bli gravid igjen.." :Heartpink Men så er det lettere å tenke sånn når man er på en bedre plass mentalt ja :smiley-angelic002 Det går søren meg opp-og-ned. Men du er så nært så nært kjære deg :Heartpink

Haha ja! :dance008 Jeg har en god følelse denne måneden, men det skal sies at jeg har hatt flere måneder :wacky:

Woho, endelig !!
Det er litt deilig å ha god følelse da, selv om kanskje fallet er tøffere ved negative tester.. Hadde mistet all tro sist runde. Men nå har jeg håpet opp igjen da kroppen føles så bra for første gang :smiley-angelic001 Håper det er noe i det :shy: Blir fryktelig krasj hvis ikke det blir noe nå da :banghead:

Samme her, har en sønn på 12 og ønsker egt bare at det kan klaffe fortest mulig da vi ønsker flere nå. Men da måtte det til med litt seksualundervisning i heimen, og når det var på plass så har samboer bare sagt at han ikke vil høre noe om det for han skjønner at tidsrommet er lite nå. Og det har faktisk funket, at han fikk ta det i egne hender liksom :hilarious: :dance008
Ahaaa! Smart da :happy: Jaa… når man først har bestemt seg så blir man så gira

Det er litt deilig å ha god følelse da, selv om kanskje fallet er tøffere ved negative tester.. Hadde mistet all tro sist runde. Men nå har jeg håpet opp igjen da kroppen føles så bra for første gang :smiley-angelic001 Håper det er noe i det :shy: Blir fryktelig krasj hvis ikke det blir noe nå da :banghead:
Ja jeg var helt super stressa de første månedene men føler meg mer avslappa nå :love017
Jaa blir nedtur om det ikke blir nå,men bedre å være positiv og håpefull nå istede for negativ hele måneden. :dance008:angel8

Haha ja, 4 dpo og jeg var å kjøpte masse graviditetstester igår. Mannen synes jeg tok litt av :excited001 Men ville så gjerne teste ut first response of visste ikke hvilken jeg skulle velge, så da måtte det jo bli flere :D
Hvor har du kjøpt first response?:D Har også veldig lyst å prøve de!

Haha ja, 4 dpo og jeg var å kjøpte masse graviditetstester igår. Mannen synes jeg tok litt av :excited001 Men ville så gjerne teste ut first response of visste ikke hvilken jeg skulle velge, så da måtte det jo bli flere :D
I feel you :laughing002 når skal du begynne å teste?

Wow! Ser mye ut men kommer sikkert til å bruke like mye selv haha. Bare har ikke alt samlet på en plass :hilarious:
Det går en del tester, ja :joyful: Nå er det ikke plass til flere i den lille kassen. Bruker litt nå for å teste ut hcg hver dag, da. Men skal nok klare meg når jeg kommer så langt:cool:

Back
Topp