♡ IKM UKE 33 ♡

r.ellacott

Glad i forumet
1000040508.png

Velkommen til IKM uke 33!
Jeg prøver meg på å opprette en IKM gruppe for første gang og håper det er mange som vil henge med her.

Her håper jeg vi får å se mange positive tester i begynnelsen av august, og masse søte små babyer i slutten av april eller begynnelsen av mai 2026 :binkybaby

Her kan vi prate om løst og fast og dele sorger og gleder underveis. Uansett om du har prøvd lenge eller det er første gang du har meldt deg inn i forumet, så er du hjertelig velkommen her :Heartred

Eksempel på innmelding:

Nick - alder - barnet du prøver på - hvilken prøveperiode du er i - eggløsningsdag (EL) - ikke-kommende mens (IKM)

MANDAG 11/8
TIRSDAG 12/8

ONSDAG 13/8

• FrkBellatrix- 32 - B2- PP4- EL 30/7- IKM 13/8

TORSDAG 14/8
  • Tobr - 32 - b2 - pp1 - el 30-31/7? Ikm?

FREDAG 15/8
LØRDAG 16/8

SØNDAG 17/8

GRAVID :dummy::dummy1:
  • Morromora91 - 34 -B2- PP1 - EL 29.07- IKM 13.08
  • Familiemamma - 31 - B2 - PP2 - 31/07 - 14/8
  • Arkimedes - 31 - B3/4 (senabort uke 22) - PP1 - EL 3.8 - IKM 17.08

TR :crybaby2
  • starten_på_noe_fint- 35 -B1- PP8- EL28.07- IKM- 11.08
  • MammatilA00 - 25 - B2 - PP9 - EL 28/6 - IKM 11/8
  • Lykkebarn1123 - 31 - B3 - P3 - EL28/7- IKM 11/8
  • Libj - 31 - B1 - PP13 (første PP etter senabort) - el 28/07 - ikm 11/08
  • Mumle - 35 - B2 - PP8 - EL 31/8 - IKM 14/8
  • Babydrømmernr2 - 32 - B2 - PP8 etter MA - EL 29/07 - IKM - 12/08
  • *2022mamma* - 29 - B3 - PP4 - EL 30/7 - IKM 11/8
  • B82 - 43 - B6 - PP1 - EL 02/08 - IKM 16/08
  • Ine81 - 43 - B2 - PP3 (MA i PP1) - EL 28/7 - IKM 13/8
  • Høne9 - 31 - B3 - PP2 (forrige pp endte i kjemisk) - el 28/07 (?)- ikm 11/08
  • MammaØnsket - 37 - B1 - PPX - EL 31/7 - IKM 13/8
  • r.ellacott - 36 - B2 - PP9 - EL 3/8 - IKM 16/8
  • Rebekka95 - 30 - B2 - 17/8
  • Pippimor19 - 35 -B2- PP3 - EL 31.07- IKM 13.08
  • Brevdua - 40 - B2 - PP9 (?) - EL 5/8 - IKM - 16/8
  • Klar for mini - 34 - B2 - PP2 - EL 3/8 - IKM 16/8
  • Tuuli, 24, B2, PP24+, eggløsning 1.8, ikm ca 15.8
  • rebi11 - 32 - B2 - PP9 - EL 3/8 - IKM 17/8
  • Vindel - 38 - b3 - pp3 - ikm 17.08
  • NysgjerrigSkeptiker - 34 - B3 - PP0 - EL 04/08 - IKM 16/08
  • Ønskebarn<3 34, b3, pp4, el (?), ikm 11/8?
STATISTIKK
Gravide: 3/26
TR: 21/26

BYTTET UKE
  • Siljur - 29 - B4 - PP2 - EL 1/8 - IKM 16/8
  • TulleTrille - 34 - B1 - PP8 - EL 3.8 (eller 4.8) - IKM 17.08 (eller 18.08)

Last edited:
Takk for at du oppretter gruppa :Heartred Var litt i tvil, men melder meg inn likevel. Dette blir mitt «Siste» forsøk på egenhånd før oppstart IVF i august :woot: Hadde egentlig ikke tenkt til å bruke så mye energi på selve prøvinga denne omgangen, men her sitter jeg med nyinnkjøpt kosttilskudd og et mål om at det skal klaffe :)

Brevdua - 40 - B2 - PP9 (?) - EL 5/8 - IKM - 16/8

Veldig likt over her, enten siste eller en forsøk igjen i september før ivf oppstart. Synes ikke det er gøy lenger å melde seg i grupper, man midter motivasjon når man opplever skuffelse etter skuffelse hver måned. Men jo ender med hver gang å være her med dere likevel ❤️

Babydrømmernr2 - 32 - B2 - PP8 etter MA - EL 30/07 - IKM - 13/08

Har satt dere opp på lista :joyful:

Det er både godt, men mest kjipt å se flere kjente brukere her inne. Jeg har ikke fulgt så mye med i de andre IKM gruppene i det siste, så jeg hadde jo håpet at dere alle hadde blitt gravide siden sist :sorry:

Jeg krysser alt jeg har for at dette skal bli vår måned! :smiley-angelic001

Dere som skal begynne med IVF - føles det betryggende eller er det skummelt? Begge deler kanskje?

Ser at alle som er her nå har minst ett barn fra før, hvor lang tid tok det før de andre barna satt? Hos oss brukte vi bare 2 pp'er på B1, så å sitte her i pp9 er ikke så gøy...

Det er både godt, men mest kjipt å se flere kjente brukere her inne. Jeg har ikke fulgt så mye med i de andre IKM gruppene i det siste, så jeg hadde jo håpet at dere alle hadde blitt gravide siden sist :sorry:

Dere som skal begynne med IVF - føles det betryggende eller er det skummelt? Begge deler kanskje?

Ser at alle som er her nå har minst ett barn fra før, hvor lang tid tok det før de andre barna satt? Hos oss brukte vi bare 2 pp'er på B1, så å sitte her i pp9 er ikke så gøy...
*sniker* (går igjennom kjemisk, og har blødd i 10 dager etter mensen, kanskje jeg hører til her, men uvisst før blødningen stopper).

Første barn satt på PP1, hadde forventning om at barn to skulle gå raskt. Det gikk til slutt på PP10 inkl. to kjemiske og en SA. Det var en skikkelig berg og dalbane… håper det sitter for deg snart! Det er uutholdelig å vente og å bli skuffet syklus etter syklus… :Heartred

Første satt ved et uhell så ingen pp.. men nr 2 tok 8 pp. Nå satt den første pp, men mista etter en uke..

Det tok 3 mdr. med første barn… Men det er 21 år siden ;)

Og jeg ble gravid i PP1 denne gangen men mistet etter få uker.

Ny pp og nye muligheter :happy:
Prøver å holde motet oppe. Har tidligere vært gravid 3 ganger, 2 av de var en positiv overraskelse (1 endte i MA), og den siste gangen klaffet det på pp 0 (hadde igrunnen ikke begynt prøvingen og ventet på mensen etter fjerning av spiral, men mensen kom aldri).
Nå fjernet jeg spiralen i april, men ser ut som det ikke blir like lett denne gangen. Likevell er jeg glad for å erfare litt utfordringer også, for det er ikke før nå jeg innser hvor heldig jeg har vært tidligere.
Var hos gyn rundt forrige el og fikk beskjed om fine og modne egg og alt så bra ut. Så håper det snart klaffer igjen:happy:

*2022mamma* - 29 - B3 - PP4 - EL 31/7 - IKM 12/8

Så kjekt med IKM gruppe, takk for at du oppretter. Litt variert syklus på meg, så ble usikker på om det blir uke 33 eller om jeg burde vært i 32, men melder meg inn her.

starten_på_noe_fint- 35 -B1- PP8- EL28.07- IKM- 11.08

Vi får se når EL inntreffer, liten stigning av LH så langt. Sist syklus var jeg overbevist om at det var gullegget, men vi prøver igjen og jeg er i skikkelig godt mot og har troa på at det skal gå en av de neste 2/3 syklusene!

Håper på mange fine positive tester her inne. Lykke til alle sammen godt vi har hverandre :flower

Jeg brukte 13 PP på første. Det var for 7 år siden. Så er forberedt på at denne tar laaaang tid. :oops:

Første satt på 3. pp, håper jo på like raskt denne gangen, men merker jo at jeg er 3 år eldre :hilarious: Bestilt opp masse tester og conceive+ til denne runden, så håper jo på verdens beste bursdagsgave til meg selv om noen uker :smiley-angelic001

Ja, se der. Det er flere som har holdt på en stund på å få både B1 og 2 +++. Man må holde motet oppe selvom det er vanskelig og håpe at spiren sitter veldig snart :Heartred

Foreløpig ser jeg litt pessimistisk på denne pp'en etter at jeg var i overkant optimistisk i forrige pp og datt langt ned da TR kom 8/9 dpo :sorry: det føltes som et slag i trynet rett og slett.

Jeg har kjøpt meg termometer og skal prøve meg på å tempe denne runden. Tenkte å starte i morgen, bare for å se. Er det noen her inne som temper? Ser at mange bruker fertility friend appen, jeg har bare premom sålangt, men kanskje den andre er bedre?

Jeg tror ikke egentlig at temping vil hjelpe så mye med å bli gravid siden jeg uansett tester med el-tester, der er mer fordi jeg er så nerdete og syns det kan være spennende å se. Elsker å loggføre alt jeg kan i premom for eksempel :bookworm: :hilarious:

Ja, se der. Det er flere som har holdt på en stund på å få både B1 og 2 +++. Man må holde motet oppe selvom det er vanskelig og håpe at spiren sitter veldig snart :Heartred

Foreløpig ser jeg litt pessimistisk på denne pp'en etter at jeg var i overkant optimistisk i forrige pp og datt langt ned da TR kom 8/9 dpo :sorry: det føltes som et slag i trynet rett og slett.

Jeg har kjøpt meg termometer og skal prøve meg på å tempe denne runden. Tenkte å starte i morgen, bare for å se. Er det noen her inne som temper? Ser at mange bruker fertility friend appen, jeg har bare premom sålangt, men kanskje den andre er bedre?

Jeg tror ikke egentlig at temping vil hjelpe så mye med å bli gravid siden jeg uansett tester med el-tester, der er mer fordi jeg er så nerdete og syns det kan være spennende å se. Elsker å loggføre alt jeg kan i premom for eksempel :bookworm: :hilarious:
Temping kan være nyttig for å bekrefte el, men alt annet mener jeg skaper unødvendig stress. Det forekommer variasjoner i målingene, og selv om man skal se på helheten så er det ikke så lett. Jeg brukte temping til å bekrefte el, men ga meg raskt etter det.

Du kan begynne nå, ja.

FF har en gratisversjon

Back
Topp