♡ IKM UKE 33 ♡

Ja, se der. Det er flere som har holdt på en stund på å få både B1 og 2 +++. Man må holde motet oppe selvom det er vanskelig og håpe at spiren sitter veldig snart :Heartred

Foreløpig ser jeg litt pessimistisk på denne pp'en etter at jeg var i overkant optimistisk i forrige pp og datt langt ned da TR kom 8/9 dpo :sorry: det føltes som et slag i trynet rett og slett.

Jeg har kjøpt meg termometer og skal prøve meg på å tempe denne runden. Tenkte å starte i morgen, bare for å se. Er det noen her inne som temper? Ser at mange bruker fertility friend appen, jeg har bare premom sålangt, men kanskje den andre er bedre?

Jeg tror ikke egentlig at temping vil hjelpe så mye med å bli gravid siden jeg uansett tester med el-tester, der er mer fordi jeg er så nerdete og syns det kan være spennende å se. Elsker å loggføre alt jeg kan i premom for eksempel :bookworm: :hilarious:
Temper jeg også! Forrige pp ble veldig halvveis fordi termometeret gikk tomt for batteri dagen før antatt el og det tok meg noen dager å skaffe nytt :hilarious: men synes det er spennende å følge med og for min del har det vært tydelig når det går og ikke, tempen gradvis ned siste dager før tr, mens den pp jeg ble gravid med sønnen min så gikk tempen faktisk opp et hakk til fra 10 dpo!

Synes for øvrig FF er litt enklere å følge med dagene på fordi det er rutenett på grafen, men kjekt å samle alt i premom selvfølgelig:happy:

FrkBellatrix- 32 - B2- PP4- EL 30/7- IKM 13/8

Melder meg inn her jeg også. Første barn ble til på et slags uhell, hadde sluttet på p-piller, men ikke ordentlig begynt å prøve igjen, gikk på første mulige forsøk. Håpet det skulle gå raskt nå også, så litt skuffet når vi går inn prøving nr4. Tok ut spiral for 6 mnd siden og har helt stabil syklus på 25-26 dager, men spotting i 4-6 dager før mensen. Skal derfor til gynekolog neste uke bare for å sjekke at alt er greit. Noen andre som har erfaring med det?
Håper på mange positive tester her :dance008

Temper jeg også! Forrige pp ble veldig halvveis fordi termometeret gikk tomt for batteri dagen før antatt el og det tok meg noen dager å skaffe nytt :hilarious: men synes det er spennende å følge med og for min del har det vært tydelig når det går og ikke, tempen gradvis ned siste dager før tr, mens den pp jeg ble gravid med sønnen min så gikk tempen faktisk opp et hakk til fra 10 dpo!

Synes for øvrig FF er litt enklere å følge med dagene på fordi det er rutenett på grafen, men kjekt å samle alt i premom selvfølgelig:happy:
Da skal jeg laste ned FF også, så finner jeg fort ut om jeg vil ha begge tenker jeg. Så spennende at tempen gikk opp da du ble gravid med sønnen din!

FrkBellatrix- 32 - B2- PP4- EL 30/7- IKM 13/8

Melder meg inn her jeg også. Første barn ble til på et slags uhell, hadde sluttet på p-piller, men ikke ordentlig begynt å prøve igjen, gikk på første mulige forsøk. Håpet det skulle gå raskt nå også, så litt skuffet når vi går inn prøving nr4. Tok ut spiral for 6 mnd siden og har helt stabil syklus på 25-26 dager, men spotting i 4-6 dager før mensen. Skal derfor til gynekolog neste uke bare for å sjekke at alt er greit. Noen andre som har erfaring med det?
Håper på mange positive tester her :dance008
Fint at du har stabile sykluser da! Fortell gjerne hva legen sier om sportingen, for jeg også har begynt spotte før mens de siste 6 pp'ene eller noe. Jeg pleide aldri å gjøre det før.

Håper spiren sitter snart! Husker jeg gikk på en knekk da jeg enda ikke var gravid etter 4 pp'er. Da har man jo allerede holdt på en stund, og man tror jo gjerne at det skal gå innen 3-4 pp'er, om ikke før :Heartred

Hvor i syklusen er dere i dag, damer? Selv er jeg på CD 5. Ferdig med TR i går, tenker å begynne å teste etter EL fra søndag kanskje. Har hatt EL så tidlig som CD 11 før, så best å være på den sikre siden.

Fikk ikke tempet i dag siden datteren min sov urolig og vekket meg hver time. Håper på en bedre natt i natt!

Hvor i syklusen er dere i dag, damer? Selv er jeg på CD 5. Ferdig med TR i går, tenker å begynne å teste etter EL fra søndag kanskje. Har hatt EL så tidlig som CD 11 før, så best å være på den sikre siden.

Fikk ikke tempet i dag siden datteren min sov urolig og vekket meg hver time. Håper på en bedre natt i natt!
CD 5 her også, men har fortsatt noen dager igjen av tr, pleier å vare 8 dager her :wtf: Tester etter EL fra midten av neste uke.

CD 6 her og snart er TR over. EL kommer somregel på CD 13, så litt usikker på om jeg gidder å teste etter EL denne pp. Jeg forhastet meg litt med å planlegge en liten reise på meg og ungene nesteuke, og da uten mannen siden han skal jobbe. Er jeg max uheldig kommer EL før CD 13 og jeg får ikke mulighet til å legge inn aksjer :facepalm:. Selv om EL vanligvis pleier å komme på dag 13, har jeg opplevd EL på både dag 11 og 15. Spennende å se om det blir noe prøving i det hele tatt:hilarious:

CD 6 her og snart er TR over. EL kommer somregel på CD 13, så litt usikker på om jeg gidder å teste etter EL denne pp. Jeg forhastet meg litt med å planlegge en liten reise på meg og ungene nesteuke, og da uten mannen siden han skal jobbe. Er jeg max uheldig kommer EL før CD 13 og jeg får ikke mulighet til å legge inn aksjer :facepalm:. Selv om EL vanligvis pleier å komme på dag 13, har jeg opplevd EL på både dag 11 og 15. Spennende å se om det blir noe prøving i det hele tatt:hilarious:
Uff da. Går alltid inn å legge inn aksjer før du drar da. Svømmerne kan jo i beste fall overleve i 5 dager, mulig det dekker dagene du er borte da?

CD 7, ferdig med tr for 2 dager siden :) kort og svak tr denne mnd, mest sannsynlig på grunn av kjemisk forrige pp. Regner med eggløsning rundt 1.august, men begynner å teste fra i morgen:)

Jeg er på syklusdag 5 i dag. Sist måned var vi på hver vår plass i landet under EL, så det ble en pausesyklus. Det va litt godt for hodet kjenner jeg nå i ettertid (under EL kjente jeg på det absolutt motsatte, hehe). :Heartred Tenker jeg begynner så smått å el-teste fra dag 7-8. Den har tidligere kommet på alt fra dag 8-15, så greit å være på den sikre siden.

Kan ingenting om salvie te, skal det fremskynde EL?

Kan ingenting om salvie te, skal det fremskynde EL?
Slik jeg har forstått det så skal det bidra til hormonbalanse i kroppen og være positivt for modning av egget ja, men kjenner jeg blander mye av alle disse rådene. Vanskelig når man så gjerne vil, da er det fort gjort å kaste seg på alt av kjerringråd på veien etter hvert :happy090

Har satt dere opp på lista :joyful:

Det er både godt, men mest kjipt å se flere kjente brukere her inne. Jeg har ikke fulgt så mye med i de andre IKM gruppene i det siste, så jeg hadde jo håpet at dere alle hadde blitt gravide siden sist :sorry:

Jeg krysser alt jeg har for at dette skal bli vår måned! :smiley-angelic001

Dere som skal begynne med IVF - føles det betryggende eller er det skummelt? Begge deler kanskje?

Ser at alle som er her nå har minst ett barn fra før, hvor lang tid tok det før de andre barna satt? Hos oss brukte vi bare 2 pp'er på B1, så å sitte her i pp9 er ikke så gøy...

Jeg trengte å bruke litt tid til å tenke igjennom spørsmålet ditt, og har likevel ikke landet på hva jeg føler. Det er veldig todelt. På den ene siden er jeg veldig takknemlig for at jeg får medisinsk hjelp med AMH-verdier på 4,1. På den andre siden kjenner jeg en form for tristhet. For ca 4 år siden ble jeg gravid i PP6 med datteren min. I prøvetiden ble jeg gravid totalt 3/6 måneder. Selv om de to andre graviditetene endte i kjemisk/SA, så ble jeg hvertfall gravid. Nå har jeg ikke fått en eneste positiv test på 8 PPer. Det er trist/vondt å måtte innse at alderen er årsaken (mannen har fine verdier).

Nå skal jeg bruke tiden til å lade batteriene i form av økt fysisk aktivitet, bedre kosthold og tilskudd som kan ha effekt på eggkvaliteten. Håper selvfølgelig at jeg blir naturlig gravid denne syklusen :) For - det er dyrt med privat IVF

Jeg er på syklusdag 5 i dag. Sist måned var vi på hver vår plass i landet under EL, så det ble en pausesyklus. Det va litt godt for hodet kjenner jeg nå i ettertid (under EL kjente jeg på det absolutt motsatte, hehe). :Heartred Tenker jeg begynner så smått å el-teste fra dag 7-8. Den har tidligere kommet på alt fra dag 8-15, så greit å være på den sikre siden.
Så greit at den ufrivillige pausen føles god i ettertid. Tipper du er ekstra klar for en ny runde nå! Godt å være forberedt med EL tester.

Slik jeg har forstått det så skal det bidra til hormonbalanse i kroppen og være positivt for modning av egget ja, men kjenner jeg blander mye av alle disse rådene. Vanskelig når man så gjerne vil, da er det fort gjort å kaste seg på alt av kjerringråd på veien etter hvert :happy090
Spennende! Ja, det er fort gjort å prøve seg på alt man kan når man begynner å bli desperat.

Back
Topp