♡ IKM Uke 31 ♡

Hei Spendt! Dette er første PP etter at jeg slutta på Desirett. Ikke hatt mens etter. Fikk positiv el test 17/07. Men hadde ikke samleie før 24 timer senere. Så den tror jeg ikke sitter.

Men symptomer er fortsatt sterke på DPO 6 idag siden EL dag.
Ømme/fuktige nippler
Stikkinger i livmor ofte
Trett/ forkjølelses symptomer

Fyrinnen - 34 - B3 - PP1 - EL 17.07 - IKM 01.08
Heia og velkommen :greet025 Har lagt deg til listen! Tenke du har absolutt en reell sjanse med samleie 24 timer etter EL positiv test, det er jo da det som oftest er eggløsning :love017

9 dpo og helt blenda tester, har gitt opp håpet. Alltid fått svak positiv tidlig når det har vært noe, da aller helst 8dpo :happy8
Ikke gi opp håpet enda! Det er jo avhengig av når implantasjonen skjer, og den kan skje alt fra 6-12 dager, men oftest dag 8-9, og så skal det produseres hcg etter implantasjonen før man får utslag… Vi håper fremdeles :smiley-angelic001:Heartred

Jeg tror jeg har litt symptomer, men jeg tror også dette kan være symptomer på mens da, de er så like disse symptomene hehe ;) Ivhertfall, igår var det en del "jobbing" i livmor område, som i litt stikking av og til og "bobling"?, bare den følelsen av at noe holder på der nede. har ikke fått noe festeblødning som jeg leser så mange opplever:/ Ømme pupper har jeg hatt siden 1 DPO så det er nok ikke et sikkert tegn her hos meg;) Og plutselig idag begynte tannkjøttet å blø helt ut av det blå, vet ikke om det har noe for seg i denne situasjonen men låv å håpe :)
Spennende er det iallefall :smiley-angelic001

Flere som blir slappe og trøtte av progesteronet etter EL? Litt støl og øm nedentil og
Ja, blir superslapp og trøtt! Sovnet kl 21 igår kveld :hungover: Blir kjempesvak på styrketrening også! Har lest at det er en biologisk effekt med at vi skal ta det litt med ro etter EL så kroppen kan prioritere befruktning fremfor «overlevelse» :hilarious:

Ja, blir superslapp og trøtt! Sovnet kl 21 igår kveld :hungover: Blir kjempesvak på styrketrening også! Har lest at det er en biologisk effekt med at vi skal ta det litt med ro etter EL så kroppen kan prioritere befruktning fremfor «overlevelse» :hilarious:
Interessant hvordan man blir påvirket i de ulike stadiene av syklusen. Vært mer opptatt av å se etter graviditetstegn tidligere, men nå er det litt gøy å bli kjent med sin egen kropps påvirkning av hormoner i hele syklus. Føler på en ro og klarer å slappe av for en gangs skyld. Tror jeg liker de første dpo dagene best, før symptomjakten og/eller pms starter

Interessant hvordan man blir påvirket i de ulike stadiene av syklusen. Vært mer opptatt av å se etter graviditetstegn tidligere, men nå er det litt gøy å bli kjent med sin egen kropps påvirkning av hormoner i hele syklus. Føler på en ro og klarer å slappe av for en gangs skyld. Tror jeg liker de første dpo dagene best, før symptomjakten og/eller pms starter
Ja jeg har blitt mye mer kjent med kroppen og syklusen min etter jeg startet å tracke. Jeg tracker vekt og reps på styrketrening også, og ser at jeg blir betydelig svakere i uken før menstruasjon. Godt at du klarer å slappe av:happy: Første og andre PP kjente jeg veldig etter på graviditetstegn også, hadde alt som det snakkes om, av økt utflod, ømme pupper, ligamentsmerter, stikninger, leamus, tett nese, you name it :joyful: Har liksom ikke helt troen på symptomer før hcg begynner å produseres, men kan være jeg tar feil altså :bookworm: Synes uansett det er spennende med tegn, symptomer og litt spådommer også :love017

:Heartred Jeg må bare si at dere har gjort at denne ppen ikke har blitt like vanskelig som den kunne ha blitt
Åh det må være den fineste meldingen vi kan få :sad010:Heartred Godt å ha hverandre, i samme / lignende situasjoner, hadde følt meg veldig alene uten :Heartred Tenk om vi skulle mast om dette til partner eller kollegaer om at hvilken dpo vi er på og hvilke symptomer vi har :hilarious: Hørt ved kaffemaskinen: «God morgen, hvordan går det?» «Jo det går kjempebra, nå er jeg 3dpo og har fått kryss på Fertility Friend grafen min så den har bekrefta eggløsning!» :woot:

Hvordan går det med munnvikene da, fremdeles sår etter ananasen? Den hadde også blitt mistolka ved kaffemaskinen :hilarious:

Tusen takk :Heartblue
Dette blir en spennende uke frem til tidligtest neste helg en gang!

Håper på mange søte aprilbabyer, masse lykke til alle sammen :)
Ja neste uke er vår uke så det blir spennende! Noen har begynt å teste allerede - kjempespennende :nailbiting: Men både du og meg er litt for tidlig til testing enda ja :hilarious: Jeg er sist i gruppen på ikm dato :shy:

Ja neste uke er vår uke så det blir spennende! Noen har begynt å teste allerede - kjempespennende :nailbiting: Men både du og meg er litt for tidlig til testing enda ja :hilarious: Jeg er sist i gruppen på ikm dato :shy:
Ja skikkelig spennende :)

Er faktisk ikke 100% sikker på den IKM datoen fordi jeg hadde uvanlig lang syklus i juni, så jeg regner med det er et sted mellom 01.08-03.08.

Men tenker uansett å teste til neste helg. Hva med deg? :Heartblue

Ja skikkelig spennende :)

Er faktisk ikke 100% sikker på den IKM datoen fordi jeg hadde uvanlig lang syklus i juni, så jeg regner med det er et sted mellom 01.08-03.08.

Men tenker uansett å teste til neste helg. Hva med deg? :Heartblue
Ja det er jo ikke alltid den kommer som planlagt, og vanskelig å estimere helt… Hvor lang syklus hadde du i juni ifht vanlig?
Jeg har planlagt å teste allerede onsdag - 9 dpo :joyful:

Ja det er jo ikke alltid den kommer som planlagt, og vanskelig å estimere helt… Hvor lang syklus hadde du i juni ifht vanlig?
Jeg har planlagt å teste allerede onsdag - 9 dpo :joyful:
Ja, det er ikke så lett det der. Pleier å ha 29-31 dager stort sett, men forrige syklus var 40 dager o_O Så da skjønte jeg virkelig ingenting..

Derfor valgte vi å ta ELtest og begynne å prøve nå i juli, i tilfelle det skulle komme flere ustabile sykluser fremover..

Ååh så utrolig spennnede det blir håper den sitter!

Ja, det er ikke så lett det der. Pleier å ha 29-31 dager stort sett, men forrige syklus var 40 dager o_O Så da skjønte jeg virkelig ingenting..

Derfor valgte vi å ta ELtest og begynne å prøve nå i juli, i tilfelle det skulle komme flere ustabile sykluser fremover..

Ååh så utrolig spennnede det blir håper den sitter!
Ja da man plutselig satt ut når den er såpass mye lenger! Det kan skje naturlige variasjoner plutselig en syklus, som f.eks. 2 forsøk på eggløsning, eller at eggløsning ikke skjer i det hele tatt, hvis det bare skjedde en gang så tenker jeg det ikke er noe å bry seg med, at kroppen bare hadde en «hick-up» :happy: Men du får jo følge med som du sier om det blir flere ustabile sykluser. Superspennende, ikke lenge igjen nå for alle her inne i gruppa :smiley-bounce012

4 DPO - heldigvis fredag!

Synes DPO dagene går litt raskere i helgen enn i ukedagene. Helgen kan jeg fylle med kjekke ting og tiden flyr. Går litt treigere/litt mer kjedelig med rutinen i ukedagene med jobb. Altså, jeg elsker jobben min, men dere skjønner hva jeg mener :smiley-ashamed004 Så da passer denne fredagslåten bra tenker jeg å ringe inn helgen med :dance011

IMG_4689.jpeg

Åh det må være den fineste meldingen vi kan få :sad010:Heartred Godt å ha hverandre, i samme / lignende situasjoner, hadde følt meg veldig alene uten :Heartred Tenk om vi skulle mast om dette til partner eller kollegaer om at hvilken dpo vi er på og hvilke symptomer vi har :hilarious: Hørt ved kaffemaskinen: «God morgen, hvordan går det?» «Jo det går kjempebra, nå er jeg 3dpo og har fått kryss på Fertility Friend grafen min så den har bekrefta eggløsning!» :woot:

Hvordan går det med munnvikene da, fremdeles sår etter ananasen? Den hadde også blitt mistolka ved kaffemaskinen :hilarious:
Hehehe ja, da hadde kanskje begynt å lure. Tenk de som blir gravide på første forsøk, uten å teste etter EL til og med. Med datteren min tokk det 2.5 år og et IVF forsøk. Nå har vi prøvd i flere perioder fra da datteren vår var noen mnd (hun er 3.5 nå) og bare en MA og en SA.

Merket faktisk ikke noe i går, smurte litt krem først

5dpo og samme temp i dag, som de siste dagene. Ikke korsrygg vondt, som i går, så da håper jeg fortsatt på at TR blir utsatt. I dag er jeg kvalm, som jeg pleier å bli rundt denne dpo. Øm i ene brystet og brystvorten, som jeg var før EL

Back
Topp