♡ IKM uke 13 ♡

Er blitt forkjøla de siste dagene.. kjenner det i livmora eller området rundt når jeg hoster.. håper ikke forkjølelsen påvirker eggets evne til å feste seg...

Ja, jeg tenker også 9-10 dpo, har lest om mange som har sett noe på 9 dpo;) huff...får vel svaret til slutt. :)

Så du tenker det er ikke vits i å teste videre for å følge med når man har fått positiv test? Det er jo sant, man merker vel på andre måter om det er noe galt, vil jeg egentlig tro da..

Joda, sett det jeg også ;) Men jeg har ikke noe på tro på at jeg ville fått positiv så tidlig :P Så derfor starter jeg på 10 dpo :)

Nei jeg tenker som så at når jeg får positiv test, så skal jeg ikke stresse noe mere med det, for da skal jeg bare slappe av :)

Jeg
Ja, jeg tenker også 9-10 dpo, har lest om mange som har sett noe på 9 dpo;) huff...får vel svaret til slutt. :)

Så du tenker det er ikke vits i å teste videre for å følge med når man har fått positiv test? Det er jo sant, man merker vel på andre måter om det er noe galt, vil jeg egentlig tro da..
fikk strek 9 dpo, men den kom ikke før testen hadde tørka utover dagen. Dette var på billig strips

I dag 7 dpo har jeg hatt murringer, temperament, stakk til ved en rask bevegelse i sted. Ikke så mye annet kan likesågody være PMS.

Jeg er 4-7 dpo, vet ikke sikkert når EL var, men ca. lørdag. Ømme brystvorter, litt halsbrann, litt temperamentsendring. ;) Gleder meg til jeg kan teste.. Har 2 cb m/uke liggende på lur. Gleder og gruer meg. Hadde vært så fint :)

Huff, denne pp'en har vært så rar... Jeg er ganske sikker på at el var onsdag 11.3 (basert på tester og kroppslige tegn), men fredag (altså 2 dpo) hadde jeg en av-og-på liiiten blødning/utflod som varte til 4 dpo. Jeg har helt siden da hatt mye murringer og stikkinger nederst i magen. Delvis gangsperre-følelse, delvis tr-følelse. Og varierende mengder utflod som veksler mellom hvit/gul til gul/brun og brud/rødlig, og kremete til mer slimete... Sorry, mye detaljer her altså! :wtf: Ingen andre symptomer så langt....

Forrige pp hadde jeg selvfølgelig flust av symptomer, men det viste seg at det eneste jeg brygget på var forkjølelse! :p

Huff, denne pp'en har vært så rar... Jeg er ganske sikker på at el var onsdag 11.3 (basert på tester og kroppslige tegn), men fredag (altså 2 dpo) hadde jeg en av-og-på liiiten blødning/utflod som varte til 4 dpo. Jeg har helt siden da hatt mye murringer og stikkinger nederst i magen. Delvis gangsperre-følelse, delvis tr-følelse. Og varierende mengder utflod som veksler mellom hvit/gul til gul/brun og brud/rødlig, og kremete til mer slimete... Sorry, mye detaljer her altså! :wtf: Ingen andre symptomer så langt....

Forrige pp hadde jeg selvfølgelig flust av symptomer, men det viste seg at det eneste jeg brygget på var forkjølelse! :p

Kan jo ha vært en meget tidlig festeblødning da :D Festeblødning oppstår jo alt fra 2-10 dpo ;) Og du har jo flotte symptomer :D

Ja, kan vel alltids håpe... Men har på følelsen at det ikke har klaffet denne gangen... Er mer redd for at jeg har hormonkluss etter ma'en i januar. Når jeg ble gravid før jul bare 'visste' jeg det lenge før jeg kunne ta en test! Så da forventer jeg liksom det samme nå :p Men sånn trenger det jo selvfølgelig ikke å være denne gangen....

Ja, kan vel alltids håpe... Men har på følelsen at det ikke har klaffet denne gangen... Er mer redd for at jeg har hormonkluss etter ma'en i januar. Når jeg ble gravid før jul bare 'visste' jeg det lenge før jeg kunne ta en test! Så da forventer jeg liksom det samme nå :p Men sånn trenger det jo selvfølgelig ikke å være denne gangen....

Etter sa i desember går jeg og å venter på samme symptomene :)
Så du er ikke alene :D

Kjenner eg nesten blir litt småbekymra. Fekk skyggestrek på ein cb + sist pp. Så fant ut at eg dropper den typen fleire ganger.... No ser eg at folk får positive tester, digital med ukesindikator, for så å få negative neste gang de tester. De skal jo være de sikreste vi har :-/ hjelpes. Kan vi ikkje teste med noen uten å være bekymra for om det e feil :-|

Kjenner eg nesten blir litt småbekymra. Fekk skyggestrek på ein cb + sist pp. Så fant ut at eg dropper den typen fleire ganger.... No ser eg at folk får positive tester, digital med ukesindikator, for så å få negative neste gang de tester. De skal jo være de sikreste vi har :-/ hjelpes. Kan vi ikkje teste med noen uten å være bekymra for om det e feil :-|

Er det sant? Huff.. Trudde cb med ukesindikator var bra sikker. Hvor mange ganger skal vi teste liksom?

Det er 99 % sannsynlig at man har hcg i kroppen om man får positiv test. Den eneste måten man kan si at testen tok feil er om man målte < 5 hcg i blod noen timer før man tok testen (hcg bruker noen timer fra blod til urin). Så når noen får en positiv test, men senere en negativ test så har de sannsynligvis hatt et fall i hcg, og det betyr vanligvis at man er i ferd med å oppleve en abort. Den andre grunnen til at man kan få negativ test etter en positiv er hvis man tester på utvannet urin (drukket mye rett før, tisset for en kort stund siden).

En positiv test er:
- strek med riktig farge og riktig tykkelse, innen testens tidsfrist.
- "Gravid" på digital test

Negativ test:
- ingen strek innen testens tidsfrist
- "ikke gravid" på digital test

Ugyldig resultat:
- strek etter tidsfristen
- grå strek

De ulike testene krever ulik mengde hcg for å slå ut. Strimmeltestene viser strek på veldig lavt hcg nivå, man kan derfor få to streker på strimmel-test, samtidig som man får "ikke gravid" på digital test. Det betyr at hcg er under 25.

Siden mange befruktede egg dør tidlig i prosessen vil alle som tester tidlig risikere at de oppdager dette. Det kalles kjemisk graviditet, det er en undergrupper av spontanabort. Det betyr bare at man opplever en spontanabort før man er 5+0. Da sier testen helt riktig at du er gravid (der og da, når du tar testen), men så begynner man gjerne å blø bare dager etter forventet menstruasjon og testene er negative igjen.

Det er veldig sjelden det er testene viser falsk positiv (under 1 %), det er mye vanligere å oppleve kjemisk graviditet. Dersom man ikke ønsker å finne ut om så tidlig graviditet (med høyere risiko for abort) burde man vente med å teste til menstruasjon har uteblitt i flere dager.

De veldig sensitive testene (CB+ og BT) viser ofte skygge der reagensstrimmelen er. Hos noen av oss skyldes det nok hcg (under 5, men det gir skyggestrek på disse sensitive testene) hos andre er det nok bare at man ser reagensområdet. Om man ikke liker disse type tester kan man bruke de digitale. :) (Hcg under 5 regnes som ikke gravid, og det regnes altså som normalt at man kan ha noe hcg uten å være gravid, men det er veldig veldig lite.)

Se her om hcg nivå og testene: http://forum.babyverden.no/index.ph...ene-(og-CB-digital-med-ukeindikator).1673091/

Last edited:
EL var mest sannsynlig 15 mars, men jeg har hatt en del utflod som virker til å ligne veldig på el slim, er dette normalt?

Fikk skikkelig stikkinger nå nettopp, og litt tidligere i dag så fikk jeg en blanding av stikkinger og svake mensen murringer :D

Bladde bakover i dagboka mi nå. Fikk vondt i puppen osv på cd 26-27 i nov/des før SA. Og det er 5-6 dager til jeg er der enda.

Så vi får se da, siden jeg ikke hadde noen symptomer før så sent sist, om det samme skjer nå :)
Er jo selvfølgelig ingen garanti for det da :)

Back
Topp