♡ IKM uke 13 ♡

nå har testetøsa banket på døra. :P har så lyst til å teste. men herlighet jeg er bare 7 dpo...

Puppene er fortsatt ekstremt ømme, og nå har jeg også fått økt utflod! Krysser fingrene for at dette er fine tegn :D

dpo = days past ovulation/ antall dager etter eggløsningwpo = weeks past ovulation /antall uker etter eggløsning 1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor
1 pdo: En ny glød
1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse
1 pdo: Kvalme
1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes
1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet
2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.
5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg
6 dpo: Hjertebank
6 dpo: Luft i magen
6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)
7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig.
7 dpo: Markerte blodårer på brystene
7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte
7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere
7 dpo: Tett nese
7 dpo: Slapp og trøtt
7 dpo: Humørsvingninger
7dpo: Halsbrann
7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen
7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp
7 dpo: Vekslende hard og løs mage
7 dpo:Kviseutbrudd
8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig
8 dpo: Fryser og svetter om hverandre
8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)
9 dpo: Frysetokter
9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig.
10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det
10 dpo: Drømmene blir mer tydelige
10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig
10 dpo: Svimmelhet
10 dpo: Tørr hud
10 dpo: Generell tretthet
11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker
12 dpo: Neseblod
12 dpo: Uren hud
12 dpo: Mister hår/tynnere hår
12 pdo: Metallsmak i munnen
14 dpo: Oppkast
15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.
6 wpo: Ofte dobesøk
Andre tegn:
Tappetafsere kan merke at tappen forandrer seg, men dette varierer fra person til person
Blødende tannkjøtt
Hetetokter
Tørre lepper
Kramper i leggene
Voksesmerter i kroppen

Alfabetisk rekkefølge

10 dpo: Drømmene blir mer tydelige
1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse
1 pdo: En ny glød
7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen
8 dpo: Fryser og svetter om hverandre
9 dpo: Frysetokter
10 dpo: Generell tretthet
7dpo: Halsbrann
15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.
6 dpo: Hjertebank
7 dpo: Humørsvingninger
7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte
1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes
1 pdo: Kvalme
6 dpo: Luft i magen
11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker
10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det
7 dpo: Markerte blodårer på brystene
12 pdo: Metallsmak i munnen
12 dpo: Mister hår/tynnere hår
5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg
12 dpo: Neseblod
6 wpo: Ofte dobesøk
14 dpo: Oppkast
1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor
7 dpo: Slapp og trøtt
1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet
6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)
2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.
7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp
10 dpo: Svimmelhet
7 dpo: Tett nese
8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig
8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)
10 dpo: Tørr hud
12 dpo: Uren hud
10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig
7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere
7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig.

Andre udaterte tegn:
Begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor)
Blødende tannkjøtt
Endrede matønsker (Yndlingsretten smaker plutselig )
Hetetokter
Kramper i leggene
Ny glød
Skjelving
Spenn/vondt i tennene
Stikninger i området rundt halebeinet
Svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt )
Sukkertrang/sitrustrang
Tappetafsere kan merke at tappen forandrer seg, men dette varierer fra person til person
Tørre lepper
Vannansamlinger i kroppen
Voksesmerter i kroppen

Heheh, nei det er ikke så lett når testetøsa står bak deg og maser sånn altså :p
ikke lett i det hele tatt. det beste hadde vært om jeg ga mannen testene mine. men da vet jeg at jeg maser på han til han gir de tilbake. har nemmelig prøvd dette før. hahaha.
Forrige pp og forrige før der, så begynte jeg jo testingen 5 dpo :P så har faktisk vært flink nå da, som har holdt meg

ikke lett i det hele tatt. det beste hadde vært om jeg ga mannen testene mine. men da vet jeg at jeg maser på han til han gir de tilbake. har nemmelig prøvd dette før. hahaha.
Forrige pp og forrige før der, så begynte jeg jo testingen 5 dpo :P så har faktisk vært flink nå da, som har holdt meg

Heheh, såpass ja :P 5 dpo ja :O Det var tidlig :P da har du jo vært kjempe flink nå da :D

Heheh, jeg skjønner deg godt jeg altså! :p Jeg bare hører at testene roper på meg fra badet jeg, hahah :p
Hahaha, samme her. også skriker de at jeg må ta to og tre samtidig :/ er så mye lettere når man ikke har tester i hus

Hahaha, samme her. også skriker de at jeg må ta to og tre samtidig :/ er så mye lettere når man ikke har tester i hus

Heheh, jeg pleier å bare ta en jeg da :P Meeen, når det minsker på testene så tar jeg el-tester i håp om "finne ut" noe med dem, hahah :P så nå er det bra at jeg ikke har noen el-tester og kun 4 bt, 1 a1 test og 1 cbd m/u.i :P

Hvis man har mange nok tester er det vel bare å teste i vei:) Spennende! Men kanskje best å vente til 9 dpo for å få noe synlig:)

Kommer dere til å teste utover i svangerskapet også? Før 12 uker for å se om du fortsatt er gravid? Forstår det slik at en del gjør dette. Så da er det kanskje bare å hamstre tester? :p Jeg har bare to cb med uke liggende på vent;)

Hvis man har mange nok tester er det vel bare å teste i vei:) Spennende! Men kanskje best å vente til 9 dpo for å få noe synlig:)

Kommer dere til å teste utover i svangerskapet også? Før 12 uker for å se om du fortsatt er gravid? Forstår det slik at en del gjør dette. Så da er det kanskje bare å hamstre tester? :p Jeg har bare to cb med uke liggende på vent;)

Jeg kommer ikke til å teste før 10 dpo, jeg tenker at man tidligst kan se det da :) Og jeg kommer ikke til å teste utover svangerskapet nei :P Tenker som så at når det er tomt med tester, så er det tomt med tester :)

Jeg kommer ikke til å teste før 10 dpo, jeg tenker at man tidligst kan se det da :) Og jeg kommer ikke til å teste utover svangerskapet nei :P Tenker som så at når det er tomt med tester, så er det tomt med tester :)

Ja, jeg tenker også 9-10 dpo, har lest om mange som har sett noe på 9 dpo;) huff...får vel svaret til slutt. :)

Så du tenker det er ikke vits i å teste videre for å følge med når man har fått positiv test? Det er jo sant, man merker vel på andre måter om det er noe galt, vil jeg egentlig tro da..

Kommer ikke til å teste ut svangerskapet denne gangen heller. jeg stoppet forrige gang da den digitale viste 3+
Tidlig testing er bare tull og bortkastet for min del. ser vel ikke noe på testen før 12 dpo tenker jeg, om det har klaffet

12 dpo idag og fikk en skyggestrek igjen på testen ahhh.... kan de ikke bare være enten eller? Hater å tyde de :p jeg skal prøve å la være å fortsette å teste da jeg blir heller stressa av det. Får oppfølging med tidlig ul ukentlig så det får være nok. Sist graviditet som endte i MA fikk jeg bare 2-3 uker på CB sin ukesindikator og fy søren så stressende det var. ..selv om det stemte da....

Back
Topp