♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

Det skjer noe når de går ja.

Jeg koser meg egentlig godt med at lillemor ikke går. Hun krabber lykkelig avsted. Men hun er 13 mnd gammel og tester grensene for hva hun tørr, snart går hun. Da løper hun lykkelig avsted istedet. Den tiden vi har nå er over da.

Men tenk samtidig da, ut av døren på morgenen. Uten unger i armene. Jeg bærer fortsatt bilstolen hennes inn hjemme, synes den blir så kald nå på vinteren. Så jeg bærer henne ut i stolen på morgenen. Det veier litt... Så at hun går selv og klatrer inn i bilen for egen maskin blir ikke bare negativt.

Helt til hun finner ut at hun heller skal løpe ned i hagen da ;-)

Tiden flyr og det ser man mest av alt på ungene, det er det ikke tvil om.

At den gutten jeg engang lærte å klatre inn i bilstolen selv så jeg slapp å løfte, bekkenløsning som jeg hadde, gravid med nr to, han fyller ni år til sommeren. Den "nr to" jeg da gikk med begynner på skolen.
 
Tiden går altfor fort!! Man skjønner det ikke før man faktisk står der med en liten, selv hvor mange som har sagt det til deg :p Jeg er helt enig, hver nye lærte ting er flott, men også slutten på noe annet. Og ja, det er mer å passe på når de flyr rundt (og gjett om alle rundt er glad i å si "når blir det travelt for dere" ved hver anledning :rolleyes: ) Men jeg synes faktisk det positive med det overgår det stresset! Jeg har fått armene mine tilbake, jeg må ikke bære baby hit og dit, nå låner jeg bort en hånd når vi er utendørs men slipper 10 kg på armen :p (dog - synes kanskje ikke det er like avlastende når hun ikke vil holde hånden lenger utendørs, hehe).

Det er litt sånn fordeler og ulemper med hver ny ting de lærer. Han min blir jo sint og utålmodig om han ikke får tak i noe eller ikke komme seg bort, og vil da gjerne ha hjelp til det, så det blir jo helt klart annerledes når han blir mer mobil og kan fikse selv, men da skal man jo passe på alt det han ikke skal ha tak i. :D Og å få armene tilbake blir digg, min er en god plugg, så det merkes når jeg holder han lenge. Men jeg koser meg sånn med at han er min lille baby en stund til. [emoji173]️

Hehe... Ja, akkurat hvor fort det går merkes best når man er der selv, men jeg har jo tenkt det om barn jeg kjenner også. At det har skjedd så mye hver gang vi treffes selv om vi treffes ofte (familie og noen nære venners barn.) Så jeg har jo forstått at det er sant, men nå føles det som vi er på spoleknappen fremover hele tiden nesten. :p
 
Det skjer noe når de går ja.

Jeg koser meg egentlig godt med at lillemor ikke går. Hun krabber lykkelig avsted. Men hun er 13 mnd gammel og tester grensene for hva hun tørr, snart går hun. Da løper hun lykkelig avsted istedet. Den tiden vi har nå er over da.

Men tenk samtidig da, ut av døren på morgenen. Uten unger i armene. Jeg bærer fortsatt bilstolen hennes inn hjemme, synes den blir så kald nå på vinteren. Så jeg bærer henne ut i stolen på morgenen. Det veier litt... Så at hun går selv og klatrer inn i bilen for egen maskin blir ikke bare negativt.

Helt til hun finner ut at hun heller skal løpe ned i hagen da ;-)

Tiden flyr og det ser man mest av alt på ungene, det er det ikke tvil om.

At den gutten jeg engang lærte å klatre inn i bilstolen selv så jeg slapp å løfte, bekkenløsning som jeg hadde, gravid med nr to, han fyller ni år til sommeren. Den "nr to" jeg da gikk med begynner på skolen.

Bilstolen bærer jeg ikke lenger, men vi har skiftet så det går ikke an heller. Meeen så har ikke jeg to andre jeg må levere om morgenen, så vi kan alltid vente på varm bil før vi drar. Dessuten er det jo ikke vinter her i år. :rolleyes: Å bære i bilstol er jo fryktelig tungt! Du får vel veldig flotte armer til sommeren du nå. ;)

Tenk at de er blitt så store, nummer en og nummer to. Og stolte storesøsken til bonusen som helt sikkert snart er rundt og løper hun og. Det høres litt deilig ut at hun ikke har begynt med det riktig enda da, at du har fått god tid med tredjemann. [emoji173]️ Selv om det var det med armene da.
 
Det er bare hjemme jeg tar bilstolen inn, har ikke byttet hun passer oppi enda, men bytter vel om ikke så lenge og da blir den stående ute selvsagt.

Og ja, på et vis litt deilig at tredje er litt sånn bedagelig anlagt. Men både og. Satser på at hun går ute i sommer
 
Det er bare hjemme jeg tar bilstolen inn, har ikke byttet hun passer oppi enda, men bytter vel om ikke så lenge og da blir den stående ute selvsagt.

Og ja, på et vis litt deilig at tredje er litt sånn bedagelig anlagt. Men både og. Satser på at hun går ute i sommer

Tungt nok å bære bilstolen med en ettåring selv om det bare er hjemme! :D Han passer egentlig i babystolen fortsatt, men jeg synes det så ubehagelig ut når han sov, og bedre i den større stolen. Haha... Så da ble det bare sånn. Hadde kjøpt større stol en gang det var salg.

Skjønner at det er litt både og, hun går nok sikkert til sommeren (og løper avgårde i hagen).
 
Den neste stolen er jo typisk brattere og derved henger hodet lettere når de sover, det har mine andre gjort i alle fall.

Mest har jeg beholdt stolen fordi det er så enkelt da, jeg har nemlig hjul til den (altså, adapter til understellet på xapp xtra) så da kan jeg løfte bilstolen ut av bilen og sette den på hjul på butikken etc

Men vi skal snart bytte altså, vi skal nok det. Hun er 13 mnd så hun kan over i nesten. Må bare bestemme oss for hvilken. Vi har en besafe, diger sak, men isofix og grei å bruke 0-18 også har vi et britax maxway (eller rettere sagt, vi har to) som er 9-25 kilo, ikke isofix men vi har da hatt de andre sittende i dem til de var 6 og 5,5 år og de festes greit altså, om enn noe knotete i midten men jeg tror det kan bli trangt med besafen i midten, så evt må vi rokkere på rekkefølgen på dem (de to andre sitter i beltestoler) Vi har s max med tre seter i full bredde med isofix da, så vi skal få plass altså

Besafen har den ulempen at den er 6,5 år gammel nå, mens de andre er hhv 4,5 og 3,5

Så skal vi velge Besafen bør vi vel kjøpe et nytt og da er det jo full valgfrihet ;-)
 
Last edited:
Den neste stolen er jo typisk brattere og derved henger hodet lettere når de sover, det har mine andre gjort i alle fall.

Mest har jeg beholdt stolen fordi det er så enkelt da, jeg har nemlig hjul til den (altså, adapter til understellet på xapp xtra) så da kan jeg løfte bilstolen ut av bilen og sette den på hjul på butikken etc

Men vi skal snart bytte altså, vi skal nok det. Hun er 13 mnd så hun kan over i nesten. Må bare bestemme oss for hvilken. Vi har en besafe, diger sak, men isofix og grei å bruke 0-18 også har vi et britax maxway (eller rettere sagt, vi har to) som er 9-25 kilo, ikke isofix men vi har da hatt de andre sittende i dem til de var 6 og 5,5 år og de festes greit altså, om enn noe knotete i midten men jeg tror det kan bli trangt med besafen i midten, så evt må vi rokkere på rekkefølgen på dem (de to andre sitter i beltestoler) Vi har s max med tre seter i full bredde med isofix da, så vi skal få plass altså

Besafen har den ulempen at den er 6,5 år gammel nå, mens de andre er hhv 4,5 og 3,5

Så skal vi velge Besafen bør vi vel kjøpe et nytt og da er det jo full valgfrihet ;-)
Trenger ikke kjøpe ny før etter 8-9 år i følge Trygg Trafikk (om det er oppbevart og brukt pent da). :)

Jeg likte også at babystolen kunne på barnevogn understellet med adaptere, men min satt så klemt med skuldrene at hodet faktisk hang fremover i babystolen - selv om den er ganske sånn god liggestilling. I Besafen sover han uten at hodet henger. Kanskje skulle jeg bare hatt begge i bilen, siden jeg ikke har flere barn - så kunne jeg byttet ved hvert sitt behov. :D

Tre stoler i bil er en liten kabal selv med så stor bil som dere har ja. Hvem er det som sitter i midten?
 
Pr nå sitter yngste i midten og de to andre u beltestoler på hver side, men hva vi gjør når hun bytter stol vet jeg ikke.

Besafen blir ca 7 når hun tar den i bruk men kan jo da brukes i 1-2 år før vi evt tar henne over i nesten. Vi får se. Bytter vel til våren/sommeren en gang tror jeg. De andre har vært 1,5-2 år men de var mindre. Altså fysisk mindre
 
Pr nå sitter yngste i midten og de to andre u beltestoler på hver side, men hva vi gjør når hun bytter stol vet jeg ikke.

Besafen blir ca 7 når hun tar den i bruk men kan jo da brukes i 1-2 år før vi evt tar henne over i nesten. Vi får se. Bytter vel til våren/sommeren en gang tror jeg. De andre har vært 1,5-2 år men de var mindre. Altså fysisk mindre

Oj, det var lenge i babystolen ja! Det er artig at det er så store forskjeller på babyene i størrelse og utvikling - også mellom søsken. Jeg synes det er fascinerende. [emoji4]
 
Ja, de satt lenge i den, jeg husker ikke helt. Men de passet jo oppi den så da tok det tid før vi byttet, lengst med eldste. Jeg har jo hatt et par små undervektige babyer, de fylte ikke akkurat den stolen så heftig....
 
Ja, de satt lenge i den, jeg husker ikke helt. Men de passet jo oppi den så da tok det tid før vi byttet, lengst med eldste. Jeg har jo hatt et par små undervektige babyer, de fylte ikke akkurat den stolen så heftig....
Verre med en sånn stor, kraftig plugg som jeg har. Han er litt for glad i den puppen tror jeg. [emoji14]
 
Back
Topp