♡ Drømmen vår ♡

Jorden rundt hadde nok vært fint, men dessverre er livet stort sett ikke slik. Så da må man bare komme gjennom dagene, en etter en, så går det rett vei selv om det ikke kjennes sånn.

Og en gang, så er det din tur å oppdage at hele påska gikk bort i innetid med en febersyk unge, ikke en eneste skitur eller boller og kakao på lekeplassen som du hadde tenkt, og ikke engang sådd gulrøtter oppdager du når hverdagen er tilbake og ungen fortsatt har feber.

Men da kjenner du på... Sliten, javisst. Men mamma!

Engang skal du få bli mamma!

Jorden rundt hadde nok vært fint, men dessverre er livet stort sett ikke slik. Så da må man bare komme gjennom dagene, en etter en, så går det rett vei selv om det ikke kjennes sånn.

Og en gang, så er det din tur å oppdage at hele påska gikk bort i innetid med en febersyk unge, ikke en eneste skitur eller boller og kakao på lekeplassen som du hadde tenkt, og ikke engang sådd gulrøtter oppdager du når hverdagen er tilbake og ungen fortsatt har feber.

Men da kjenner du på... Sliten, javisst. Men mamma!

Engang skal du få bli mamma!

Jorden rundt hadde vært fantastisk, men vi sparer penger til eventuelt private forsøk osv., så det er ganske uaktuelt.

Huffda. Er det årets påske du snakker om av egen erfaring nå?

Det kommer nok mange små og store utfordringer som mamma også, men jeg håper at det kommer. :)

Det var et innblikk i årets påske, ja. Fireåringen min har hatt feber av og på siden torsdag.

Det var et innblikk i årets påske, ja. Fireåringen min har hatt feber av og på siden torsdag.

Usj. Det er kjedelig ferie for både liten og stor. God bedring til henne!

Usj. Det er kjedelig ferie for både liten og stor. God bedring til henne!
Ja.

Men poenget mitt i denne sammenheng er at jeg HAR en fireåring. Et lite, varmt barn som koser seg i armkroken til mamma.

Ja, mamma blir varm av det, men jeg ER mamma for henne. <3

Ja.

Men poenget mitt i denne sammenheng er at jeg HAR en fireåring. Et lite, varmt barn som koser seg i armkroken til mamma.

Ja, mamma blir varm av det, men jeg ER mamma for henne. <3

Ja, jeg skjønte poenget ditt. Derfor jeg skrev at både små og store mamma-utfordringer er velkomne hit om de kommer etter hvert. :p

Så måtte jeg slenge på en medfølelseshilsen til deg for at påsken ikke ble helt som du hadde planlagt. Selv om feberkos også er viktig mammajobb. ♥

Jeg tror nok de er veldig velkomne ja

Også et det godt for meg med en slik påminnelse om at... Ja, dette er en viktig og fin del av det å være mamma.

Jeg tror nok de er veldig velkomne ja

Også et det godt for meg med en slik påminnelse om at... Ja, dette er en viktig og fin del av det å være mamma.

Jeg håper du får Bonusen sånn at du får oppleve det fra start en gang til.

Og så håper jeg at jeg får baby i 2016.

Syklusnr 20, pausesyklus, CD 13

Jeg har begynt å tempe. Kommer til å sjekke tapp og utflod også, men ikke EL-tester. Mye endosmerter og kvalme. Håper egget løsner i løpet av uka, men samtidig så håper jeg nå også litt at det skal ta tid og at jeg brått skal få forsamtale før tr kommer. :p Jeg tror det er helt urealistisk på alle måter, så jeg kan nok egentlig heie på at kroppen blir ferdig med pause-EL. Det er bare umulig og la være å drømme litt. ♥

I dag har jeg ryddet i statusoppdateringstråden på Assistert - og jeg blir utrolig glad for at de aller fleste som ikke har oppdatert befinner seg på terminforum. :) Det er veldig mange som får baby "enkelt og greit" med IVF (70 % får jo barn i løpet av tre forsøk, og har man vært gravid før er visst sjansen enda høyere). Jeg håper virkelig dette skal hjelpe oss. Og kanskje jeg på nytt kan drømme om de tre barna jeg egentlig ønsker meg (vi får nok holde av penger på konto til private forsøk enten vi trenger på første, andre eller tredje.) Det føles hvert fall mye bedre å drømme om at dette skal gi oss drømmefamilien enn å tenke pessimistisk at vi ikke kommer til å få det til i det hele tatt.

Så kjekt å lese at de så mange er på terminforum og enda kjekkere å lese alle de positive tankene dine :)

håper og tror at IVF er løsningen for dere. "Plutselig" sitter du der med drømmefamilien :)

Så kjekt å lese at de så mange er på terminforum og enda kjekkere å lese alle de positive tankene dine :)

håper og tror at IVF er løsningen for dere. "Plutselig" sitter du der med drømmefamilien :)

Det svinger voldsomt, og jeg skulle ønske jeg kunne gå i dvale fra jobb, familie, venner frem til forsøket er i gang. :p Jeg er så utålmodig, og hodet er fullt av tanker. I dag er det hvert fall håp og drømmer, og ønske om snarlig brev i posten. Positiv dag. Jeg får nok roe ned etter hvert, for det er mange som ikke får full klaff på første forsøk, og det er jo mange av oss som skal gjennom IVF etter flere aborter som må gjennom enda flere aborter. :confused: Så noe is i magen må jeg ha. Om jeg klarer. Drømme i dag! ❤️

Drøm i dag, og nyt det. De tunge tankene kommer fort nok, kos deg med de gode

70 % får jo barn i løpet av tre forsøk, og har man vært gravid før er visst sjansen enda høyere.
Denne quoten skal jeg brenne inn i hjernen min og minne meg selv på hver gang jeg går i kjelleren, tror jeg. Det var rett og slett utrolig godt å lese det der :)

Forstår veldig godt de svingende følelsene dine. Det er ganske slitsomt for hodet å gå fra å frykte det verste til å få det til å kile i magen av å håpe på det beste. Jeg har også fått hverdagen litt i fleisen. Man skulle liksom tro at hverdagen gjør at man ikke tenker på slikt, men det er ikke tilfelle for min del iallfall. Også har jo denne prøvingen blitt en del av hverdagen også. På godt og vondt.

Nei, jeg er veldig spent på når du får brev i posten og når du får komme i gang. Vi søkte jo et par uker etter dere igjen, så når du får brev og time har jo litt å si for min del også. (Som minner meg om at jeg ikke har ringt dem for å høre om de har mottatt søknaden. Det burde jeg kanskje gjøre, ja.) Det hadde vært fantastisk om dere hadde fått begynne før sommeren <3

Denne quoten skal jeg brenne inn i hjernen min og minne meg selv på hver gang jeg går i kjelleren, tror jeg. Det var rett og slett utrolig godt å lese det der :)

Forstår veldig godt de svingende følelsene dine. Det er ganske slitsomt for hodet å gå fra å frykte det verste til å få det til å kile i magen av å håpe på det beste. Jeg har også fått hverdagen litt i fleisen. Man skulle liksom tro at hverdagen gjør at man ikke tenker på slikt, men det er ikke tilfelle for min del iallfall. Også har jo denne prøvingen blitt en del av hverdagen også. På godt og vondt.

Nei, jeg er veldig spent på når du får brev i posten og når du får komme i gang. Vi søkte jo et par uker etter dere igjen, så når du får brev og time har jo litt å si for min del også. (Som minner meg om at jeg ikke har ringt dem for å høre om de har mottatt søknaden. Det burde jeg kanskje gjøre, ja.) Det hadde vært fantastisk om dere hadde fått begynne før sommeren <3

Sekretær har telefontid onsdag formiddag, så ring i morgen. :) Det MÅ du, det har vært mye surr der inne etter at de gikk over til nytt journalsystem.

Du har jo ingen grunn til å tro at det er "din feil" at du mistet, det var mest sannsynlig spiren som ikke kunne leve. Og da er det faktisk veldig gode sjanser for deg med IVF. ♥ Mine sjanser er litt sånn både og. Det er veldig positivt at jeg har vært klinisk gravid (at man så et embryo den gangen), og så er det nokså negativt at livmoren min er som den er. Du har nok bedre sjanse enn meg, statistisk sett, men i kveld er jeg optimist for oss begge to. ♡♥♡ :D Og det hjalp virkelig å se hvor mange av de som aldri hadde oppdatert noe mer etter at de meldte seg på Statusoppdateringstråden, som nå enten akkurat var blitt mamma eller var godt på vei inne på et terminforum. Det skal bli oss i 2016!

Sekretær har telefontid onsdag formiddag, så ring i morgen. :) Det MÅ du, det har vært mye surr der inne etter at de gikk over til nytt journalsystem.

Du har jo ingen grunn til å tro at det er "din feil" at du mistet, det var mest sannsynlig spiren som ikke kunne leve. Og da er det faktisk veldig gode sjanser for deg med IVF. ♥ Mine sjanser er litt sånn både og. Det er veldig positivt at jeg har vært klinisk gravid (at man så et embryo den gangen), og så er det nokså negativt at livmoren min er som den er. Du har nok bedre sjanse enn meg, statistisk sett, men i kveld er jeg optimist for oss begge to. ♡♥♡ :D Og det hjalp virkelig å se hvor mange av de som aldri hadde oppdatert noe mer etter at de meldte seg på Statusoppdateringstråden, som nå enten akkurat var blitt mamma eller var godt på vei inne på et terminforum. Det skal bli oss i 2016!
Kan jeg spørre om tlftid og tlfnr dems igjen? Jeg vet du har gitt meg det før, men jeg er bare kronisk håpløs og klarer aldri å lagre sånne ting til jeg trenger det, og så er det plutselig milevis bak i dagboka mi et eller annet sted :P :rolleyes: Det er jo faktisk fem uker siden vi søkte! Og jeg som hadde tenkt til å ringe etter to.. :p Tida flyr! Har de ikke en måneds frist på å svare? Eller var det to mnd?

Ja, jeg har nok kanskje en bedre sjanse enn deg i utgangspunktet, men det irriterer meg at man ikke har noen garantier uansett. Man tør liksom ikke helt å håpe. Jeg er iallfall litt dårlig på det :p

Nå har de iallfall funnet ut hva som er greia med din livmor, og jeg håper at det kan føre til en mer riktig behandling og baby til slutt :) Nå får den all hjelp den kan få, livmora di. Mer kan man ikke gjøre :D

23 07 26 32

Telefontid sekretær, mandag, onsdag og fredag 8-11.

Bare Google IVF Rikshospitalet så får du opp hjemmesiden til reproduksjonsmedisinsk seksjon. :)

Det står på siden deres:
"Mottatte søknader behandles av lege innen par dager. Pasienter som ikke får tilbud om behandling, sendes brev umiddelbart med kopi til henvisende lege. Pasienter som får tilbud om behandling blir ikke informert om innvilget søknad, men sendes brev til første ledig time, som vil være ca 5 måneder fremover i tid per mars 2015."

Problemet er jo bare at de har hatt rot med å få registrert henvisninger, så da stoler man jo ikke helt på dette. Den andre grunnen til å ringe er om du vil stå på ringelisten - altså om du vil komme på kort varsel dersom noen andre avbestiller.

Jeg forbereder meg nå på at det kan ta noen måneder til time allikevel, siden det står 5 måneder per mars 2015. Det betyr forsamtale i midten av juli, som fort kan bety august. Det kan være at hun som fikk brev rett før påske har en annen prioritering enn meg.

Ingen garantier nei. Jeg har tro på at du skal få baby!

Det går jo ikke egentlig an å behandle livmoren min, behandlingen er jo å fjerne livmoren, men man kan prøve å dempe endo og adeno med medisiner. Jeg velger å håpe at vi skal rekke å få barn før det er for ille. :)

23 07 26 32

Telefontid sekretær, mandag, onsdag og fredag 8-11.

Bare Google IVF Rikshospitalet så får du opp hjemmesiden til reproduksjonsmedisinsk seksjon. :)

Det står på siden deres:
"Mottatte søknader behandles av lege innen par dager. Pasienter som ikke får tilbud om behandling, sendes brev umiddelbart med kopi til henvisende lege. Pasienter som får tilbud om behandling blir ikke informert om innvilget søknad, men sendes brev til første ledig time, som vil være ca 5 måneder fremover i tid per mars 2015."

Problemet er jo bare at de har hatt rot med å få registrert henvisninger, så da stoler man jo ikke helt på dette. Den andre grunnen til å ringe er om du vil stå på ringelisten - altså om du vil komme på kort varsel dersom noen andre avbestiller.

Jeg forbereder meg nå på at det kan ta noen måneder til time allikevel, siden det står 5 måneder per mars 2015. Det betyr forsamtale i midten av juli, som fort kan bety august. Det kan være at hun som fikk brev rett før påske har en annen prioritering enn meg.

Ingen garantier nei. Jeg har tro på at du skal få baby!

Det går jo ikke egentlig an å behandle livmoren min, behandlingen er jo å fjerne livmoren, men man kan prøve å dempe endo og adeno med medisiner. Jeg velger å håpe at vi skal rekke å få barn før det er for ille. :)
Takk for info. Den var mottatt for en mnd siden :D Fantastisk å ringe et sted uten å måtte vente et kvarter på at de skal ta telefonen forresten :p

Takk for info. Den var mottatt for en mnd siden :D Fantastisk å ringe et sted uten å måtte vente et kvarter på at de skal ta telefonen forresten :p

Jeg tror man ofte må vente når man ringer sykepleier der. Så bra at søknaden din var trygt fremme! :D

Eggehvite utflod. Det kan ta en del dager før det er EL, men da er det nok begynnelsen på det nå.

Jeg er ikke utålmodig på syklusen min, jeg bryr meg faktisk egentlig ikke om EL kommer nå eller neste uke. På en måte så håper jeg på labg syklus og mulighet for oppstart neste syklus. Det er jo lov til å drømme. :rolleyes: Jeg er fryktelig utålmodig etter brevet nemlig. Og det er altfor tidlig at jeg er utålmodig etter brevet allerede nå.

Jeg er spent på i morgen. Da håper jeg Hvitveisen får vite mer om kapasiteten ved Riksen nå for tiden. Ulempen er at jeg foreløpig ikke vet om det blir Ullevål eller Riksen på oss.

Utålmodig!!! Jeg må få meg en fryktelig krevende hobby. Jeg har for mye tid til å tenke.

Back
Topp