♡ Drømmen vår ♡

Gode tanker herfra også. Og håper på brev og time snarest! Klem

Tusen takk! ♡ Jeg kommer nok til å sjekke postkassen med litt spent følelse i magen fremover. :)

Veldig spennende å se når brevet dumper ned i postkassa deres! :) Håper dere får kjapp time og kommer fort i gang. ♥

Veldig spennende å se når brevet dumper ned i postkassa deres! :) Håper dere får kjapp time og kommer fort i gang. ♥

Jeg er spent på om hun som har forsamtale på torsdag får vite noe om ventetiden for oppstart nå. :) Jeg er redd vi kommer så sent at vi må vente over sommeren. Har et mini-håp om oppstart før sommeren, men det er egentlig helt urealistisk.

Ser

Jeg er spent på om hun som har forsamtale på torsdag får vite noe om ventetiden for oppstart nå. :) Jeg er redd vi kommer så sent at vi må vente over sommeren. Har et mini-håp om oppstart før sommeren, men det er egentlig helt urealistisk.
Oi, det kan være såpass ventetid altså? Ja, vi nærmer oss jo sommeren med stormskritt. Men jeg håper dere rekker det! Kjedelig å måtte bli forsinket med enda noen uker/mnd når dere allerede har ventet "for lenge" :confused:

Oi, det kan være såpass ventetid altså? Ja, vi nærmer oss jo sommeren med stormskritt. Men jeg håper dere rekker det! Kjedelig å måtte bli forsinket med enda noen uker/mnd når dere allerede har ventet "for lenge" :confused:

Altså, man skal jo ringe inn første dag i menstruasjon. Og så starte på nesespray på syklusdag 21. Og deretter (sånn jeg har forstått det) gå på spray i 2-4 uker, før sprøyter i 1-3 uker og så uttak og innsett. Jeg forventer vel menstruasjon rundt 25. april. Jeg tviler på at vi får forsamtale før det, og om vi skulle få det så tviler jeg på at de har kapasitet umiddelbart. Og det er jo siste sjanse for forsøk før sommeren.

Neste IKM er rundt 25. mai. Om vi skal starte syklusdag 21 da så blir jo det rundt 14. juni - da blir UL-kontroller, uttak og innsett i juli, da tror jeg egentlig de har lavdrift og at det nok ikke blir nesespray i juni. Og kanskje heller ikke juli. Så jeg er redd vi kanskje må vente helt til syklusen som starter i slutten av juli (så det blir nesespray i august og uttak/innsett i september). Det er hvert fall det jeg forbereder meg på mentalt. Men jeg vet jo veldig lite om hvordan de håndterer IVF og sommerferie.

Alternativt kan det hende jeg blir satt på veldig lang kur med nesespray i juni eller juli, sånn at jeg kan få starte med sprøyter med en gang de er ferdig med sommerferie, men da får jo jeg sannsynligvis en skikkelig dårlig sommer. Jeg som tåler hormoner så dårlig (tåler få hormonprevensjons-preparater, graviditetshormoner, EL-hormoner, tr-hormoner). På den annen side så er nesesprayen veldig bra for oss med endometriose - for man blir jo helt nedregulert, så endometriosen er helt på pause. Derfor anbefales det vanligvis alltid lang protokoll ved endo.

Last edited:
Altså, man skal jo ringe inn første dag i menstruasjon. Og så starte på nesespray på syklusdag 21. Og deretter (sånn jeg har forstått det) gå på spray i 2-4 uker, før sprøyter i 1-3 uker og så uttak og innsett. Jeg forventer vel menstruasjon rundt 25. april. Jeg tviler på at vi får forsamtale før det, og om vi skulle få det så tviler jeg på at de har kapasitet umiddelbart. Og det er jo siste sjanse for forsøk før sommeren.

Neste IKM er rundt 25. mai. Om vi skal starte syklusdag 21 da så blir jo det rundt 14. juni - da blir UL-kontroller, uttak og innsett i juli, da tror jeg egentlig de har lavdrift og at det nok ikke blir nesespray i juni. Og kanskje heller ikke juli. Så jeg er redd vi kanskje må vente helt til syklusen som starter i slutten av juli (så det blir nesespray i august og uttak/innsett i september). Det er hvert fall det jeg forbereder meg på mentalt. Men jeg vet jo veldig lite om hvordan de håndterer IVF og sommerferie.

Alternativt kan det hende jeg blir satt på veldig lang kur med nesespray i juni eller juli, sånn at jeg kan få starte med sprøyter med en gang de er ferdig med sommerferie, men da får jo jeg sannsynligvis en skikkelig dårlig sommer. Jeg som tåler hormoner så dårlig (tåler få hormonprevensjons-preparater, graviditetshormoner, EL-hormoner, tr-hormoner). På den annen side så er nesesprayen veldig bra for oss med endometriose - for man blir jo helt nedregulert, så endometriosen er helt på pause. Derfor anbefales det vanligvis alltid lang protokoll ved endo.
Skjønner! Blæ og meh, men vi får håpe litt til enn så lenge :)

Skjønner! Blæ og meh, men vi får håpe litt til enn så lenge :)

Det nærmer seg hvert fall. :) Selv om det er kjedelig at jeg sannsynligvis må vente over sommeren pga søknadsrot. Blæ!

Blæ om rot.

Men for hver dag som går er du en dag nærmere. Og nå som påska er over er det post igjen

Blæ om rot.

Men for hver dag som går er du en dag nærmere. Og nå som påska er over er det post igjen

Ja. Og hvis jeg får time tre uker etter hun som fikk nå så blir det 30. april. Vente og vente.

Ja. Og hvis jeg får time tre uker etter hun som fikk nå så blir det 30. april. Vente og vente.
Det et faktisk ikke lenge til det, da! Føles nok sånn, men om timen er senere denne mnd må brevet snart være i postkassa di!! :-)

Det et faktisk ikke lenge til det, da! Føles nok sånn, men om timen er senere denne mnd må brevet snart være i postkassa di!! :-)

Jeg synes ikke det er lenge til nei, det betyr jo eventuelt time 2,5 måned etter henvisning ble sendt (ny henvisning altså). Det er jo i så fall veldig bra. Men jeg tør ikke å tro det før jeg får Brevet. Kanskje det var få henvisninger i januar, men fryktelig mange i februar. :rolleyes:

Jeg fant på nettet nå at Riksen vanligvis har stengt 3 uker om sommeren. Jeg er spent på hva det vil bety for meg.

Det jeg nok kommer til å slite mest med fremover er å åpne postkassen. Jeg klarer jo ikke å la være å håpe.

Nei det synes jeg ikke at du er, tvert imot :)
Ikke rart du synes det er slitsomt å måtte vente etter så lang prøvetid og
ditten og datten du har vært gjennom.

Dere er gode som har sånn forståelse. ♥ Jeg skulle ønske påskeferien varte lenger, for tilbake i hverdagen så vips er baby-tankene alt jeg har i hodet.

Tror det pleier være stengt fellesferieukene.
Men du kan nok få gå på spray i ferien, og begynne på sprøyter kanskje 5 dager før de åpner igjen.
håper på det!
og håper du får innkalling snart.

Tror det pleier være stengt fellesferieukene.
Men du kan nok få gå på spray i ferien, og begynne på sprøyter kanskje 5 dager før de åpner igjen.
håper på det!
og håper du får innkalling snart.

Det stod i en av brosjyrene deres at de er stengt 3 uker om sommeren, så det er sikkert i juli ja. Fellesen. Det er jo ikke sikkert de har noe ledig før etter ferien, så det er bare jeg som er utålmodig og håpefull som tenker på hvilken syklus som blir den vi starter opp i. :p Jeg må vel kanskje smøre meg med en stor dose tålmodighet og vente videre på dette brevet først. :D

Nå er jeg superspent på postkassa di fremover jeg.

Jeg også. Hmmm.. Det var kanskje egentlig litt dumt at jeg så at hun fikk time nå. :p Forventningene føyk i taket. Jeg har jo håpet på rask time til forsamtale, men tenkt at det i verste fall kunne bli i august. Nå er jeg jo helt i hundre. :rolleyes:

Jeg tror jeg hadde en sånn "hjem-til-den-barnløse-prøver-hverdagen" opplevelse i går, jeg fikk ikke sove og tenkte bare på alt som skal skje. Jeg burde tatt to måneder ferie etter at henvisning ble sendt, og reist jorden rundt med mannen - jeg fungerer jo ikke sånn til hverdags for tiden.

Back
Topp