♡ Babydrøm♡

chaland

Elsker forumet
Hei til alle som titter innom den nye dagboken min :)
Med denne dagboken vil jeg skrive ned alt som skjer, når vi nå skal prøve å bli 3 <3
Jeg og samboeren har vært sammen i 6.5 år. Vi har prioritert utdanning og oppussing av leilighet, før vi ønsket barn. Men jeg merker nå at nesten alle forventer at jeg snart blir gravid, for tiden er liksom inne for det. Er 26 år og har alltid tenkt at jeg har god tid.
Jeg og samboer har siden november14 vært litt uforsiktig, men tenkt at det klaffer nok ikke på første forsøk. Jeg har en veldig stabil syklus på 30 dager og vet nøyaktig når tr kommer. Så da tr ikke kom da jeg forventet den i november, tok jeg en graviditetstest som viste 1-2 uker. Jeg og samboer ble veldig glad og klarte ikke å holde det for oss selv. Lykken ble dessverre kortvarig da en uke etter begynte jeg å blø, og mistet. Vi bestemte oss da for at vi ville fortsette å prøve. For en fantastisk følelse det var å oppleve en positiv gtest. Vi trengte ikke å vente lenge for i januar15 sto jeg med positiv gtest i hånden igjen! Ukene gikk og jeg hadde mange av de klassiske symptomene (ømme pupper, tisse ofte, super trøtt), men nesten ingen kvalme. Jeg tenkte at dette kan da umulig stemme! Skal jeg få det så greit? Jeg gledet meg til legitime (12+3). Men helgen før begynte jeg og blø. Fikk kraftige smerter og ble sendt med ambulanse til kk etter et legebesøk. Der tok de innvendig ultralyd og det ble konstatert en MA. Embryoet hadde sluttet å utvikle seg i ca uke 8. Så 5 uker dødt i magen. Tok 10 cytotec tab men ingenting kom ut. Fikk heldigvis morfin og smertestillende mot smertene. Dagen etter var det en ny innvendig ultralyd der de fikk skrapt alt ut. Jeg var i sjokk og klarte ikke å tenke klart. Jeg som hadde gledet meg og begynt å planlegge alt jeg ville ha til babyen. Dumme meg hadde til og med bestilt babyklær, som kom da jeg var komt hjem! Håper jeg slipper å oppleve det der en gang til!
Kroppen var klar igjen etter 4uker, men det var ikke jeg. Det tok hardt på både fysisk og psykisk.
Først nå føler jeg at vi kan starte prøvingen igjen, og krysser fingrene for at alle gode ting er 3! <3
 
PP 3: Tror jeg hadde eggløsning 30/6, testet ikke. Ble bare lagt inn aksjer den 27/6 og den 1/7, så har ikke så stor tro på at det vil gå denne mnd. Noen som vet når jeg da kan ta en gtest? Har alltid tatt 1 dag over IKM og da fått positiv. Tr vil nok komme den 14/7. Har kjøpt inn gtester fra billigtester, men usikker på om det er for tidlig å teste nå.
Er begynt å bli litt øm i puppene, men det blir jeg alltid uken før tr kommer.
 
CD 26: Blæh, klør i fingrene av å ta en gtest, men vet det er altfor tidlig :p Skal prøve å holde meg noen dager til :) Bare 5 dager til tr kanskje sjekker inn. Har på følelsen av at det ikkje klaffet denne mnd, men håpet er der likevel :)
 
Klarte ikkje å la være å teste idag! 11 dpo og blendahvit test :( Så da er det bare å vente til tr dukker opp på tirsdag og prøve igjen.image.jpg
 
Masse lykke til! :)
 
IKM idag men negativ cb digital :( Tr er ikkje dukket opp enda, men kjenner at hun jobber på! Da er det bare til å brette armene opp for pp:4 og satse på at det klaffer :) April baby!
 
Leste gjennom innleggene dine. Jeg er selv nettopp 27, vært med samboer i snart 7 år og bestemte oss for å prøve tidligere i år. Første satt på første ordentlige forsøk men det ble oppdaget MA uke 10 (slutten av juni) (dødt siden rundt uke 7). Har hatt 2 runder cytotec ufullkomment, utskrapning sist uke, og først nå begynner jeg å ha troen på at det skal ha vært det siste som måtte til. Formen begynner endelig å bli bedre og jeg ser fremover. Skjønner godt at det tok tid for deg både fysisk og psykisk etter alt du har vært gjennom - men det virker som du ser fremover nå - godt jobba! :D Forhåpentligvis går det ikke lenge før det sitter for deg. :) <3 Masse masse lykke til på neste forsøk! :) Jeg tenker at når det endelig går i boks og holder helt inn så blir vi ekstra glade og takknemlige for det, og at det da overskygger den noe trøblete veien det tok for å komme dit...;)
 
Leste gjennom innleggene dine. Jeg er selv nettopp 27, vært med samboer i snart 7 år og bestemte oss for å prøve tidligere i år. Første satt på første ordentlige forsøk men det ble oppdaget MA uke 10 (slutten av juni) (dødt siden rundt uke 7). Har hatt 2 runder cytotec ufullkomment, utskrapning sist uke, og først nå begynner jeg å ha troen på at det skal ha vært det siste som måtte til. Formen begynner endelig å bli bedre og jeg ser fremover. Skjønner godt at det tok tid for deg både fysisk og psykisk etter alt du har vært gjennom - men det virker som du ser fremover nå - godt jobba! :D Forhåpentligvis går det ikke lenge før det sitter for deg. :) <3 Masse masse lykke til på neste forsøk! :) Jeg tenker at når det endelig går i boks og holder helt inn så blir vi ekstra glade og takknemlige for det, og at det da overskygger den noe trøblete veien det tok for å komme dit...;)
Så kjekt at du titter innom her :) Det var synd at du også har mistet :( Men bra at du også nå ser fremover :) Det tar tid, men nå gleder jeg meg bare til jeg en dag blir gravid igjen (håper) :) Du må ha masse lykke til og krysser fingrene for at neste spire sitter hele veien :)
 
Ka som skjer med min veldig stabile syklus? Fortsatt ingen tr i sikte! Var sikker på hun kom idag for hadde utrolig mye murring i magen i natt. Fikk ikke sove og måtte til slutt ta smertestillende. Så no må hun få farten opp :)
 
Blir spennede å følge deg! Har selv opplevd både MA og SA.
 
Tanta kom ikkje på besøk i dag heller- 16 dpo.
 
Da dukket endelig tanta opp :) Så nå kan vi endelig se fram mot pp:4 :)
 
Da var ferien snart over for denne gang! Tr reiste på onsdag og antatt eggløsning blir da 2august. Krysser fingrene for at det da vil klaffe :) Blir en spennende tid fremover :)
 
Dag 1 i dpoland :) Har hatt veldig mye murring og utrolig følsomme nippler de siste dagene.
Blir spennende å se om eg klarer å la testene ligge til ikmdagen den 16ende :p
 
Spennende med dpo-land! Lykke til!
 
2dpo: Herregud som det murrer idag! Skikkelig ubehagelig :/ Aldri vært så gale før!
Så no må dagene bare fly av gårde :)
 
masse lykke til :)
 
Back
Topp