☆ Skravletråd Mai ☆

Har ikke anelse. Jeg er så ny i dette selv atte. Men har strikka noen timer nå da. Noe knotete mtp jeg måtte lage og regne på alt selv [emoji14] Så blir der småpauser. Men håpa jeg ble ferdig til i morgen evnt. Har tusen tråder allerede å feste da [emoji85] Føles det som. For navnet på firmaet fikk jeg ikke helt rundt. Så måtte jo da kappe den for hver runde. [emoji25] Finnes sikkert en smartere måte. Menmen.
Ikke kappe. Bare ta med. Tvinne med den fargen du strikker med sånn hver 3-5 masker så den blir med rundt.

Gøy å bake med ungene :) jeg har lovet eldste å bake vafler etterpå. Hun er ute med pappaen nå. Blir alltid litt gris, men verdt det når jeg ser hvor mye hun koser seg :)
Kjekt det ja

Ja litt kjipt å ende på 1490 [emoji23] men virker som du er godt i rute uten å prøve da. Er jo ikke værst :)
Jeg skravler i normale tider 1200-1500 på en måned, før i tiden i alle fall.

Neida. Ingenting er umulig. Er det som er så flott:) kommer nok over. For er så kjipt å ligge rett under:p
Ja, det er det jo. Men for min del må jeg bare se hvordan det går mtp flytting osv. Hva jeg får tid til.

Du har mer peiling enn meg hvertfall. Så jeg skal ikke prøve å hjelpe deg :)
Hehe. Det ser bra ut til nå altså. Men får ikke strekka den ut enda særlig. Så må vente til jeg kan strekke den ut litt før jeg viser. Men bokstavene ble bra syns jeg. Til å være mil første gang [emoji1]

Er det hemmelig oppskrift eller? [emoji14] trenger en god oppskrift. De jeg har prøvd har ikke vært bedre enn Toro 123.
Ikke hemmelig.

4 egg
550 gr sukker. (Vel. 498 i dag. Tomt. Men det er massivt så det er greit)
4 ts vaniljesukker
4 ts bakepulver
4 ss kakaopulver
400 gr hvetemel
3 dl melk
300 gr smør/malange

Smør smeltes og avkjøles
Eggedosis av egg og sukker.
Tilsett vekselsvis det tørre (som er siktet sammen) og melk. Og "nesten alt" smøret tilslutt, litt spares til glasuren.

Halvtime i ovnen og avkjøles litt før glasur.

Som lages av melis og kaffe og kakaopulver og altså resten av smøret og drysses kokosmasse på. Kaka kan godt være litt varmere enn min nå er, men det går bra det også.

Vanligvis har jeg laget i langpanna til ovnen. Men den blir litt høyere i en sånn "litt mindre langpanne ment til kaker"

Ja det er jo viktig å prioritere andre ting og :) skal du flytte langt?
Underkant av ei mil [emoji14]
Stepappa kjører møblene med traktor bortover.
Men kan bli en utfordring i og med jeg helst ikke bør løfte noe (graviditeten synes nemlig ikke det. Da får jeg rygg og bekkenlåsning..), og jeg fort blir svimmel på to ben (enda verre som syk i tillegg). [emoji14]

Hehe. Det ser bra ut til nå altså. Men får ikke strekka den ut enda særlig. Så må vente til jeg kan strekke den ut litt før jeg viser. Men bokstavene ble bra syns jeg. Til å være mil første gang [emoji1]
Øvelse gjør mester da!
Du må vise etterhvert :D :D

Ikke hemmelig.

4 egg
550 gr sukker. (Vel. 498 i dag. Tomt. Men det er massivt så det er greit)
4 ts vaniljesukker
4 ts bakepulver
4 ss kakaopulver
400 gr hvetemel
3 dl melk
300 gr smør/malange

Smør smeltes og avkjøles
Eggedosis av egg og sukker.
Tilsett vekselsvis det tørre (som er siktet sammen) og melk. Og "nesten alt" smøret tilslutt, litt spares til glasuren.

Halvtime i ovnen og avkjøles litt før glasur.

Som lages av melis og kaffe og kakaopulver og altså resten av smøret og drysses kokosmasse på. Kaka kan godt være litt varmere enn min nå er, men det går bra det også.

Vanligvis har jeg laget i langpanna til ovnen. Men den blir litt høyere i en sånn "litt mindre langpanne ment til kaker"
Takk :D den prøver jeg når jeg får lyst på kake. Sikkert ikke så lenge til :D

Ja. Ikke sant? Treffe lørdag med fint tre uker på rad! (og ikke fast fint, det er bare lørdagene)

Guttungen skal spille fotballturnering lørdag ettermiddag da, kan gå med litt vann....

Men så kjekt med lørdagene da, da dere er "hjemme"[emoji2] bare ta med godt med vann da ja og solkrem[emoji2]

Back
Topp