☆ Skravletråd Mai ☆

Jeg vil ikke ha et veldig billig et. Det er for værhardt her. Det må tåle en storm uten at jeg nå ha nytt for hvert gang...
Må nesten være litt solid og, ja.. Har hendt at trampoliner har fløyet av gårde her og sånt, så jeg mente jo ikke et i plast eller noe.. Men, har aldri SETT på drivhus før, i fysisk butikk, så aner ikke pris vs solidhet. Mulig det blir billigere å få et laget selv og..

Hva putter du oppi pastasalaten?[emoji2]
Blander lettrømme og majones med 3 ss sylteagurklake. Salt og pepper også.

Steker bacon til det er crunchy og koker pastaskruer til de er ferdige. Og kjøler de ned da i kaldt vann.

Hakker opp agurk, mais, purreløk og bogskinke til terninger og blander alt sammen. Har hatt sukkererter også. Men var visst kun jeg som likte det [emoji23]

Hiver oppi pastaen til slutt og blander. Bacon legger jeg bare på toppen. De forsvinner først uansett [emoji14]

Innimellom koker jeg egg og deler opp også og blander med :)

Liker det altså ! Blitt kjedelig om ikke [emoji14]
Jeg har aldri tatt "rar" som kritikk, altså [emoji28]
Synes det er HELT ok å ikke være som alle andre på alle måter. [emoji14]

Jeg har aldri tatt "rar" som kritikk, altså [emoji28]
Synes det er HELT ok å ikke være som alle andre på alle måter. [emoji14]
Det er bra. Men vet aldri hva en tror i andre enden av skjermen [emoji14] Og hvordan en tolker det. Men jeg tolker det som deg :D

Det er bra. Men vet aldri hva en tror i andre enden av skjermen [emoji14] Og hvordan en tolker det. Men jeg tolker det som deg :D
Nei, litt vanskelig. Noen kunne sikkert blitt kjempefornærmet [emoji14]

Ser ut som om du fikk bare godt til det der! :)
Ja :D men tulla med begynnelsen da. Tenkte ikke helt. Så laga vanlig start. Men ser jeg skulle begynt med det fra start av den flettinga. For ene enden nå er det litt forskjell. Men ikke mye. Men lærer jo etterhvert her da :D Og poenget var å se om jeg fikk til flettinga :D

Må nesten være litt solid og, ja.. Har hendt at trampoliner har fløyet av gårde her og sånt, så jeg mente jo ikke et i plast eller noe.. Men, har aldri SETT på drivhus før, i fysisk butikk, så aner ikke pris vs solidhet. Mulig det blir billigere å få et laget selv og..

Ah, jeg har sett på og lest om mange

Noe av cluet er ikke hvorvidt platene er i plast eller glass, men rammeverket og måten de er festet på. Og hvordan det festes til bakken. Svigermor sitt står på gresset, liksom. Det hadde holdt til første blåst før det for sin vei her. Solid er bra :-)

Ja :D men tulla med begynnelsen da. Tenkte ikke helt. Så laga vanlig start. Men ser jeg skulle begynt med det fra start av den flettinga. For ene enden nå er det litt forskjell. Men ikke mye. Men lærer jo etterhvert her da :D Og poenget var å se om jeg fikk til flettinga :D
Men da har du jo med deg den erfaringen til neste gang [emoji106]
Synes ikke i alle fall :)

Ah, jeg har sett på og lest om mange

Noe av cluet er ikke hvorvidt platene er i plast eller glass, men rammeverket og måten de er festet på. Og hvordan det festes til bakken. Svigermor sitt står på gresset, liksom. Det hadde holdt til første blåst før det for sin vei her. Solid er bra :-)

Ja, altså.. Tenkte jo på med sokkel. Langvinter her, så at det står rett på bakken er neppe så ideelt her uansett. Blir antagelig å få stepappa til å hjelpe meg når jeg først skal kjøpe/ordne meg drivhus, han har nok mer peiling på bygg og slikt enn der jeg har.

Ja, altså.. Tenkte jo på med sokkel. Langvinter her, så at det står rett på bakken er neppe så ideelt her uansett. Blir antagelig å få stepappa til å hjelpe meg når jeg først skal kjøpe/ordne meg drivhus, han har nok mer peiling på bygg og slikt enn der jeg har.
Å snakke med noen med peiling er lurt.

Pappa kan absolutt null og nada om drivhus, men han er ganske god på å bygge ting, så jeg planlegger absolutt å snakke med ham. Og er ikke låst på at det blir et ferdig et, mulig jeg bygger, men det krever mye mer av pappa så litt opp til ham..

Å snakke med noen med peiling er lurt.

Pappa kan absolutt null og nada om drivhus, men han er ganske god på å bygge ting, så jeg planlegger absolutt å snakke med ham. Og er ikke låst på at det blir et ferdig et, mulig jeg bygger, men det krever mye mer av pappa så litt opp til ham..

Tror stepappa bygde mamma sitt, ser du. Så med dem to i ryggen,tror jeg det kan bli bra :)
Men må nesten vente til vi får kjøpt først, så blir jo ikke med det første.
Når jeg tenker meg om, kunne jeg sikkert hatt et drivhus i trampolinekvalitet til å begynne med (altså. Som tåler vind, men ikke storm), for å ha plass.. Evt så får jeg plante mindre til neste år, det går jo også an.

Tror stepappa bygde mamma sitt, ser du. Så med dem to i ryggen,tror jeg det kan bli bra :)
Men må nesten vente til vi får kjøpt først, så blir jo ikke med det første.
Når jeg tenker meg om, kunne jeg sikkert hatt et drivhus i trampolinekvalitet til å begynne med (altså. Som tåler vind, men ikke storm), for å ha plass.. Evt så får jeg plante mindre til neste år, det går jo også an.
Jeg har hatt et par sånne fra jula. I pvc-plast trukket over et rammeverk

Det tåler ikke vind (men kan festes med harpuner så tåler det mer) men gir i alle fall litt bedre vilkår. Hos meg holder de dog i snitt nesten en sesong...

Jeg har hatt et par sånne fra jula. I pvc-plast trukket over et rammeverk

Det tåler ikke vind (men kan festes med harpuner så tåler det mer) men gir i alle fall litt bedre vilkår. Hos meg holder de dog i snitt nesten en sesong...
Altså,noe som dette? Hadde sikkert funket greit på terrassen der for en sesong eller to. Der er det jo girlander, så kan jo knyte det fast + liiitt mer ly for vind enn på bakken.
8bdc9b0cdef8ce422ac65a1261f27fb5.jpg

Du strikker utrolig raskt! Jeg klarer utmerket teknikken, men hadde sikkert brukt ei uke....

For tiden strikker jeg ikke :-(
Minste er syk. Da kjedes det litt hjemme. Så da går det som det suser. Dumt hu var syk gitt. For er sol og varme ute og jeg kunme tenkt meg en fjelltur med hu heller :) Men satser på fint i morgen. Hu er allerede i superform igjen heldigvis. Men tenker begynne på en til nå da [emoji23] Mens middagen gjør seg i ovnen. Søstra mi ville også ha. Og nå når jeg vet hvor jeg tulla til så går det nok bedre på den :D

Vært på Coop obs nå.
Der hadde dem jumbo pakker med de Pampers bleiene Lille U bruker kr 149,- for 108 stykker.
Kjøpte 2, veldig vemodig.
Har planer om å få han tørr før disse er brukt opp.
Siste bleiepakkene til egne barn...

Back
Topp