– Gravide bør drikke så lite cola, kaffe og te som mulig

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
Har fått gigabarna fra før så det ser ut som at jeg må ha mer kaffe:D

Her går det i koffeinfri kaffe og Max grense på cola zero (cola og cola zero har alltid roet magen min når jeg spiser. Spesielt kvslmen i svangerskap)

Så blir Max 1 liter cola zero, eller mindre

Kaffe har jeg aldri likt. Te orket jeg ikke smaken av i første trimester, men tar en kopp for dagen nå. Prøver å begrense inntaket av sukkerfri cola. Klarer det stort sett bra.

Drikker kaffe kanskje 1-2 ganger i løpet av en måned. Drikker te litt oftere, men da urte-te som er uten koffein. Pepsi Max er vel kanskje det jeg drikker mest av, men ikke mer enn 1-2 1,5L flasker i løpet av måneden. Så er vel sånn sett godt innen for det som regnes som max-grensa per dag.

Drikker 2 kopper kaffe og 2 kopper koffeinfri kaffe hver dag :shy: var mer forsiktig i starten, men fikk beskjed om å drikke ordentlig kaffe på morningen når jeg lå på Rikshospitalet siden det hjelper på fordøyelsen min :D

Drikker en halv kopp kaffi om morgenen, ellers koffein fri te. Føler både jeg og babyen blir litt stresset av kaffi, så kanskje jeg dropper det helt fremover. Er heldigvis ikke glad i noe med kullsyre, så brus utgår naturlig...

Men! Gleder meg til å kunne nyte kaffi igjen :hungry:

Back
Topp