– Gravide bør drikke så lite cola, kaffe og te som mulig

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
:sad010:sad010:sad010

Jeg er AVHENGIG av pepsi max! Jeg drakk masse av det sidt graviditet. Og vet ikke om jeg klarer å slutte :schoked025:schocked028
 
Ikke noe kaffe eller te, kan bli endel cola zero, men innenfor anbefalningene med god margin. Ikke daglig, men flere ganger i uka da
 
Drikker ikkje kaffi, en/to kopper te om dagen (eller no gidde det meg avsmak) og ten min er ofte kofeinfree. Og litt cola zero i helgen. Men holder meg under max anbefalingen
 
Drikker koffeinfri kaffe og te om jeg skal ha noe. Drikker så og si aldri brus uansett :)
 
Det finnes mye koffeinfri te :)
 
Prøver å begrense kaffeen, og det fungerer ganske greit da det smaker ille, og husker jeg ikke takla smaken av pepsi max (selv så avhengig jeg var/er av det) sist graviditet, så blir spennende å se om jeg får samme greia nå :rolleyes:
 
Drikker veldig sjelden kaffe eller brus. Pleier å drikke en del te, men har byttet ut de fleste koppene med koffeinfri te etter at jeg ble gravid. Blir kanskje en kopp vanlig te om dagen.
 
Drikker 1 kopp te per dag. Verre med pepsi maxen. Den må jeg nok skjerpe meg på
 
Tar kanskje ett glass eller to med Pepsi Max pr dag. Drikker ikke verken kaffe eller te, så er godt innenfor jeg også!
 
Liker ikke kaffe, drikker litt te innimellom på jobb, og drikker litt cola eller annen brus i helgen, men godt innenfor grensen for gravide :)
 
Har fått litt avsmak på kaffe den siste uken, så holder meg til koffeinfri te. Kan anbefale Pukka sin Motherkind Pregnancy :)
 
Har fått litt avsmak på kaffe den siste uken, så holder meg til koffeinfri te. Kan anbefale Pukka sin Motherkind Pregnancy :)
Den har jeg også kjøpt meg!:)
 
Pendler 2t en vei med tog til skolen, er oppe kl 05 på morgenen, så 1 kopp kaffe de dagene blir det nok xD
 
Synes jeg leser så mye forskjellig, ja cola er ok, nei cola bør holdes til et minimum. Har gått over fra cola til sprite og fanta, i stedet. Aldri hatt koffeinavhengighet :)
 
Synes jeg leser så mye forskjellig, ja cola er ok, nei cola bør holdes til et minimum. Har gått over fra cola til sprite og fanta, i stedet. Aldri hatt koffeinavhengighet :)
Cola inneholder koffein og bør som all annen koffeindrikke begrenses
 
Synes jeg leser så mye forskjellig, ja cola er ok, nei cola bør holdes til et minimum. Har gått over fra cola til sprite og fanta, i stedet. Aldri hatt koffeinavhengighet :)

Det er best å forholde seg til retningslinjene til helsedirektoratet på alt sånt, rådene er dokumentert i forskning med god sikkerhetsmargin. Holder man seg under det er det innafor uansett om det er svart kaffe eller cola :)
 
Hmmm jeg ligger vel på 4 kopper kaffe om dagen. Venter bare på at symptomene skal kicke inn og jeg får avsmak.. ;)

Det ble en del cola zero forrige svangerskap da det hjalp mot kvalmen takk og lov
 
Back
Topp