åpning limortapp

tracey88

Flørter med forumet
Jeg lurer på en ting jeg hadde det litt gøy med meg selv i dag. Så når jeg kjente livmortappen så kom det en finger inn og jeg vet jeg er heilt moden. Men Åssen kan man kjenne åpning? Jeg vet at dem sa de trodde snart han kom ;)

Dem sa det går heilt fint. Og vet ikke om den har gått. Har hatt mye slim så er usikker. Men hva usikker på om du får finger inn visst slimproppen ikke har gått?

Dem sa det går heilt fint. Og vet ikke om den har gått. Har hatt mye slim så er usikker. Men hva usikker på om du får finger inn visst slimproppen ikke har gått?

Du virker veldig stresset på å få ut denne bebisen så tidlig som mulig. Syntes du skal smøre deg med litt tålmodighet og la bebis komme når den er klar :) og ikke tukle så mye oppi der.. Et sv er 40uker pluss minus tross alt. Og noe prematur er virkelig ikke noe å strebe etter :)

Den hva føden som bede mæ være ops. Og derfor spør jeg. Jeg vil ikke ringe dem heile tiden visst ikke det er noe. Han har det alltid best til termin uansett. Men nå sykehus og andre har sagt at dem vet at han ville komme før det så blir man ekstra ops på det. Og derfor ville æ spør så ikke æ stresset over det. :)

Den hva føden som bede mæ være ops. Og derfor spør jeg. Jeg vil ikke ringe dem heile tiden visst ikke det er noe. Han har det alltid best til termin uansett. Men nå sykehus og andre har sagt at dem vet at han ville komme før det så blir man ekstra ops på det. Og derfor ville æ spør så ikke æ stresset over det. :)
Sikker på at de ikke bare har sagt du kan forberede deg på at fødselen kan starte tidligere? (Det kan man Desverre ikke vite på forhånd med mindre du skal settes igang) Tviler på at sykehus ber deg ligge å sjekke egen åpning for å vite om det setter igang, det kjenner du jo når riene evt setter igang:)

Jeg ville ha overlatt alt slikt til profesjonelle. "Tappetafsing" er ikke noe vi bør gjøre hjemme, vi har ikke kompetansen til å trekke noen konklusjoner av det uansett, og det er risiko for infeksjoner og annet. Greit nok at noen argumenterer med at man kan ha sex og en penis oppi der, men det føler jeg mer naturlig en fingre med bakterier og skarpe negler som kan skrape opp noe ..
Synes også du virker veldig ivrig på å føde fortest mulig. Trekk pusten og la naturen gå sin gang - det er ofte det beste :) Det blir tidsnok våknenetter og babykos likevel.

De sjekker sjeldent modning ol før uke 38, så jeg ville hvertfall ikke fikla oppi der så tidlig, du har jo termin på omtrent samme tid som meg så det er forhåpentligvis lenge igjen enda, hvertfall 1-2 uker. :D

De sjekker sjeldent modning ol før uke 38, så jeg ville hvertfall ikke fikla oppi der så tidlig, du har jo termin på omtrent samme tid som meg så det er forhåpentligvis lenge igjen enda, hvertfall 1-2 uker. :D
Er ikke alltid de gjør det da engang. Jeg gikk til termin sist og ingen som ville sjekke noe åpning da:) man kan jo også gå lenge med åpning uten at det har noe å si

Sorry at jeg blander meg, men du skrev for noen dager siden at jordmoren din sa du ikke skulle ha sex. Hvem er det da som har sagt at det er greit at du sjekker åpningen din selv? Vet du at det kan være farlig for deg og ikke minst babyen din om du skulle utvikle en infeksjon?

Legg beina høyt og slapp av! Du stresser enormt rundt dette med å skulle føde prematurt, og syns det er rart at du fikler oppi der når det faktisk kan være med å skape flere komplikasjoner enn nødvendig!

En finger kan i teorien alle flergangsfødende få inn, noen førstegangs også faktisk uten at man har åpning i den forstand. Man kan også gå med flere centimeters åpning i mange uker før fødsel og selv moden med forkortet hals kan gå i flere uker før man faktisk går i fødsel.

Tafsing tviler jeg sterkt på at noe helsepersonell har erklært OK, men det er meg ;)

Beklager, men dette blir for spesielt.
Det er klart de ikke har sagt dette. Jordmor sa jo i følge deg at du ikke skulle ha sex, bare for noen dager siden.
Du må i beste fall ha misforstått kraftig om du da skulle oppfatte det slik at de vil du skal tukle oppi der på egenhånd for å sjekke åpning. Fingra av fatet. Ungen kommer når den er klar :-)

Beklager, men dette blir for spesielt.
Det er klart de ikke har sagt dette. Jordmor sa jo i følge deg at du ikke skulle ha sex, bare for noen dager siden.
Du må i beste fall ha misforstått kraftig om du da skulle oppfatte det slik at de vil du skal tukle oppi der på egenhånd for å sjekke åpning. Fingra av fatet. Ungen kommer når den er klar :-)

Nettopp!

Og slapp nå av... Hvem vil ha en prematur unge om man kunne velge da?! :o

Nå har ikke jeg hatt sex heller. Jeg sa at jeg koste meg. Men har ikke hatt noe sex. Det vet jeg selv at jeg ikke skal ha. Men jeg sjekket det ikke med vilje for og si det sånn. Men tror nok æ skal holde mæ unna det. Man skal ikke tukle oppi der nei. Men som jeg kanskje skrev feil. Men jordmor mente det ikke gjore noe. Men du skal ikke hale og dra. Og ingen ønsker en prematur baby. Dette ble jo tatt heilt feil opp.

men føler alt ble tatt litt mer feil enn æ tenkte. Æ skrev kanskje litt rart:/ men han kommer når han selv er klar og vil møte verden :)

men føler alt ble tatt litt mer feil enn æ tenkte. Æ skrev kanskje litt rart:/ men han kommer når han selv er klar og vil møte verden :)
Kan være lett å misforstå når alt er skriftlig :) Men ville latt vær å tafse oppi der, det er nok ikke lurt pga infeksjonsfare og annet. Så håper jeg du får noen rolige dager og uker fremover, så plutselig setter det i gang, akkurat når det passer han der inne :)

Og NÅ skjønte jeg hva du mente med "gøy med deg selv"
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::p:p:p:p

Erre mulig. .. Hahahah... :-P

Kan man ha sex med en lang penis i sjeden og man får lov til å leke med seg selv (ingen som har sagt det ikke er lov) så må man kunne stappe en ren fing inn for å kjenne litt. Men ville ikke stukket den inn i livmortappen.

Back
Topp