Øyet klistrer seg igjen

M_E

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Det ene øye klistrer seg igjen.. Og er gult puss der.. Kjøpt saltvann men skal jeg vaske med saltvann eller dryppe det i øyet? Og når bør evt lege kontaktes?
 
Det ene øye klistrer seg igjen.. Og er gult puss der.. Kjøpt saltvann men skal jeg vaske med saltvann eller dryppe det i øyet? Og når bør evt lege kontaktes?

Sånn har lillemann her det også, fikk beskjed om å vaske øyet med kokt vann, fra kanten og innover mot nesen om du skjønner? :)
Å dryppe noen dråper morsmelk i øyekroken :)
 
Ja leste at noen bruker morsmelk så får prøve det:) er det bare ene øyet på din også?
 
Jeg har bare vasket øyet med klorhexidin. Nå er det minimalt med puss. :) Masserer øyekrokene innimellom.
Jeg gjør det visst feil, da. :p Jeg har vasket fra øyekroken og ut.
 
Frøkna her i hus fikk plutselig mye gult puss på ene øyet. Svigermor sa jeg skulle dryppe morsmelk på.
Drypte to dråper på, og etter et par timer var alt helt borte :D
 
Inn mot øyekroken for å unngå smitte :) saltvann på sterile kompress er supert. Morsmelk også. :)
 
En uke ca. Er fortsatt litt, men ikke på langt nær så ille. :)
Var det sånn bare på morgenen eller kom det hele tiden? For her kommer det veldig fort igjen etter jeg har vasket.. Og ser han er blitt litt rød og sår ytterst
 
Var det sånn bare på morgenen eller kom det hele tiden? For her kommer det veldig fort igjen etter jeg har vasket.. Og ser han er blitt litt rød og sår ytterst

Så ille var det ikke her. Som regel var det endel puss etter han hadde sovet. Hvor lenge har han hatt det?
 
Et par dager.. Kjøpte saltvann i går, men vet ikke hvor ofte jeg kan bruke det

Jeg hadde nok tørket det vekk med saltvann ved hvert skift, i hvert fall. :) Og gi det litt tid. Er du usikker kan du jo ta en kjapp telefon til helsesøster. :) Vet ikke om det er restriksjoner på saltvann.
 
Et par dager.. Kjøpte saltvann i går, men vet ikke hvor ofte jeg kan bruke det
Jeg måtte ta min minste til lege til slutt. Fikk øyedråper, måtte ha to ulike for det virket ikke. Lege sa det ikke holdt med saltvann og morsmelk når det er puss.
 
Mest sannsynlig er det tette tårekanaler. Hvis øyet blir veldig rødt og det varer lenge (les: mer enn 3-4 dager) ville jeg kontaktet lege.
 
Her er det fortsatt gult puss og øynene renner! Hun er snart 5 uker! Har vært hos legen og tatt prøver, men de var negative! Noen flere som sliter med puss og rennende øyne på baby?
 
Min har fortsatt litt puss og det renner. Hun er 4 uker... Det tar jo aldri slutt. :/ Det er ikke så mye, men.
 
Back
Topp