Øyenfarge

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
hva har du, hva har far, hva har tidligere barn, og hva tror du baby får? :)

Både jeg og mannen har blå øyne, det samme har vesla - så jeg tipper blå på lillebror også.

Eksmannen min har brune (hazel) øyne, og det samme har vårt eldste, nest eldste og yngste felles barn. Nest yngste har blå.

Jeg brunt, han blå grønn og storesøster brune.
Babyer blir født med blå øye og det endrer seg når dem begynner å nærme seg året.

Har med dominansen hvilken farge man får. Kombo med x og y ect. Husker ikke helt hvordan det var. Men har en av foreldrene brun. Så er det størst sjans for å få brunøyde barn. Men er ikke en fasit.

Så tipper brun på lillesøster også. Tror egentlig hun er veldig lik storesøster.

Vi har begge blå øyne, tipper baby også får blå. :)

Begge har blå, mannen med gul ring rundt pupillen, eldste har grønne og minste har blå.
Tipper denne får enten grønnaktige eller blå..

Både pappaen og jeg har blå øyne, så blir litt overrasket om lillegutt får en annen farge (selv om det selvfølgelig sikkert er muligheter for det) :happy:

Mannen har lyseblå jeg har grønn/gule (Usikker på om bunnfargen er blå eller brun. I passet mitt står det flerfarget :p).
Men min mor har nøttebrune og far og bror har knall mørkeblå. Så mange muligheter for lille frøkna altså :) blir spennende å se! :D

Mannen min og jeg er veldig ulike av utseende, har totalt forskjellige farger blant annet (jeg har rødt hår og har lyse vipper/øyenbryn osv, og helt lys hud, han er mørk og har svarte øyevipper, og nesten svarte øyenbryn skjegg osv. Blir brun. Han ble født med svart hår men var mørk blond som liten) MEN vi har helt lik farge på øynene. Blålig med litt brun/grønt innerst rundt pupillen (litt som en solsikke om man ser på øye nært). Dattera vår har nøyaktig like farger som mannen min (født med svart hår og er mørk blond nå med svarte øyevipper, blir lett brun), inkl. samme øyenfarge som både meg og han. :) Blå med brun/grønt innerst

Pappan har brune, jeg har blå og storebror brune. Det tok laaang tid før storebror endte på sin endelige farge. Hadde blå lenge, var vel rundt ett når han til slutt fikk den fargen han fortsatt har. Endret seg veldig gradvis [emoji4]

Regne med lillesøster får brune også, men er vel en stund til vi får vite det sikkert [emoji28]

Jeg har grønne, mannen min og de to eldste barna har blå øyne, mens minstemann har brune øyne og hadde det helt fra han var født. De var aldri blå, så det stemte ikke her det noen sier med at alle har blå øyne til å begynne med.
Er veldig spent på om det blir brun, blå eller grønne øyne nå[emoji7]

Jeg har brune og barnefar har lyse blå! Sønnen min fra tidligere har brune øyner men det har pappaen hans også:) blir spennende å se hva lille jenta får:)

Jeg har egentlig blå og sambo har blå. De tre barnq våre har blå. Tipper hun også får blå

Begge foreldre har blå men jeg har et hint av grønt. Min mor har grønne. 2 av 3 barn har blå men en har litt mer grønt enn blått.

Vi begge har krystallblåe, men begge skifter ofte farge, til grå, grønn, og mørkeblå! Ganske spesiellt! Så spørs fra dag til dag :p :rolleyes:
Han får nåk blåe! :)

:Heartbigred1.kull far blå mor blå barna blå :D

2.kull Far brune mor blå. 3 åringen vår blå øyne.
Med lyst hår :)

Vårt 2. Barn 1 åringen vår. Brune øyne, og født med masse, og langt mørk mørk nesten svart hår. Mannen min har også mørkt hår. Og tykt hår.

Spendt på Lille i magens farger på øyne, hår, og om han også blir et lykketroll :D

Nydelige er dem alle barna mine samme hvilke farger osv de har/får :love017:love7
:Heartbigred

Jeg har brune og er halvt kroatisk mens pappaen har lyseblå. Ble derfor litt sjokkert når førstemann ble blå siden brunt er dominerende :D veldig spennende se denne gangen.

Her har begge brune øyne og mørkt hår, så blir overrasket om mini er lys :dummy:

Begge har blå. Så tipper att guttunge får blå også [emoji1]

Jeg brunt, han blå grønn og storesøster brune.
Babyer blir født med blå øye og det endrer seg når dem begynner å nærme seg året.

Har med dominansen hvilken farge man får. Kombo med x og y ect. Husker ikke helt hvordan det var. Men har en av foreldrene brun. Så er det størst sjans for å få brunøyde barn. Men er ikke en fasit.

Så tipper brun på lillesøster også. Tror egentlig hun er veldig lik storesøster.
Jeg og barnefar har blå øyne. Forrige snuppe ble født med mørkebrune øyne. Vi ble veldig overasket, men de begynte å bli blå etter en mnd ca..

Back
Topp