Øyenfarge

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Hvilken farge på øynene ser det ut til at baby får, og hvilken farge har dere på øynene?

Her har Iben fremdeles den litt merkelige mørke babyblå fargen. Storebror hadde denne i svimlende 8 mnd før de ble brune :p Men øyenfargen hos de små blir jo ikke helt ferdig utviklet før nærmere ett års dagen.

Selv har jeg mørke brune, mens mannen har brune med mye gult i. Storebror har en god blanding: mørkere enn hans, lysere enn mine.

Spent på lillemors. Og hvor lang tid det vil ta denne gangen før vi ser de forandrer seg :)
 
Ser ut til å bli lyseblå som sin fars :)
 
Her er og blir de brune, ingen tvil :) Mine er blå og mannen min har brune.
 
Har en av foreldrene brune vil de bli brune da brunt dominerer både blått og grønt i de fleste tilfeller :)
Godt er det da de sier brune øyne er de sterkeste og har minst tull ;)
De med blå øyne burde f.eks bruke solbriller i sterk sol for ikke å bli solbrent inne på øynene :)
Min kommer garantert til å få brune. Men de er mørke blå, grå med litt brunt i enda. Junior var mer eller mindre født med brune husker jeg :)
 
Nå har jeg en annen barnefar til de to eldste enn til minsten her. Men bf til dem er 50/50 norsk pakistaner. Men aurora fikk knall blå øyne å er gyllen i huden ;) mellomste fikk brune som faren sin ♡
Minsten her ser ut som å få brun som.pappan sin♡
 
Synes jeg skimter noe brunt inni der. Mannen min har mørkebrune med pittelitt grønt i, og jeg har grønne med pittelitt lysebrunt i. Flere som har denne komboen i begges familier så hadde vært artig om hun også fikk ;-)
 
Her er de fortsatt blå, i forskjellige nyanser, så jeg er spent på hva som skjer ;)

Jeg har gulgrønne og mannen har blågrønne.
 
Jeg har brune, mannen har blå. Storesøster har blå og det ser ut som om lillebror kan få brune siden de fortsatt er mørke blå.
 
Aurora har blågrå øyne foreløpig:) Mannen har blå øyne, mens jeg har blågrønne som skifter mellom å være blå og grønne ut i fra hva jeg går med av farger på meg:p
 
Mørkeblå foreløpig! Pappa er spansk og har mørkebrune og jeg har mørkeblå. Trodde alle skulle få brune men eldste har grå faktisk! Hun i midten har lysebrune. Veldig spent på hva hun her ender opp med!
 
Mørke blå til nå:) vi har blå øyne begge to, sambo har is-blå øyne mens jeg har litt mørkere :) datteren vår har en liten blanding, men mer min farge enn hans. Vet at sambo håper at lillebror ender opp med han sin lyseblå farge :)
 
Fortsatt blå, men det er vel stor sjanse for at de blir brune. Jeg og storebror har brune øyne.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har brune og far blå, lillemanns blir blå. Jentene mine på to år, hun ene har brune og hun andre har blå :) ikke alltid det brune dominerer nei...
 
Jeg har blå grønne øyne og mannen brune. Håper Adrian får brune øyne, det er så fiiiint ❤️
 
Både jeg og mannen har grønne øyne, syns lille begynner å få grønne øyne allerede, hun er 3 uker på mandag :)
 
Jeg har blå-grå-grønne øyne. Mannen har blå. Sønnen vår har blå-grå øyne. Blir vel noe lignende på lillemor. Hun er jo bare 6dager, så må nok vente ei stund :p
 
Håper Ibens skifter farge litt fortere enn storebrors :p må innrømme det er litt rart at hun har blå når "alle" har brune.
 
Back
Topp