Øyekatarr

OverLykkelig <3

*Knøtte i magen*
Desemberglede 2015
Eg tror lissmor har fått øyekatarr. Verker av det ene øyet og det renner av det. Litt bedre idag enn igår da:) men burde eg ta kontakt med lege? Eller er dette noe som vil ordne seg igjen selv?
 
Min lille har hatt grønt puss fra det ene øyet lenge.. Fikk beskjed om at det mest sannsynlig er tett tårekanal, skulle kontakte lege om det ble rødt innpå øyet.. Da var det visst betent..
Vasker hver dag med saltvannsdråper eller kokt vann. våkner nesten hver dag med gjenklistret øye stakkar. Skulle også prøve å massere litt innenfor øyet, i nesekroken der, er visst der tårekanalen er.. Skulle gå seg til av seg selv, men kan visst ta litt tid. De fleste var kvitt det før de var 9 mndr..
 
Morsmelk er det aller beste :) Fikk beskjed av lege og barnelege at det var bare å ha i en dråpe melk og det var den beste behandlingen ;-) Gjort det et par ganger og det er nesten borte på et døgn :-D
 
Signerer morsmelk. Ringte lege da jenta vår hadde det og de gjorde ikke noe med det med mindre de er plaget over lengre tid. Fikk beskjed om å dryppe med mm av legen. Og å tørke fra kanten av øyet inn mot tårekanalene slik at man ikke sprer det ut i øyet :)
 
Jeg har også brukt morsmelk og da er det borte neste dag. Hun har fått det igjen i dag ser jeg..
 
Drypper med morsmelk innimellom jeg også :) Men bruker mest saltvann om morgenen for å få bort alt rusket på morgenen..
 
Om det ikke er rødt på øyet,er det nok ikke øyebetennelse,heller kanskje tette tårekanaler. Drypp med saltvann og masser litt under øyet,så går det nok over snart:)
 
Har vasket tett, så øye er blitt bedre. Men er en del gult verk rundt øye når hun våkner. Må vel på apoteket i morgen og kjøpe saltvann :)
 
Back
Topp