Øve på å gå i trapp

hvorfor ikke lære henne å kjøre bil i samme slengen?
 
Ser ikke ulemper med det? Er da ven bedre at de lærer tidlig enn at de plutselig løper til en trapp uten å skjønne at det går nedover der.
Lot min gå i trapper før han fylte året. De må jo lære :p jeg gidder ikke ha barnegrind til han blir 4 fordi han ikke skjønner at det er trapp der liksom
 
Min føyk opp trapp første gang 8 mnd gammel, artigste han har gjort :hilarious: Så lenge de vil er det jo bare supert!
 
Her har hun krabbet i trappen siden hun var 5,5 mnd. Tenker det er supert at de får øve seg jeg! :)
 
Begge våre har øvd på trapp siden før de kunne gå, ikke at jeg presser dem ned trapper, men de liker å gå opp og ned så hvorfor ikke :)
 
Aldri hørt om noen som lærer barn å gå opp trappen. Her har de gått opp og ned trapper når de har villet når jeg har vært tilstede og fulgt dem.
 
Har ikke bevist øvd å gå i trapper, men mine har fått styre på når de har villet og vi voksne har vært med. Ingen av mine har trengt trappegrind etter fylte 2 år.
 
Mi kryper opp på eget initiativ. Så lenge man står bak/er der sammen med de er det helt topp at de lærer å gå i trappen.
Sett så mange 3åringer som ikke kan gå i trappen, synes det er verre..
 
Nå er min litt eldre (21 mnd), men hun får lov å klatre der hun vil. Her hjemme klatrer hun over sofaryggen, opp og ned av tripptrapp-stolen. Hun vet at hun må holde seg fast.

Trappa har hun likt å krabbe opp og ned siden hun var 13 måneder. (Jeg oppdaget at hun kunne det da det plutselig ble så stille, og jeg fant henne halvveis opp i trappa. Da skal jeg innrømme at jeg ble litt skremt før jeg rakk opp til henne.) Hun var litt sen med det fysiske og begynte ikke å gå før hun var 17 måneder, men nå går hun opp og ned trappa når jeg holder henne i hånda. Når hun krabber i trappa har jeg vel opplevd 2 ganger at hun har glippet, og da har hun tatt tak med hendene selv, og ikke hatt behov for hjelp.

Som andre skriver så synes jeg det er bra at barna lærer seg å bli trygge på trappa. Det er egentlig skumlere med de foreldrene som er så redde for barna at de ikke lar de utforske og lære seg grunnleggende ferdigheter. Knall og fall og «farlige» situasjoner kommer uansett, og da er det bedre om barna er best mulig rustet til å håndtere det.
 
Vet ikke helt hva du legger i ordet øve, men når storebror var sånn liten lot jeg han gå/krabbe opp og ned selv når når vi gikk opp og ned. Holdt han selvfølgelig i hånda og passet på. Men vi gikk ikke i trappene bare for å øve liksom.
 
Vi har Aldrl øvd på å gå i trapp , det har aldri vært noe problem likevel
 
Selvfølgelig skal de få gå i trapp, eller krype opp om de ikke har lært å gå. Vi har ikke øvd, men latt de gå hvis de vil, Det er mer farlig å ikke øve, men man følger jo etter dem opp og passer på. Ungene har vært nærmere to år før jeg har sluppet de alene opp og ned, men da har de gått opp og ned fra før de fylte ett. Hysteriske foreldre kan ødelegge den motoriske utviklingen.
 
Back
Topp