Øve på å gå i trapp

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
For en stund tilbake møtte jeg en mor i åpen bhg som ble helt forskrekket da jeg sa at vi øver på å gå i trappa med jenta vår. Jenta var ca 11 mnd da, og er rett over året nå. Vi øver daglig, både på å gå opp og ned og hun blir flinkere for hver dag som går og syns det er gøy.
Moren i bhg mente det vi holdt på med er skummelt og at vi får en unge som ikke forstår at trappa er farlig.
Jeg tenker vi skal fortsette å øve, men er det virkelig ikke vanlig å gjøre det så snart ungene kommer seg rundt? Bør man ikke det da?
 
Jeg lar minsten krype opp trappa mens jeg går rett bak, men vi har ikke gjort noe annet :p bare passe på at ungen får respekt for trappa, så går det helt fint :happy: jeg syns ikke du gjør noe galt hvertfall :p
 
Veldig lurt å øve :) jeg gjorde det samme med datteren min, hvis de blir gode med trapp å lærer seg å passe på er det mindre trolig at de skader seg om de kommer ut for en. Og ikke minst blir trappen mye mindre spennende, så mindre sannsynlig at de forsøker å "snike" til en trapp.
 
Fortsett å øve! Om hun er trygg i trappa, så minsker jo sannsynligheten for at noe skal skje ;)
Veldig lurt å øve :) jeg gjorde det samme med datteren min, hvis de blir gode med trapp å lærer seg å passe på er det mindre trolig at de skader seg om de kommer ut for en. Og ikke minst blir trappen mye mindre spennende, så mindre sannsynlig at de forsøker å "snike" til en trapp.
Akkurat sånn tenker jeg også!
 
For en stund tilbake møtte jeg en mor i åpen bhg som ble helt forskrekket da jeg sa at vi øver på å gå i trappa med jenta vår. Jenta var ca 11 mnd da, og er rett over året nå. Vi øver daglig, både på å gå opp og ned og hun blir flinkere for hver dag som går og syns det er gøy.
Moren i bhg mente det vi holdt på med er skummelt og at vi får en unge som ikke forstår at trappa er farlig.
Jeg tenker vi skal fortsette å øve, men er det virkelig ikke vanlig å gjøre det så snart ungene kommer seg rundt? Bør man ikke det da?
Blir litt sjokkert jeg over hva folk tillater seg å legge seg oppi. Makan.
Begge mine barn har begynt tidlig med trapp, og har dermed hatt god kontroll tidlig. Synes du gjør det riktig jeg! :)
 
Hvordan øver du btw? Leier du henne? :)
 
Hvordan øver du btw? Leier du henne? :)
Jeg lar hun klatre fritt og har hendene bak til å gripe henne om hun sklir. Fungerer både opp og ned :)
 
Jeg lar hun klatre fritt og har hendene bak til å gripe henne om hun sklir. Fungerer både opp og ned :)
Så bra :D til tider må jeg bare komme meg ned til stua hvis 3-åringen sitter der, så ikke alltid god nok tid til å la han prøve seg :shy:
 
Tror vi begynte å øve på å gå i trapp før han var året jeg :p altså han gikk ved 10 mnd og rundt sofaen ved 7mnd, så da ble det naturlig å øve på trappa å.
Vi tok vel også vekk trappegrinda før han var 2 år, rett og slett fordi han var såpass trygg i trappa.
Han gikk opp og aka seg på magen ned, med beina først. Og når han følte seg trygg på å gå ned å, gjorde han det.

Alt folk skal legge seg opp i :p:cool:
 
Så bra :D til tider må jeg bare komme meg ned til stua hvis 3-åringen sitter der, så ikke alltid god nok tid til å la han prøve seg :shy:
Ser den :)
 
At trappa er "skummel" er jo et godt argument for nettopp å øve seg. :joyful: Begge mine fikk også øve i tidlig alder, bedre at de lærer tidlig enn sent.
 
Helt supert å gjøre det;)
 
Trappa blir mindre farlig om de klarer å gå i den, så er vel bare fint å øve tenker jeg. I bhg her har de et lekehus med trapp, på avdeling 0-3 år, så de får øvd der og.

Minsten her har nettopp begynt å krabbe oppover trappa her, så da er jeg rett bak og passer på da han brått setter seg på kanten. Han er 10 mnd.
 
Back
Topp