Ønsker ikke at noen vet at vi er på føden og tillater dere at mannen surfer på nettet under fødsel?

Får ikke endret mitt syn på dette. Jeg står på mitt der. De har ingenting under fødselen og gjøre om de ikke takler det. Da får de være menn nok å innrømme det så vi kan få inn noen som er til hjelp i steden. Enkelt å greit!

Jeg gikk igjennom knalltøff fødsel med 1. mann, og min daværende mann var så fraværende. Og ikke minst tankeløs. Fra ting startet hjemme til, og med på føden. Han tok fra meg så masse energi, og gjorde meg så stressa at ting ble verre av det. Han meldte seg ut, og satt konstant å klaget over hvor trøtt å sliten han var i godstolen. Der lå jeg med stormrier, og null pause og alt jeg ønsket var støtte, empati. Men nei jeg skulle synes synd på han... Nei du sånt funker det ikke sorry...

Har de våre med på leken får de smake steken. Melde seg ut kan de gjøre en annen plass enn der hvor noen faktisk føder barnet deres!

Jeg forsøkte ikke å endre din mening, men å nyansere litt :) Det trenger ikke være enten eller. Og det finnes ulike situasjoner. Det du beskriver er ikke greit, det er jeg enig i. Men det vil ikke dermed si at en ikke takler å være med på fødsel selv om en har behov for en liten pause nå og da. Men vi har nok ulikt syn på hva det vil si å takle det.
 
Mannen hadde med seg både mobil og iPad på sykehuset og det gikk veldig fint. I begynnelsen brukte han litt tid på dette, mens jeg så på TV/mobil, og så ga jeg heller beskjed når jeg trengte noe. Inne på fødestua hadde han med mobil, men brukte den aldri - 100% fokus på meg!
 
Jeg forsøkte ikke å endre din mening, men å nyansere litt :) Det trenger ikke være enten eller. Og det finnes ulike situasjoner. Det du beskriver er ikke greit, det er jeg enig i. Men det vil ikke dermed si at en ikke takler å være med på fødsel selv om en har behov for en liten pause nå og da. Men vi har nok ulikt syn på hva det vil si å takle det.

Aner ikke om du leste det første innlegget mitt i tråden... For der står det at OM jeg f eks sover... Så ser jeg ikke problemet.
Men det er når ting står på...og jeg trenger at han er klippen min... Da må han være tilstede... :)
Om du bare har lest det siste så er det nok litt hardt ja ;)
 
Husker mannen min tok mobilene våre - og jeg holdt på å klikke i vinkel da riene startet og telefonene lagde lyd! For deres eget beste, slå de av først som sist når dere kommer på sykehuset. Det er god plass i skapet eller nattbordet til dem ;) Når du jobber med å føde så trenger du at pappa'n er der FOR deg - ikke med nesa nedi en dings
 
Husker mannen min tok mobilene våre - og jeg holdt på å klikke i vinkel da riene startet og telefonene lagde lyd! For deres eget beste, slå de av først som sist når dere kommer på sykehuset. Det er god plass i skapet eller nattbordet til dem ;) Når du jobber med å føde så trenger du at pappa'n er der FOR deg - ikke med nesa nedi en dings

Det var ingen dum ide. Note to selve flymodus :happy:
 
Du må bare være veldig klar og bestemt!
Si vi vill ikke ha mass, vi sier ifra når baby'n har kommet, ikke vits å ringe å spørre hele tiden!
Samt som jeg har sagt til min mann, greit ha med Pad og tlf, men det brukes kun med min tilattelse. Er helt uaktuelt jeg skal ligge der med smerter og han surfe! Jeg skal ha all oppmerksomhet til envær tid når jeg ønsker eller trenger det.
Skal også ha med Pad til meg selv, aldri født før så tenker greit å ha med hvis det drar seg ut i flere døgn!
 
Kjenner jeg ønsker at vi reiser på føden når den tid kommer, og heller forteller familie og nærmeste når alt er over. Jeg kjenner at jeg slapper av mer med tanken på det enn at alle "heier" på oss. Problemet er bare det at svigermor har begynt å ringe hver dag nå, og dersom vi ikke svarer vil hun jo skjønne dette. Har forsøkt å si til mannen min om ikke han kan ta dette opp med sine. Jeg har sagt til mine at jeg tenker at det vil gjøre det lettere for meg om ikke alle trenger å vite at vi føder og ringer/SMSer og maser underveis. Vil bare ha fred! Det er førstefødte og vi trenger ikke hjelp fra noen med barnevakt. Denne gangen kan vi gjøre det slik!

Er jeg rar?

For øvrig så virker det som om mannen nå tenker at han skal ha med seg iPad og dille med den underveis i fødsel for å få tankene på annet. Kjenner det frustrerer meg at jeg skal ligge med rier og han skal sitte og surfe på nettet liksom og bare være delvis tilstede. Kjenner jeg bare er frustrert i kveld :(

Hva tenker dere? :)
Du er så fornuftig! Det er hva jeg tenker. Dere gjør dere selv en tjeneste ved å gjøre det på denne måten ❤ Selv ble jeg syk og akutt lagt inn, noe familien fikk vite. Men jaggu maste de allikevel! Så hold det for dere selv så langt dere klarer om det føles best ❤ Jeg skulle ønske jeg fikk fred den gangen. Lykke til! Hilsen sniker.
 
Min samboer holdt svigers, mamma og søs oppdatert så lenge det lot seg gjøre. Telefon sto på lydløs, og han svarte når han følte for det.
Gjorde meg ingenting, for jeg var så borte i smerter at jeg la ikke merke til at han skrev. Og han la den ifra seg med engang jeg trengte han.

De ringte ikke å maste, de sendte kun melding på face.

Var første her også.
Det er jo individuelt hva man syns er ok og ikke.
 
Kjenner jeg ønsker at vi reiser på føden når den tid kommer, og heller forteller familie og nærmeste når alt er over. Jeg kjenner at jeg slapper av mer med tanken på det enn at alle "heier" på oss. Problemet er bare det at svigermor har begynt å ringe hver dag nå, og dersom vi ikke svarer vil hun jo skjønne dette. Har forsøkt å si til mannen min om ikke han kan ta dette opp med sine. Jeg har sagt til mine at jeg tenker at det vil gjøre det lettere for meg om ikke alle trenger å vite at vi føder og ringer/SMSer og maser underveis. Vil bare ha fred! Det er førstefødte og vi trenger ikke hjelp fra noen med barnevakt. Denne gangen kan vi gjøre det slik!

Er jeg rar?

For øvrig så virker det som om mannen nå tenker at han skal ha med seg iPad og dille med den underveis i fødsel for å få tankene på annet. Kjenner det frustrerer meg at jeg skal ligge med rier og han skal sitte og surfe på nettet liksom og bare være delvis tilstede. Kjenner jeg bare er frustrert i kveld :(

Hva tenker dere? :)
Nei du er ikke rar! Forstår deg godt når det kommer til at folk ikke trenger å vite at dere er på føden. Da jeg hadde det misslykkede igangsettingsforsøket så visste alle om det. Det kom heletiden lykke til meldinger og mas om oppdatering. Det var jo sååå kjekt når jeg måtte oppdatere alle om hvor dårlig det gikk. Så nei, best at færrest mulig vet om det. Så kan de heller få servert glad nyheten når den kommer.

Når det kommer til underholdning for mannen din så syns jeg faktisk at han bør ha lov til å ha med noe tidsfordriv. Kommer jo selvsagt helt an på hvordan fødselen er. Men det kan være en del venting. Vi var på sykehuset klokken 11 på formiddagen og baby var født halv to på natten. Så det var en lang dag/natt. Jeg lå og tastet på mobilen og leste i blad. Mannen satt i stolen ved siden av og gjorde det samme. Men klart at da ting tok seg opp så måtte han trø til og hjelpe meg. Jordmor fikk han i arbeid for å si det sånn. Han måtte gi meg eplejuice og holde varmeflaske på ryggen min. Han er veldig fasinert over hele opplevelsen med fødselen. Så du får si til mannen din at han får trossalt være med på noe veldig spennende og unikt :)
 
Back
Topp