Ønsker flere barn etter dette svangerskap?

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Hei! Jeg er 39år når jeg får mitt første barn. Tenker en del på at jeg faktisk ønsker meg flere barn en dette barnet som kommer i juni. Andre som har slike tanker?

Tenker jeg litt for langt frem? Er jeg fr gammel for å få flere etter dette barnet i juni?
Mye sånt jeg grubler over!

Jeg har litt lyst på ett til etter dette, men jeg tror ikke jeg har kapasiteten til det. Så mulig vi stopper på nr 1. :)
Da er jeg 31, og har sikkert noen flere år å få barn på, men jeg er også kronisk syk, så må nesten se an hvordan tiden med en baby og lite barn går før jeg vurderer noe videre egentlig.
Og det fins jo folk som får unger langt oppi 40årene, så om du er heldig så kan du jo få til ett eller to til! :)

Vi ønsker ett barn til etter dette svangerskapet (har en fra før). Jeg er 34 år når junibabyen blir født. Tenker da å få nummer tre når jeg er 36-37 år.
Jeg personlig har bestemt meg for at jeg ikke skal få barn etter fylte 38 år, så om nummer tre ikke har kommet innen da, var det ikke meningen at vi skulle ha et tredje barn. Grunnene for at jeg ikke ønsker barn etter 38 år er fordi jeg tenker både at risikoen ved å få barn når man er såpass gammel er vesentlig større, jo eldre man er jo dårligere tåler man gjerne våkenetter, lite søvn og alt det innebærer og ha baby, også tenker jeg på at barnet ikke skal få altfor gamle foreldre. Jeg ønsker å være en mor og forhåpentligvis etterhvert en bestemor som kan stille opp for barna/barnebarna i lang tid. Man har selvfølgelig ingen garanti for hvor lenge man lever, men utifra hva man kan anta om man har helsen i behold...

Hvorvidt du er for gammel for å få flere må nesten du og din mann vurdere. Det er jo heller ikke sikkert det er fysisk mulig å få et barn til etter det her. Jeg tenker uansett det er viktig å tenke nøye igjennom hvorvidt man skal få flere barn, om man har tid, krefter, økonomi osv til det. I og for seg uavhengig av hvilken alder man har :)

Hei! Jeg er 39år når jeg får mitt første barn. Tenker en del på at jeg faktisk ønsker meg flere barn en dette barnet som kommer i juni. Andre som har slike tanker?

Tenker jeg litt for langt frem? Er jeg fr gammel for å få flere etter dette barnet i juni?
Mye sånt jeg grubler over!

Tycker inte alls att det är konstigt att du tänker på det å få fler barn och såklart är den biologiska klockan en faktor till att du tänker på det. Om man har möjlighet och energi till fler barn så ser jag ingen grunn för att inte skaffa syskon till junibebisen din! Det är ju det finaste man kan ge sina barn tycker jag!

Pratat med mannen om detta? Är det hans första barn också? Om ni är eniga om att ni vill ha fler efter denna så tycker jag att du skal slå dig til ro med det, njuta denna graviditeten och babytiden och så planera nesteman när ni är klara för det. :Heartbigred

Vi har lyst på 2-3, så det blir flere hvis vi er så heldige å få det til flere ganger ❤ men jeg er bare 26 enda, så har jo litt tid på meg :)

Og det er jo flere som får barn i den alderen du er og oppover, så tenker det er noe dere må finne ut sammen, om passer dere. Så er det like fint som noe annet :) og hvis dere ønsker en til, er det jo defintivt smart å finne ut av det fortest mulig ift fertilitet og alder :happy:

:Heartred:HeartredTakk for deres kommentarer! Det er kjekt å kunne lufte tanker her. Jeg må prate med min mann om dette. Han har heller ikke noen barn utenom det vi skal få i juni og er 3 år yngre enn meg!

Tror hans energi nivå er noe høyere enn meg! Men vi vet jo ikke hvordan det er å ha barn heller før juni babyen ...:Heartblue

Ønsker det, men skal ikke ha. Mannen vil ikke få barn etter at han har fylt 40 og det må jeg bare respektere. Han fyller 40 i desember, så rekker det akkurat da.:) Og det går helt greit for meg at dette blir sistemann.

Det viktigste for meg er at hun vi har fra før ikke blir enebarn.

Vi gikk faktisk igjennom en lang prosess før vi begynte å prøve på den som er i magen nå, pga at datteren vår da var åtte år, ganske selvstendig og at det ville bli en enorm omveltning å gå fra henne til henne og en baby.

Men så tok det jo nesten to år å bli gravid, så da fortsatte vi liksom bare pga pur vilje, selv om vi hadde noen diskusjoner underveis om vi enkelt og greit bare skulle gi oss og slå oss til ro med at vi tre var vår komplette familie. Ivf og sånt var jeg overhodet ikke interessert i å gå igjennom.

Jeg mistet jo to ganger, bl. a måneden før jeg ble gravid nå, og var få strakser unna å gi opp. Men så satt den jo før mensen engang rakk å komme, så da tenker jeg det er ment to be. :)

Men forstår veldig behovet og ønsket. Hadde det selv da vi fikk første, men der kom livet, utdannelse osv i veien, så det tok jo 9 år før nestemann var på vei da..

Nei, 38 år i år og har lillemor i magen, minste storebror som fylte 2 rett før jul, storesøster på 13 og storebror på 15. Så føler 2 kull med 2ci hver er nok. Samboeren vil gjerne ha enda en, men 5 svangerskap med hyperemesis og bekkenplager høres vel mye ut i mitt hode. Hadde derimot dette vært nummer 2 og mitt første forhold ikke hadde båret frukter, kunne jeg ha vurdert en til. :)

Jeg er 27 og har et barn på 6 år fra tidligere. Så tror dette blir vårt siste barn alltid tenkt 2 er nok..?

Skal ha en til hvertfall. Blir 32 denne sommeren. Planlegger vel nummer 2 om 3 år eller no tenker jeg :)

Tror vi må kjenne på livet som 2 barns foreldre før vi tar beslutningen. Kunne godt tenkt meg 3, men vil ha energi nok til å klare å følge opp alle tre også. Mannen var skeptisk til muligheten for 3 jenter:hilarious:

Vi venter nr 4 nå, så tror nok ikke det blir flere her nei. Om så var, tror jeg dere finner min mann på psyk :hilarious::p

Nr2 her og blir 30 no. Får øyeblikket blir det med de 2, men tenker å vi enda har noen år å bestemme oss på om vi vil ha nr 3.

Blir 34 i år, og skal ha første. Vi har snakket om at vi ønsker oss et søsken til lille i magen om et par år, så får se :)

Har ei på snart 2år i tillegg til lillebror i magen. Ønsker 3 stk totalt. Tror dette kommer av at jeg er vokst opp som enebarn med liten familie og vil at ungene mine skal ha søsken.

Andre kan sikkert trives som enebarn. Jeg er jo ikke fasiten, men jeg tenker også på at mine barn skal kunne dele på ansvaret/byrden foreldrene (vi) ofte blir når vi blir gamle. Har selv gamle foreldre og ja, jeg hadde noen gang ønsket de var yngre, men ønsket om søsken har alltid vært mye sterkere.

Om du har lyst på 2 synes jeg du skal prøve på det :Heartpink

Jeg har hele tiden ønska meg bare to. Så for meg er det nok. Og det var vi vært enig om også.
Men nå hadde vi plutselig så mye plass etter husbygginga :p så gubben vil kansje har flere. vi får se
i fremtiden. Blir en lite hopp mellom i såfall.

Jeg er 26 og dette er 3. Og tenker det holder.
Mannen min er 15år eldre enn meg og vil gjerne ha 4 barn da han selv har vokst opp i stor søskenflokk. Vi får se om d eventuelt blir en til senere.
Tenker absolutt ikke alderen er et hinder. Her er det faktisk min mann som har mest energi:p
Du må gjøre det du føler er rett for dere. Vi har to tette og de har stor glede av hverandre.

Å få barn i den alderen må være individuelt mener jeg. Noen har veldig god helse, andre kanskje litt dårligere enn gjennomsnitt.
Jeg har en venninne som fikk 1.når hun var 40,og fikk en til rett etterpå. Hun er en superaktiv og sterk nå desverre alenemor.
Det blir nevnt oppfølging iforhold til å være en "gammel" forelder her. Men 4-5 år er ikke så mye i det store bildet selv om jeg skjønner tanken bak.
Man vet aldri hva som ligger rundt neste sving, vi har ingen garantier uansett utgangspunkt. Synest du først skal få førstemann og kjenne på kropp og sinn, så kjenne etterhvert på hva dere ønsker.
Men å ha søsken er uansett positivt om man har unge eller voksne foreldre.

Jeg blir 29 før junibabyen kommer og han blir nr 4, og vi har allerede planlagt 2 til, men vi venter nok i så minsten i alle fall får bli 2år kanskje 3 år.

Om du vil ha flere så er det jo mellom deg og din man, hva andre syns har vel ingenting å si.
Jeg syns ikke du tenker for langt frem i tid :)

Back
Topp