Ønsker du smertelindring under fødselen? Hvilken?

Epidural, varme kluter og lystgass [emoji4]
 
HVIS det går bittelitt raskere denne gang håper jeg at akupunktur, varmt vann osv blir løsningen. Blir jeg like dårlig og sliten er jeg åpen for alternativer (f.eks epidural).
Hadde fødekar og akupunktur sist men pga ekstrem oppkast (ble SÅ overrasket over dette) funket det dårlig å bli i vannet. [emoji85]
 
Håper å klare meg med minst mulig denne gangen også. Brukte litt lystgass på slutten med mine to første.. mener å huske at jeg fikk ett par akupunkturnåler første gangen..:p
 
Overhodet ikke lystgass hvertfall, kaster opp av den. Ellers tar jeg det som det kommer, går det kjappere enn sist rekker jeg ingenting regner jeg med :)
 
Satser på at det går så kjapt som med begge jentene og da rakk jeg ikke epidural. Lystgass har de ikke på KK, så da blir det fødsel uten kjemisk smertelindring. Om jeg tilbys nåler eller bad kan det være aktuelt, men kjenner ikke til hva de har å tilby.
 
Tar det som det kommer. Alt avhenger av hvilken fødsel jeg får. Er den like kjapp og enkel som de foregående, regner jeg med at jeg vil greie meg fint frem til 8-9 centimeter, og da begynne å angre på at jeg ikke ba om noe mens jeg enda kunne få. Så jeg ser an forløpet, og tar det derfra.
 
Ja. Har ikke hatt noe med de andre to, men rekker jeg det så skal jeg definitivt ha epidural denne gangen. Men tviler på jeg rekker det da...
 
Først varmeflaske så badekar så tilslutt epidural. Håper på det samme som sist fødsel :happy:
 
Epidural[emoji106]
 
Lystgass [emoji173]️ Har gledet meg til lystgassen helt siden forrige fødsel [emoji6]
 
Jeg hadde badekar og lystgass på de to andre fødslene og håper på å klare meg med det denne gangen også [emoji106] Men om smertene blir for ille og fødselforløpet drøyer er jeg ikke fremmed for å vurdere epidural [emoji4]
 
Ønsker minst mulig :) Vil gjerne prøve badekar, og kan ta imot epidural (tilbys ikke lystgass) dersom det blir så ille at jeg ikke klarer å håndtere smertene.
 
Lystgass !
Ønsker ikke epidural, men må jeg så må jeg.
 
Har tenkt at jeg tar alt jeg får! Men etter fødselsforberedende kurs igår fikk jeg et nytt syn på det. Har virkelig ikke lyst å sakke ned fremgangen i fødsel, og helst slippe tang/vakum (har ikke gode grunner for at jeg vil slippe det uten at det ser skummelt ut)

Så ny plan: akupunktur - lystgass - epidural kun om det må til..
 
Så en fødsel på Fødeavdelingen i går, ei dame som bare pusta seg gjennom alt. Helt fantastisk å se på; så kontrollert og rolig, virket ikke som hun hadde smerter i det hele tatt. En sånn fødsel vil jeg også ha!! Så nå tenker jeg at jeg klarer å føde uten smertelindring jeg også. Men jeg ønsker vannlindring og lystgass som lindring hvis jeg skal ha noe. Kanskje saltvannspopler. Ønsker i utgangspunktet ikke epidural, men er åpen for det hvis det blir nødvendig.
 
Back
Topp