Ønsker du deg gutt eller jente da du var gravid?

Leste i et mammablad at:

9/10 gravide ønsker seg jente som nr 1.
8/10 gravide ønsker seg jente som nr 2, hvis jente er nr 1.
9/10 gravide ønsker seg jente som nr 2, hvis gutt er nr 1.

Veldig trist at gutter er "andreplass" her til lands, og at enkelte går inn i mini-depresjoner for å ikke ha fått tilfredstilt "rosadrømmen" sin. Mange tror og mener at ved å ha jenter har man en venninne for livet, med shopping, nære samtaler, hårfiksing og strutteskjørt i lange baner. Mens gutter forsvinner ut av livet, bråker, har lite utvalg av klær og generelt er mindre kjekke å ha med å gjøre.

Som mamma til fire stk og to av hver, med samme oppdragelse men fire ulike personligheter, kan jeg trygt si at jeg har et nærere forhold til guttene enn jentene, og at jeg aldri har ønsket meg det ene kjønnet framfor det andre.
 
Jeg har alltid tenkt at jeg helst ville ha jente, men herregud det er jo så herlig med en liten rampegutt :)
 
Første gang var det samme for meg. Andre gang ville jeg ha jente. Neste er det ingen andre ønsker enn et lykkelig barn
 
Første gangen brydde jeg meg ikke om kjønnet, viktigste var at det var friskt.
Var bombesikker på at det var en gutt, og det var det.

Denne gangen håpet jeg på jente siden vi hadde gutt fra før, og det gjorde samboer og, men det var ikke det som var det viktigste.
men jenta kom hun. Så nå har vi en av hver.
 
Siste gangen ønsket jeg meg ei jente, men ut kom verdens herligste gutt:D

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app
 
Har ei jente fra før og håpet at det kanskje ble jente nå og (det blir gutt). Det handler kun om at jeg kun har søstre, vokst opp med kun mamma nesten og har jente fra før av. Føles veldig rart å skal få gutt, men han er sååå velkommen og ønsket, gleder oss masse:)
 
Jeg trodde jeg ønsket meg en jente når jeg ble gravid, men når jeg fikk vite at det var gutt så kunne jeg ikke se for meg noe annet. Er overbevist om at jeg er guttemamma, så om det blir flere blir det nok gutt igjen! <3 Det har virkelig ingen ting å si bare man får et friskt barn. Trodde det var en klische som alle sa, men det er den følelsen jeg sitter igjen med i allefall;)
 
Med førstemann håpte jeg på en gutt, mye fordi samboer hadde et så stort ønske om en liten sønn..jeg var bare happy over graviditeten så spilte ikke så stor rolle for meg hvilket kjønn det var.
I andre graviditeten ønsket jeg å ha en jente, selv om det føltes litt "fremmed", følte meg som en guttemamma. Ønsket å ha en av hver. Ut kom en jente.
I denne graviditeten ønsket vi begge ei jente, men mye fordi vi ser at minstejenta kan ha mye glede i ei søster. Også er vi så heldige å få jente nr to. Eldstemann er 11 år så han er ikke like interessert i baby og slikt :p
 
Ønsket gutt- fikk gutt
Neste ønsket jente - fikk gutt
Neste ønsket jente- fikk jente
Neste ønsket jente- fikk jente
Neste ønsket ikke noe spes,samme om det ble gutt eller jente- fikk jente

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Førstegang ønsket jeg meg jente og fikk det, andre gang ønsket jeg meg gutt o fikk det:) men er klart det var det samme:) ønskene mine har vært det samme som magefølelsen og det har jo stemt:)
 
Kjønnet spilte ingen rolle. Fikk gutt :)
 
Ønsket meg gutt og fikk en gutt :)
 
Er gravid og ønsker meg veldig jente! Men har en gutt fra før og vet hvor fint det er:)


<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3
 
Håpet på gutt og fikk gutt. Nr. 2 regnet jeg med var gutt det og, og det var det. Glad for to gutter, kan ikke med jenter. ;)
 
Ønsket meg gutt siden det var første, og gutt ble det. Neste gang vil jeg nok ønske meg jente...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Første hadde jeg ingen spesielle ønsker, men håpte litt på jente og fikk jente. Nr to hadde jeg heller ingen spesielle ønsker, mannen ville veldig gjerne ha en gutt så håpte litt på det og fikk gutt :)
 
Med første spilte det ingen rolle fordi vi hadde lyst på en av hver. Da fikk vi gutt. Denne gangen ønsket vi oss jente og det fikk vi :)
 
Ønsket meg to friske barn:)


*æppen*
 
Back
Topp