Ønsker du barselbesøk på sykehuset?

Ja er det innafor? Teit spørsmål kanskje... [emoji14] Men jeg fikk så mye mas sist helg når jeg var sammen med mamma, mormor og tante om at jeg måtte jo si ifra når noe skjer, at jeg sa at det vet jeg ikke om jeg vil! Sist ble svigermor kjempebekymra fordi fødselen tok så lang tid! Jeg tror ikke jeg vil involvere flere enn jeg må involvere denne gangen... Tenk for en fin overraskelse de får også, når vi kan ringe og fortelle at det har kommet en baby <3

Har sagt at mamma skal få komme på besøk på sykehuset. Hun er eneste som bor ganske nært og jobber i tillegg på sykehuset, så naturlig at hun får ta en tur innom tenker jeg. Alle andre får vente til vi er hjemme igjen.

Kommer for øvrig ikke til å si til noen at fødselen er i gang. Vil heller dele det når babyen er trygt ute :)

Har ikke tenkt å fortelle noen om at fødselen er i gang, med unntak av svigers som skal passe treåringen. Orker ikke mas. Sist ble folk sure fordi de ikke ble oppdatert underveis... Som om jeg ikke hadde nok å fokusere på liksom..

Vi sa ikke fra til noen da vi dro på sykehuset sist, først da frøkna var ute sendte vi melding til foreldrene våre, og så til alle andre dagen etter (hun ble født på kvelden).
Denne gangen må vi jo nødvendigvis involvere barnevaktene (mine foreldre), men neppe noen andre.
Godt å høre at det er flere som tenker det samme. Tror jeg er mest komfortabel med å ikke si noe før fødselen er trygt overstått. Så får de heller bli irritert for at vi ikke har sagt noe.
Når min søster fødte for 1,5 år siden, var mamma superstressa og nervøs, og livredd for at noe skulle gå galt, så ønsker ikke ho skal ha det sånn igjen, selvom om ho vil at vi skal si ifra.
 
Godt å høre at det er flere som tenker det samme. Tror jeg er mest komfortabel med å ikke si noe før fødselen er trygt overstått. Så får de heller bli irritert for at vi ikke har sagt noe.
Når min søster fødte for 1,5 år siden, var mamma superstressa og nervøs, og livredd for at noe skulle gå galt, så ønsker ikke ho skal ha det sånn igjen, selvom om ho vil at vi skal si ifra.

Ja, det er noe med at man da kan ha fullt fokus på seg sjøl og den jobben man skal gjøre, og ikke måtte tenke på de som sitter hjemme og er nysgjerrige. Alle får jo tidsnok både vite og hilse på nurket uansett [emoji4][emoji173]️
 
Kun nærmeste familie og min bestevenninne får evt komme på sykehuset. Kommer selvfølgelig helt an på formen også. Sa til mamma og pappa at jeg ikke ville si i fra når fødselen var i gang, og da fikk jeg klar beskjed om at de kom til å bli sure. Sa at jeg ikke orket maset dems, men de påstod hardnakket at de ikke kom til å mase. Må jo være bedre å ikke vite tenker jeg, istedenfor å gå og vente!
 
Spørs på formen egentlig, vil jo ha besøk av sambo og jentene, så klart, men ikke sånn med en gang 1 time etterpå :p
 
Ja er det innafor? Teit spørsmål kanskje... :p Men jeg fikk så mye mas sist helg når jeg var sammen med mamma, mormor og tante om at jeg måtte jo si ifra når noe skjer, at jeg sa at det vet jeg ikke om jeg vil! Sist ble svigermor kjempebekymra fordi fødselen tok så lang tid! Jeg tror ikke jeg vil involvere flere enn jeg må involvere denne gangen... Tenk for en fin overraskelse de får også, når vi kan ringe og fortelle at det har kommet en baby <3

Her maser folk om at vi skal si ifra når ting er i gang, når ting starter, da svarer vi bare «ja, du skal få vite når lille er ute» vi kommer ikke til å ringe eller tekste noen da vi reiser på sykehuset, bare for å slippe stress og mas fra de rundt, de kan heller vente med å få oppdatering til lille er ute :)
 
Første 6-8 timene vil jeg og mannen ha alene :) etter det kan mine foreldre og svigers komme en liten tur. Ellers ønsker jeg ingen ;)

Vi vil heller ikke oppdatere noen når noe skjer, med mindre man ligger i flere dager :p

Vi må få i gang amming og bli litt kjent med vår hjerteskatt før andre skal begynne å involvere seg :rolleyes:
 
Har også sagt at folk får følge med på om de får en mms-melding når de sier vi må gi beskjed med en gang det skjer noe.. Har ingen planer om å gi beskjed til noen når vi drar, da vil jo det si at våre veeeeldig masete mødre holder ham opptatt med telefonen sin og ikke med meg. Men, hvis det blir på overtid neste uke må jo barnevakt få beskjed.. Satser på hun kommer denne uken!!!
 
Kun nærmeste familie og min bestevenninne får evt komme på sykehuset. Kommer selvfølgelig helt an på formen også. Sa til mamma og pappa at jeg ikke ville si i fra når fødselen var i gang, og da fikk jeg klar beskjed om at de kom til å bli sure. Sa at jeg ikke orket maset dems, men de påstod hardnakket at de ikke kom til å mase. Må jo være bedre å ikke vite tenker jeg, istedenfor å gå og vente!


Helt enig!!
Det var et par venninner som visste om at forrige fødsel var igang (siden de måtte passe hunden), de nærmeste fikk en MMS etter at fødsel var overstått og vi hadde fått kost litt med den lille. Verdensveven ble vel informert 3-4 dager etterpå.

Ellers sa vi ikke i fra på forhånd til noen. Og man vet jo heller aldri hvor lang tid en fødsel tar. Hadde blitt evig mas forrige gang om jeg informerte på mandag at nå starter riene og så kom ikke babyen før onsdag morgen!
 
Vil kun ha besøk av barnefar og komande storesøster. I Haugesund var det ikkje lov med andre, det var eigentleg heilt greitt. For etter fødselen var eg så sleten at eg hadde ikkje orka å ha besøk. Orka ikkje ta babyen med på kontrollar eingong, heldigvis var det greie barnepleiarar der som ordna det for meg!
 
Helt enig!!
Det var et par venninner som visste om at forrige fødsel var igang (siden de måtte passe hunden), de nærmeste fikk en MMS etter at fødsel var overstått og vi hadde fått kost litt med den lille. Verdensveven ble vel informert 3-4 dager etterpå.

Ellers sa vi ikke i fra på forhånd til noen. Og man vet jo heller aldri hvor lang tid en fødsel tar. Hadde blitt evig mas forrige gang om jeg informerte på mandag at nå starter riene og så kom ikke babyen før onsdag morgen!
Her var jeg så uheldig at vannet gikk hjemme på besøk hos min bror, med mamma, så her fikk de nærmeste vite at det var i gang og gutta på laget til sambo siden han ikke dukket opp. Og jeg må få si nå i ettertid, at om det blir et barn nr 2 på oss, så skal jeg holde meg hjemme og unngå at noen får vite det i det hele tatt! For makan til folk!!

En skulle tro at de som har født selv vet at dette kan ta tid! Det lå flust med meldinger og snapper på tlf min om hvordan det gikk osv når jeg tittet på den første gang etter fødselen. Sambo fikk en haug med tlf og SMS underveis han også, som han selvfølgelig ikke svarte på. Og vi sa ganske klart i fra når våre foreldre var på besøk på kvelden, at det var overtramp å holde på sånn. Vet alle bare mener det godt, men det ekstra maset der gjør ingen nytte!
Faren min klarte jo å broadcaste det til tantene mine og farmor også, så jeg fikk ikke sendt SMS og fortalt det selv. Og han måtte legge ut at han var blitt morfar på fb på tross av at vi sa vi ikke ønsket det. Men det kunne vel ikke gjøre noe så lenge han ikke tagget oss i det, for da fikk vi det ikke på vår vegg........ klikk!!!
 
Her var jeg så uheldig at vannet gikk hjemme på besøk hos min bror, med mamma, så her fikk de nærmeste vite at det var i gang og gutta på laget til sambo siden han ikke dukket opp. Og jeg må få si nå i ettertid, at om det blir et barn nr 2 på oss, så skal jeg holde meg hjemme og unngå at noen får vite det i det hele tatt! For makan til folk!!

En skulle tro at de som har født selv vet at dette kan ta tid! Det lå flust med meldinger og snapper på tlf min om hvordan det gikk osv når jeg tittet på den første gang etter fødselen. Sambo fikk en haug med tlf og SMS underveis han også, som han selvfølgelig ikke svarte på. Og vi sa ganske klart i fra når våre foreldre var på besøk på kvelden, at det var overtramp å holde på sånn. Vet alle bare mener det godt, men det ekstra maset der gjør ingen nytte!
Faren min klarte jo å broadcaste det til tantene mine og farmor også, så jeg fikk ikke sendt SMS og fortalt det selv. Og han måtte legge ut at han var blitt morfar på fb på tross av at vi sa vi ikke ønsket det. Men det kunne vel ikke gjøre noe så lenge han ikke tagget oss i det, for da fikk vi det ikke på vår vegg........ klikk!!!

Det der hadde jeg også blitt skikkelig forbanna over :eek::mad: Altså hallo? Skal man ikke få annonsere nyheten selv når man har gått over 9 måneder å bært på et barn? Folk er så egoistiske.. Din far har jo hatt sin tid der han fikk annonsere sitt/sine egne barn. Ikke greit!

Min mor har sagt at hun veldig gjerne vil vite når vi drar på sykehuset, men har lovet å ikke sende en eneste melding eller ringe før vi gir beskjed at lille er ute. Jeg har sagt at det er greit så lenge det ikke deles med noen andre at vi er på sykehuset. Så får vi virkelig håpe det blir sånn..
 
Her var jeg så uheldig at vannet gikk hjemme på besøk hos min bror, med mamma, så her fikk de nærmeste vite at det var i gang og gutta på laget til sambo siden han ikke dukket opp. Og jeg må få si nå i ettertid, at om det blir et barn nr 2 på oss, så skal jeg holde meg hjemme og unngå at noen får vite det i det hele tatt! For makan til folk!!

En skulle tro at de som har født selv vet at dette kan ta tid! Det lå flust med meldinger og snapper på tlf min om hvordan det gikk osv når jeg tittet på den første gang etter fødselen. Sambo fikk en haug med tlf og SMS underveis han også, som han selvfølgelig ikke svarte på. Og vi sa ganske klart i fra når våre foreldre var på besøk på kvelden, at det var overtramp å holde på sånn. Vet alle bare mener det godt, men det ekstra maset der gjør ingen nytte!
Faren min klarte jo å broadcaste det til tantene mine og farmor også, så jeg fikk ikke sendt SMS og fortalt det selv. Og han måtte legge ut at han var blitt morfar på fb på tross av at vi sa vi ikke ønsket det. Men det kunne vel ikke gjøre noe så lenge han ikke tagget oss i det, for da fikk vi det ikke på vår vegg........ klikk!!!

KlikkDELUX!!!

Vurderte ett sekund å informere min far som bor på andre siden av landet om når vi drar på sykehuset MEN kjenner jeg lusa på gangen så møter han en eller annen idet han mottar beskjeden fra oss og VIPS så vet halve verden det og man blir rent ned av telefoner, SMS etc - det gidder vi ikke. Var kjipt nok sist da folk gratulerte oss på FB før vi hadde kommet oss ut av fødestuen..

En del besteforeldre lover på heder og ære at de ikke skal si noe men så er de så iiiiiiinnmari stolt og spent og klarer ikke dy seg (min erfaring iallfall).
 
Vi ønsket kun de nærmeste på besøk på sykehuset. Våre foreldre, og våre søsken, men ikke fler før vi var kommet hjem.

Ingen fikk heller vite noenting før babyen var ute, og vi hadde fått slappet av noen timer på sykehset (jeg, mannen min, og babyen vår). Det var noen som såååå gjerne skulle bli informert om når det skjedde noe, men da sa jeg at "dere får vite det når hun er ute". Noen ble nok ganske skuffa da, men det var det som føles rett for oss, og det må de respektere. Det er jo tross alt JEG som skulle føde dette barnet.
 
Har sagt til både foreldre og svigers at vi ikkje seier i frå når vi fer på føda. Det vart ingen sure miner på det :) skal sjølvsagt få vite med eingong baby er ute, men vil gjerne ha ro under fødselen.
Vil ha besøk på sjukehuset, eg gleder meg til å få vise fram :happy:
 
Har hatt besøk av både mamma og svigermor. De kan komme på rommet. Mens andre må vi møte på stua eller i kafeteriaen.
Her sover jo lillegutt konstant utenom mating. Formen min er overraskende bra så synes faktisk det er litt kjedelig. Har han mye på brystet, både jeg og pappaen. Nå ligger gutta og sover mens mor sitter her på forumet [emoji16]
 
Vi har desverre ikke familie i umiddelbar nærhet så vi var helt aleine på barsel. Ganske så deilig. Men har fått mamma på besøk nå. Gjorde seg det og..
 
Back
Topp