Ønsker du barselbesøk på sykehuset?

Kun nærmeste familie på sykehuset! Resten får komme litt etter litt etter at vi har blitt kjent med datteren vår og den nye tilværelsen :dummy1::Heartpink
 
Her blir det ks og jeg har gidd beskjed at det holder med min mor og svigers på besøk når jeg er der. Naturligvis storebrødrene også[emoji56]
 
Uaktuelt med noen andre enn pappa og samboeren hans uansett på grunn av avstand, og hadde noe annet vært aktuelt hadde det kun vært de nærmeste som fikk komme :)
 
Her har vi sagt ifra at vi aller helst ikke ønsker besøk på sykehuset, familien til samboer bor 1-2 timer unna, og min bor ca 5-20 min unna, så min familie kan komme når de vil når vi er hjemme igjen (så lenge det er greit for oss) og samboer sin familie krever litt mer planlegging, og da er det jo kjedlig å komme på sykehuset for å nesten ikke få være der.
Jeg regner med at min mor og stefar kommer på sykehuset uansett, men resten får vente til vi er hjemme :)
 
Jeg tror ikke det, men det avhenger litt av min form og hvor lenge vi blir liggende. Det er uansett ikke aktuelt med besøk av noen andre enn mine foreldre og svigers. I utgangspunktet tenker jeg vi venter med besøk til vi har kommet oss hjem.
 
Sånn er det her i Danmark også. Hjem 3 timer etter fødsel. Merker jeg er litt nervøs for det [emoji29]
Ja kan være litt tungt, da datteren min ble født 01.12 på natten ble jeg sendt hjem rundt kl 11 neste morgen, hadde det ikke vært natt når hun kom til hadde det nokk vært enda tidligere. Men der igjen fikk man jo ikke så mye hjelp på sykehuset uannsett så det var egentlig bare greit i mitt tilfelle å komme hjem til pappan :)
 
Har fått beskjed om at de er ganske strenge på det i haugesund. Bf får være der noen timer på formiddagen. Eldre søsken av babyen samt besteforeldre kan komme én time på ettermiddag. Dersom du har fått familierom, kan bf og søsken være der hele tiden..

Besøk fra andre er ikke greit.

Synes det høres helt ok ut egentlig. Men håper jeg får familierom da, bodde på barselhotell på Ullevål da kommende storebror ble født, høres forferdelig ut å dele rom med andre mødre/babyer. ....
 
Første gangen var vi veldig enige om at vi ikke ønsket noe besøk på sykehuset, og hadde tenkt å si at det ikke var lov med besøk av andre enn eventuelle søsken dersom det ble spørsmål om det, men jeg kan ikke huske at det ble noe mas om det, egentlig.
Denne gangen regner jeg nok med at mine foreldre «må» få komme en tur, ettersom det er de som skal passe treåringen. Det kommer også litt an på hvor lenge vi blir der, da. Om formen er grei etter fødsel så drar vi nok hjem ganske fort, og da tenker jeg samboeren min bare drar og henter jentungen så hun kan få være med på hjemturen, og så tar vi heller besøket hjemme. Jeg er mye mer komfortabel med det, kjenner jeg.
 
Sånn i utgangspunktet ser jeg for meg at vi tar i mot besøk. Men man må jo se litt hvilken type fødsel man først har gått igjennom,og hvordan man takler hele greia:) Føder på SUS,og der blir man overført til pasienthotell så lenge fødselen går som normalt. Der tror jeg man kan styre besøket som man vil? Jeg tar det litt som det kommer. Jeg vet at de fleste i familien respekterer våre ønsker uansett hvordan vi velger å gjøre det:)
 
Besteforeldre skal få komme. Siden de sikkert må hente mamma som mest sannsynlig skal være med på fødselen. Åsså får søstra mi komme siden hun passer hunden vår.
 
Ungene skal få komme. Svigers har vært på besøk med de to eldste men sist ble storesøsteren helt i fra seg for at de var der så lurer på å si at de får vente. De er veldig snille men tror det blir en tøff beskjed å få, så får se. Ungene er først og det er en stor overgang å måtte dele med fler.
 
Har egentlig ikke lyst på besøk, men kommer nok ikke til å stoppe noen om de vil.. Men blir nok kun nærmeste familie
 
Blir nok kun nærmeste familie her. Men kommer til å vurdere hvor mye og hvor tett etter fødsel vi ønsker besøk på sykehuset, når vi ser hvordan fødselen har gått og hvor slitne vi er.
"Alle" ønsker beskjed så fort noe skjer, men vurdere kanskje å ikke si noe før fødselen er over, for å unngå mas/forventning/stress på de som venter på at mini skal komme ut. Men får se hva jeg tenker om det når fødselen først er igang.
 
Blir nok kun nærmeste familie her. Men kommer til å vurdere hvor mye og hvor tett etter fødsel vi ønsker besøk på sykehuset, når vi ser hvordan fødselen har gått og hvor slitne vi er.
"Alle" ønsker beskjed så fort noe skjer, men vurdere kanskje å ikke si noe før fødselen er over, for å unngå mas/forventning/stress på de som venter på at mini skal komme ut. Men får se hva jeg tenker om det når fødselen først er igang.

Vi sa ikke fra til noen da vi dro på sykehuset sist, først da frøkna var ute sendte vi melding til foreldrene våre, og så til alle andre dagen etter (hun ble født på kvelden).
Denne gangen må vi jo nødvendigvis involvere barnevaktene (mine foreldre), men neppe noen andre.
 
Vi sa ikke fra til noen da vi dro på sykehuset sist, først da frøkna var ute sendte vi melding til foreldrene våre, og så til alle andre dagen etter (hun ble født på kvelden).
Denne gangen må vi jo nødvendigvis involvere barnevaktene (mine foreldre), men neppe noen andre.

Har ikke tenkt å fortelle noen om at fødselen er i gang, med unntak av svigers som skal passe treåringen. Orker ikke mas. Sist ble folk sure fordi de ikke ble oppdatert underveis... Som om jeg ikke hadde nok å fokusere på liksom..
 
Vi sa ikke fra til noen da vi dro på sykehuset sist, først da frøkna var ute sendte vi melding til foreldrene våre, og så til alle andre dagen etter (hun ble født på kvelden).
Denne gangen må vi jo nødvendigvis involvere barnevaktene (mine foreldre), men neppe noen andre.

Ja er det innafor? Teit spørsmål kanskje... :p Men jeg fikk så mye mas sist helg når jeg var sammen med mamma, mormor og tante om at jeg måtte jo si ifra når noe skjer, at jeg sa at det vet jeg ikke om jeg vil! Sist ble svigermor kjempebekymra fordi fødselen tok så lang tid! Jeg tror ikke jeg vil involvere flere enn jeg må involvere denne gangen... Tenk for en fin overraskelse de får også, når vi kan ringe og fortelle at det har kommet en baby <3
 
Har sagt at mamma skal få komme på besøk på sykehuset. Hun er eneste som bor ganske nært og jobber i tillegg på sykehuset, så naturlig at hun får ta en tur innom tenker jeg. Alle andre får vente til vi er hjemme igjen.

Kommer for øvrig ikke til å si til noen at fødselen er i gang. Vil heller dele det når babyen er trygt ute :)
 
Back
Topp