Ønsker du barselbesøk på sykehuset?

Jeg er førstegangsfødende, og vet jo ikke helt hvordan ting vil være. Men jeg kommer til å informere familien på forhånd at vi må se det an der og da. Kanskje er jeg veldig sliten, og kanskje trenger jeg ro og fred, og da er det greit å få være alene (jeg og samboer) og bli kjent med den nye tilværelsen :) uten at noen skal bli fornærmet.
Men svigermor har spurt om å få være med på fødselen, og i alle fall få komme å se babyen så snart den er kommet ut. Og det kjenner jeg at jeg blir litt stressa over....

Oi, skjønner at du blir stresset! Svigerforeldrene mine bor en liten flytur unna...og de ønsker å komme med engang babyen har kommer ut og kjenner at jeg blir stresset av det....da de må enten bo hos oss...noe jeg ikke vil fra starten av...ønsker tiden for oss 3 alene å bli kjent. Så blir nok å fortelle de at da må de ta inn på hotell hvis de ønsker å komme så kjapt. Hvis de derimot venter i et par uker, så kunne de bodd hos oss ;)
 
Oi, skjønner at du blir stresset! Svigerforeldrene mine bor en liten flytur unna...og de ønsker å komme med engang babyen har kommer ut og kjenner at jeg blir stresset av det....da de må enten bo hos oss...noe jeg ikke vil fra starten av...ønsker tiden for oss 3 alene å bli kjent. Så blir nok å fortelle de at da må de ta inn på hotell hvis de ønsker å komme så kjapt. Hvis de derimot venter i et par uker, så kunne de bodd hos oss ;)

Blir det samme her hos oss siden svigers bor så langt unna. Jeg tror det er viktig å være åpen om hvordan man vil ha det. Jeg har gitt beskjed om at de første 14 dagene vil vi være alene. Men at de er hjertelig velkommen etter det. Og at vi heller får prate sammen på FaceTime stadig vekk i begynnelsen så de får sett den lille litt. Har gitt mine foreldre beskjed også om at vi ikke tar i mot masse besøk de første ukene. De er forbeholdt oss. Storesøster skal få litt tid på å bli kjent med lille også. Stas for ho å være litt trygg på han når han skal vises frem til alle og en hver. [emoji4]
 
Blir det samme her hos oss siden svigers bor så langt unna. Jeg tror det er viktig å være åpen om hvordan man vil ha det. Jeg har gitt beskjed om at de første 14 dagene vil vi være alene. Men at de er hjertelig velkommen etter det. Og at vi heller får prate sammen på FaceTime stadig vekk i begynnelsen så de får sett den lille litt. Har gitt mine foreldre beskjed også om at vi ikke tar i mot masse besøk de første ukene. De er forbeholdt oss. Storesøster skal få litt tid på å bli kjent med lille også. Stas for ho å være litt trygg på han når han skal vises frem til alle og en hver. [emoji4]

Godt å ha vært klar på det! Her ser svigers på det som en selvfølge og kommer ikke til å spørre engang, og barnefar har lyst å vise frem baby og vil ikke stoppe de fra å komme...men gått med på at de må bo på hotell hvis de kommer med engang....
Jeg skjønner at han ønsker å vise frem, siden jeg ønsker at min mor skal komme og se etter en dag eller to...men blir så annerledes siden hun kan komme innom i 30 min, for så å dra. Føler det blir så dumt når de kommer et langt stykke for å se på baby, så kommer ikke til å greie å hive de ut etter kort tid hvis jeg er sliten [emoji29] Forhåpentligvis er formen topp rett etter fødsel og alt blir bra [emoji4]
Alle andre kommer jeg til å varsle at vi vil si ifra når vi vil ha besøk [emoji4]
 
Hvis formen er grei så får de nærmeste komme på sykehuset. Vi får ikke besøk på barsel annet enn av far og søsken, så vi må møte dem nede.
 
Ja noe besøk! :) men ikke mange om gangen :) for jeg skal få nyte stillheten og freden med min lille skatt [emoji7]
 
Sist gang hadde jeg/vi mye besøk på sykehuset...jeg la ikke merke til det da, men i ettertid ser jeg at det ble alt for mye for meg, jeg var sliten og fikk ikke til ammingen, syns også at andre holde babyen mere enn jeg gjorde selv de første dagene...
Jeg følte at det var en plikt at alle skulle få komme å se babyen når de ønsket...

Denne gangen blir jeg å si ifra at alle som ønsker å komme på besøk, får spørre først om det passer...og om de får «nei» og blir sure så tar jeg ikke hensyn til det. Jeg må ta hensyn til meg selv og babyen. Selvfølgelig skal storesøster og pappaen få komme, men andre må forholde seg til va jeg sier og mener.
 
Jeg er førstegangsfødende, og vet jo ikke helt hvordan ting vil være. Men jeg kommer til å informere familien på forhånd at vi må se det an der og da. Kanskje er jeg veldig sliten, og kanskje trenger jeg ro og fred, og da er det greit å få være alene (jeg og samboer) og bli kjent med den nye tilværelsen :) uten at noen skal bli fornærmet.
Men svigermor har spurt om å få være med på fødselen, og i alle fall få komme å se babyen så snart den er kommet ut. Og det kjenner jeg at jeg blir litt stressa over....

Nå vet jeg ikke hvilket forhold du har til svigermor, og dette er bare min mening:rolleyes:....men jeg syns kanskje det er litt upassende at svigermor spørr etter å få være med:eek:....skjønner at man ikke ønsker å skuffe svigermor...men man skal selv føle på hva man syns er greitt, og du må bare selv føle på om du er komfortabel med å ha henne med.:)

Selv så hadde jeg med min mor ved første fødsel, denne gangen har jeg/vi spurt svigermor om hun vill være med, hun ble kjempeglad. :) Men da spurte vi henne om hun ville være med, da tilbydde vi oss at hun fikk være med, ikke hun som spurte om hun fikk være med...men som sakt jeg vet ikke hvilket forhold du har til din svigermor:)
 
Back
Topp