Ønsker du barselbesøk på sykehuset?

Forrige gang fikk vi besøk av både mine og samboer sine foreldre, og det synes jeg var fint [emoji4] Blir nok det samme denne gangen, i tillegg til den nybakte storesøstera. I hvert fall så lenge former er grei. Men alle andre må vente til vi er hjemme. Orker ikke å ta imot masse besøk på sykehuset.
 
Da vi håper det blir hjemmefødsel skal mamma være her som backup hvis storesøster trenger litt pass. Hun vil derfor få møte den lille rett etter fødsel. Naturlig da at min far får lov til å komme i løpet av de nærmeste timene også hvis det passer sånn. Svigers bor langt unna så de planlegger en tur nedover noen uker etter fødsel. Og det kjennes helt greit siden de må jo bli i noen dager. De vil få beskjed om at huset er som det er. De må ordne seg selv. Og at jeg og mannen min den første tiden har hovedansvaret for lille S. Men at vi gjerne vil ha bistand og råd hvis vi spør om det. Greit å sette klare grenser syns jeg.
 
Aner ikke hvordan formen kommer til å være, men ser for meg at det vil holde med de aller nærmeste på sykehuset. Så får de andre komme en tur innom når vi er kommet hjem [emoji4]
 
Så lenge formen er grei syns jeg det er koselig med besøk av de helt nærmeste[emoji4] Jeg syns det var enklere å få besøk der, for da var det ingen som forventet serving eller ryddig hus[emoji28]
 
Jeg er førstegangsfødende, og vet jo ikke helt hvordan ting vil være. Men jeg kommer til å informere familien på forhånd at vi må se det an der og da. Kanskje er jeg veldig sliten, og kanskje trenger jeg ro og fred, og da er det greit å få være alene (jeg og samboer) og bli kjent med den nye tilværelsen :) uten at noen skal bli fornærmet.
Men svigermor har spurt om å få være med på fødselen, og i alle fall få komme å se babyen så snart den er kommet ut. Og det kjenner jeg at jeg blir litt stressa over....
 
Jeg er førstegangsfødende, og vet jo ikke helt hvordan ting vil være. Men jeg kommer til å informere familien på forhånd at vi må se det an der og da. Kanskje er jeg veldig sliten, og kanskje trenger jeg ro og fred, og da er det greit å få være alene (jeg og samboer) og bli kjent med den nye tilværelsen :) uten at noen skal bli fornærmet.
Men svigermor har spurt om å få være med på fødselen, og i alle fall få komme å se babyen så snart den er kommet ut. Og det kjenner jeg at jeg blir litt stressa over....

Oj [emoji15] det hadde vært uaktuelt for min del. Vil ikke ha noen andre enn samboeren til stede under fødsel, og kommer ikke til å love noen noe som helst de første ukene [emoji23]
Ei venninne var i superdårlig form i 2 uker etter fødsel, ei annen har sagt hun følte seg helt toppers et par timer etter.... vanskelig å forutsi noe som helst, så da vil jeg heller ta det som det kommer [emoji4]
 
Oj [emoji15] det hadde vært uaktuelt for min del. Vil ikke ha noen andre enn samboeren til stede under fødsel, og kommer ikke til å love noen noe som helst de første ukene [emoji23]
Ei venninne var i superdårlig form i 2 uker etter fødsel, ei annen har sagt hun følte seg helt toppers et par timer etter.... vanskelig å forutsi noe som helst, så da vil jeg heller ta det som det kommer [emoji4]
Ja jeg føler også at det er uaktuelt å skulle ha noen andre med på fødselen... men samtidig vil jeg jo ikke skuffe svigermor. Hun gleder seg sååå masse og det blir hennes første barnebarn. Og hun sa hun bare kunne være i bakgrunnen, på venterom eller lignende. Men jeg ser for meg at jeg vil ha ro og fred så snart fødselen er over. Så jeg og samboer blir nok nødt å si til henne at vi vil være alene. Og at vi kan si fra til nærmeste familie om vi ønsker besøk på sykehuset:) for som du sier så er det vanskelig å forutsi hvordan formen blir osv :)
 
Ja jeg føler også at det er uaktuelt å skulle ha noen andre med på fødselen... men samtidig vil jeg jo ikke skuffe svigermor. Hun gleder seg sååå masse og det blir hennes første barnebarn. Og hun sa hun bare kunne være i bakgrunnen, på venterom eller lignende. Men jeg ser for meg at jeg vil ha ro og fred så snart fødselen er over. Så jeg og samboer blir nok nødt å si til henne at vi vil være alene. Og at vi kan si fra til nærmeste familie om vi ønsker besøk på sykehuset:) for som du sier så er det vanskelig å forutsi hvordan formen blir osv :)

Stusser mer på hennes forespørsel enn dine følelser her, egentlig. Hun burde tenke litt mer på hvordan du/dere vil ha det, og litt mindre på seg selv. Forstår hun gleder seg, men alt til sin tid :) jeg pleier som regel ikke å ha noe problem med å sette mine behov litt til side, så andre kan få det slik de vil. Men, i akkurat denne situasjonen er det faktisk mine behov som er viktigst. Så får svigermor (eller mine egne foreldre) si hva de vil [emoji23]
 
På sykehuset her tillates kun barselbesøk fra pappa/medmor og storesøsken, dermed må alt besøk foregå utenfor barselavdelingen. De fleste gjør besøk i kafeområdet på sykehuset.
Om jeg orker det etter fødsel vet jeg jo ikke. Har jo aldri gjort dette før ;)
Men tenker at om jeg er kaputt og ikke vil treffe noen så kan alltids mannen min trille ned jenta for et kort besøk på egenhånd :)
 
Stusser mer på hennes forespørsel enn dine følelser her, egentlig. Hun burde tenke litt mer på hvordan du/dere vil ha det, og litt mindre på seg selv. Forstår hun gleder seg, men alt til sin tid :) jeg pleier som regel ikke å ha noe problem med å sette mine behov litt til side, så andre kan få det slik de vil. Men, i akkurat denne situasjonen er det faktisk mine behov som er viktigst. Så får svigermor (eller mine egne foreldre) si hva de vil [emoji23]
Jaa egentlig, men forstår jo at hun spør siden hun har så lyst. Og det kunne jo hende jeg ikke hadde hatt noe i mot å ha henne med på fødselen og da hadde det jo ikke vært noe problem :)
Men hun blir nok ikke sur osv når vi forteller henne at vi vil være alene :)
Ja enig der :) den fødendes behov kommer først:)
 
Med første synes jeg det var slitsomt med besøk på sykehuset, siden jeg var sliten og ikke hadde fått til ammingen enda. Syntes det var vanskelig å få tid til amming, spising og annet nødvendig når vi hadde besøk som varte og rakk. Med andre var jeg i mye bedre form, og vi hadde mindre besøk. Begge bestemødrene og ene tanta jobber på sykehuset. Synes det var veldig koselig sist når de stakk innom på formiddagen etter fødselen:) Siden de var på jobb ble det kortvarige besøk, noe som passet bra. Utenom det kom resten av familien en liten tur, og min beste venninne. Resten måtte vente. Det var helt perfekt for meg:)

Anbefaler å si ifra hvordan man føler det etter fødselen. Vanskelig å forutsi hvordan ting blir! Om det er vanskelig å si ifra selv, er det lurt å få mannen til å begrense besøket, gjerne ved å si på forhånd at de kan komme bare en liten tur.
 
Jeg er førstegangsfødende, og vet jo ikke helt hvordan ting vil være. Men jeg kommer til å informere familien på forhånd at vi må se det an der og da. Kanskje er jeg veldig sliten, og kanskje trenger jeg ro og fred, og da er det greit å få være alene (jeg og samboer) og bli kjent med den nye tilværelsen :) uten at noen skal bli fornærmet.
Men svigermor har spurt om å få være med på fødselen, og i alle fall få komme å se babyen så snart den er kommet ut. Og det kjenner jeg at jeg blir litt stressa over....
Jeg er veldig glad i svigermor ass, men jeg er glad for at ho er i et annet land og ikke kommer til å være her når babyen er født! Gjør alt DU vil, de første timene og dagene etter fødsel er skikkelig harde(for noen), og du får dem ikke tilbake igjen.. :) Med første ble vi sendt hjem morgenen etter fødsel og guset var fullt hele dagen. Aldri vært så trøtt i hele mitt liv..
 
Svigermor og svigerinne skal passe junior, så de blir å komme på sykehuset. Mine foreldre blir nok avhengig av om det er helg eller ukedag siden de bor litt unna.
 
Får legge til at vi aldri gikk ut av rommet for at folk skulle få komme på besøk, så de fikk kun komme i besøkelsestiden. Fødte på Kalnes like etter de åpnet der og de var veldig strenge på besøk på avdelingen, og det var deilig at det ikke var gjennomtrekk med folk i gangene der! [emoji4] Ble ikke anbefalt å ta med babyen ned til vestibylen pga influensasesong, så det var veldig begrensa hvor mye besøk vi kunne ha, og de ble ikke værende i flere timer[emoji4]
 
Jeg hadde mine foreldre og svigers og det syns jeg var nok. Så ville søsteren min komme på dagtid og det ble bare styr for hun kom akkurat da jordmor skulle ha samtale med meg og måtte vente masse. Tenker besteforeldrene får komme denne gang, men hvis alt er ok reiser jeg fortere hjem denne gang uansett.
 
Denne gangen blir det ingen barselbesøk verken på sykehuset når vi er der, eller den første dagen vi er kommet hjem.
Svigermor maste seg til å komme opp på føden da første var 6 timer gammel [emoji29]
Den dagen vi kom hjem fra sykehuset, rakk vi såvidt å komme inn ytterdøren selv før hele svigerfamilien var her; stort og smått [emoji33][emoji35]
Jeg og vi som nybakt familie trenger roen de første dagene syns jeg[emoji173]️
 
Mulig min søster får komme en tur å hilse på ganske snart etter fødsel hvis hun er her på ferie. De bor i nord så ikke så ofte de er her.
 
Forrige gang fikk vi på sykehuset, men kjenner nå at det er greit å vente til vi er hjemme altså[emoji4]
 
Jeg er også førstegangs, men vil nok se det litt an. for min del kunne jeg nok ha tenkt meg at min egen mor kom en tur, men mulig det blir urettferdig for svigers og min far.... vi har tre sett besteforeldre rett i nærheten...
 
Back
Topp