Ikke i bruk
Forumet er livet
Eller foretrekker du å vente med det til dere kommer hjem igjen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er førstegangsfødende, og vet jo ikke helt hvordan ting vil være. Men jeg kommer til å informere familien på forhånd at vi må se det an der og da. Kanskje er jeg veldig sliten, og kanskje trenger jeg ro og fred, og da er det greit å få være alene (jeg og samboer) og bli kjent med den nye tilværelsen uten at noen skal bli fornærmet.
Men svigermor har spurt om å få være med på fødselen, og i alle fall få komme å se babyen så snart den er kommet ut. Og det kjenner jeg at jeg blir litt stressa over....
Ja jeg føler også at det er uaktuelt å skulle ha noen andre med på fødselen... men samtidig vil jeg jo ikke skuffe svigermor. Hun gleder seg sååå masse og det blir hennes første barnebarn. Og hun sa hun bare kunne være i bakgrunnen, på venterom eller lignende. Men jeg ser for meg at jeg vil ha ro og fred så snart fødselen er over. Så jeg og samboer blir nok nødt å si til henne at vi vil være alene. Og at vi kan si fra til nærmeste familie om vi ønsker besøk på sykehuset for som du sier så er det vanskelig å forutsi hvordan formen blir osvOj [emoji15] det hadde vært uaktuelt for min del. Vil ikke ha noen andre enn samboeren til stede under fødsel, og kommer ikke til å love noen noe som helst de første ukene [emoji23]
Ei venninne var i superdårlig form i 2 uker etter fødsel, ei annen har sagt hun følte seg helt toppers et par timer etter.... vanskelig å forutsi noe som helst, så da vil jeg heller ta det som det kommer [emoji4]
Ja jeg føler også at det er uaktuelt å skulle ha noen andre med på fødselen... men samtidig vil jeg jo ikke skuffe svigermor. Hun gleder seg sååå masse og det blir hennes første barnebarn. Og hun sa hun bare kunne være i bakgrunnen, på venterom eller lignende. Men jeg ser for meg at jeg vil ha ro og fred så snart fødselen er over. Så jeg og samboer blir nok nødt å si til henne at vi vil være alene. Og at vi kan si fra til nærmeste familie om vi ønsker besøk på sykehuset for som du sier så er det vanskelig å forutsi hvordan formen blir osv
Jaa egentlig, men forstår jo at hun spør siden hun har så lyst. Og det kunne jo hende jeg ikke hadde hatt noe i mot å ha henne med på fødselen og da hadde det jo ikke vært noe problemStusser mer på hennes forespørsel enn dine følelser her, egentlig. Hun burde tenke litt mer på hvordan du/dere vil ha det, og litt mindre på seg selv. Forstår hun gleder seg, men alt til sin tid jeg pleier som regel ikke å ha noe problem med å sette mine behov litt til side, så andre kan få det slik de vil. Men, i akkurat denne situasjonen er det faktisk mine behov som er viktigst. Så får svigermor (eller mine egne foreldre) si hva de vil [emoji23]
Jeg er veldig glad i svigermor ass, men jeg er glad for at ho er i et annet land og ikke kommer til å være her når babyen er født! Gjør alt DU vil, de første timene og dagene etter fødsel er skikkelig harde(for noen), og du får dem ikke tilbake igjen.. Med første ble vi sendt hjem morgenen etter fødsel og guset var fullt hele dagen. Aldri vært så trøtt i hele mitt liv..Jeg er førstegangsfødende, og vet jo ikke helt hvordan ting vil være. Men jeg kommer til å informere familien på forhånd at vi må se det an der og da. Kanskje er jeg veldig sliten, og kanskje trenger jeg ro og fred, og da er det greit å få være alene (jeg og samboer) og bli kjent med den nye tilværelsen uten at noen skal bli fornærmet.
Men svigermor har spurt om å få være med på fødselen, og i alle fall få komme å se babyen så snart den er kommet ut. Og det kjenner jeg at jeg blir litt stressa over....