Ønsker du babyshower?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
Jeg ble virkelig overrasket med dette første svangerskapet og synes det var veldig koselig! Forventet ingenting da og forventer heller ikke noe denne gangen da det er andre svangerskapet. Men synes selvfølgelig det er koselig dersom jeg får det. Kunne aldri funnet på å arrangert selv heller ikke laget ønskeliste.
 
Blir kanskje korsfestet nå men... Jeg syns babyshower er et tåpelig og amerikanisert konsept. Blir ukomfortabel når folk sender ut ønskelister og forventer at gjestene kjøper dyrt utstyr i gave. Hvorfor er ikke barselbesøk godt nok lenger? Det virker som en mer genuin og koselig opplevelse. Er fullstendig klar over at folk er uenig med meg, og det er helt greit :) Har samme mening i forhold til gender reveals. Alt blir så «over the top».

Når det er sagt så syns jeg ikke at man er tåpelig om man velger å ha babyshower. Jeg har respekt for andres valg :)



For oss er babyshower bare en koselig fest vi kan ha hvor vi treffer alle og lager litt gjetteleker og sånt, vi har absolutt ingen ønskelister annet enn hvis noen spør og da er det bare ting som er billig man sier. F.eks strømpebukser og bodyer, smokker etc. Er generelt for å bare kose seg sammen før man er utslitt og barseltiden kommer☺️ Og litt sånn hyllest og oppmerksomhet mot den gravide, etter fødsel blir jo alt mot den lille :)

Syns folk blir litt sånn anti alt som kommer fra USA, må ikke være gærent fordi det kommer fra usa:) kanskje man må tenke seg litt om og man er anti bare på prinsipp, for babyshower er noe av det koseligste jeg vet om:) og etter erfaring var jeg helt kake etter fødsel og orket nesten ikke noe besøk:/
 
For oss er babyshower bare en koselig fest vi kan ha hvor vi treffer alle og lager litt gjetteleker og sånt, vi har absolutt ingen ønskelister annet enn hvis noen spør og da er det bare ting som er billig man sier. F.eks strømpebukser og bodyer, smokker etc. Er generelt for å bare kose seg sammen før man er utslitt og barseltiden kommer☺️ Og litt sånn hyllest og oppmerksomhet mot den gravide, etter fødsel blir jo alt mot den lille :)

Syns folk blir litt sånn anti alt som kommer fra USA, må ikke være gærent fordi det kommer fra usa:) kanskje man må tenke seg litt om og man er anti bare på prinsipp, for babyshower er noe av det koseligste jeg vet om:) og etter erfaring var jeg helt kake etter fødsel og orket nesten ikke noe besøk:/


Som sagt så respekterer jeg andres valg. Jeg står for det jeg sa, men jeg har også forståelse for at noen syns babyshower er gøy :) Her handler det nok mye om forskjeller i personlighet/verdier osv. Den tanken om at man skal hylle den gravide blir fullstendig feil for meg. Min plan er å finne på sosiale ting med venner og familie som normalt fremover, det er mer enn nok for min del :) Har ikke behov for at andre skal markere at jeg er gravid.

Jeg er ikke mot alt fra USA utav prinsipp. Mine meninger er basert på kunnskap og refleksjon.
 
Jeg kunne tenkt meg en babyshower, men da ville jeg ha ønsket litt mat og kaker og ingen gaver. Vi har allerede det meste vi trenger, og det ville vært mer for å ha et påskudd for å samle en liten vennegjeng og kose oss sammen :) Kanskje jeg til og med vil kalle det noe annet enn babyshower sånn at folk er klar over at jeg MENER at jeg ikke ønsker gaver :p Kommer nok heller ikke til å be så mange som sist. Det er litt blandede meninger om babyshower for mer enn det første barnet, og det skjønner jeg. Men jeg kunne allikevel godt tenkt meg det.

Jeg liker også veldig godt tanken om barselgrøt, men helt ærlig hata jeg besøk etter fødsel sist gang. Vi var veldig strenge på det og hadde ikke mange, men noen ble det jo. Jeg syntes det var fryktelig stress. Jeg var så trøtt og sliten, slet med amming og følte verden min var snudd totalt på hodet. Mange forstod heller ikke at en time med besøk er mer enn nok. Hadde jeg kunnet velge, ville jeg ikke hatt besøk før etter minst en måned :p De som kom på besøk, var stort sett veldig flinke til å ha med seg noe spiselig da, så vi slapp å styre med det. Skulle egentlig bare mangle, spør du meg.
 
Jeg synes at babyshower er en veldig hyggelig greie, og i min omgangskrets er det ikke snakk om ønskelister! Gaver er imidlertid en underliggende forventning, akkurat som når man inviterer til bursdag. Da får man ikke noe etter fødselen fra de som har gitt gave til babyshower (kanskje bortsett fra mor/svigermor/søster da).

Jeg kunne aldri i livet tenkt meg barselbesøk, den første tiden er for meg en tid for omstilling og en tid for å bli kjent med den lille alene og med aller nærmeste familie.
 
Tror ikke det blir shower denne gangen da jeg fikk for ett år siden, men hadde jo vært hyggelig forde :)
 
Helst ikke. Kom heller med mat når ungen er født:p
 
Nei ønsker ikke direkte en babyshower, så har sagt ifra at jeg heller vil at man kn møtes og spise kake og ha det hyggelig uten leker ogsånn:) bare sånn før fødsel:) hos mamman min:) så min bestevenninne og mamman min skal fikse til der også får jeg vite dato og være med å bestemme hvem som skal komme:k)
 
Vil egentlig ikke ha denne gangen, men om de bestemmer seg for å lage til vil jeg bare ha de aller nermste venninnene mine. Der vi spiser god mat og ikke snakker om baby ting. :smiley-bounce012
 
Back
Topp