Ønsker du babyshower?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
Hadde det ikke med jentene mine så forventer det ikke denne gangen heller :)

Var ikke helt in på den tiden jeg fikk barn heller :)
 
Ja jeg synes det er veldig hyggelig, og jeg vet at vennene mine kommer til å arrangere det for meg en gang til høsten:happy: Får pratet litt med alle venninner før fødselen og det travle babylivet begynner. Lillesøsteren min gleder seg veldig til babyshoweren, hun er skikkelig gira på å bli tante :Heartred
 
Blir kanskje korsfestet nå men... Jeg syns babyshower er et tåpelig og amerikanisert konsept. Blir ukomfortabel når folk sender ut ønskelister og forventer at gjestene kjøper dyrt utstyr i gave. Hvorfor er ikke barselbesøk godt nok lenger? Det virker som en mer genuin og koselig opplevelse. Er fullstendig klar over at folk er uenig med meg, og det er helt greit :) Har samme mening i forhold til gender reveals. Alt blir så «over the top».

Når det er sagt så syns jeg ikke at man er tåpelig om man velger å ha babyshower. Jeg har respekt for andres valg :)
 
Jeg syns det er koselig hvis venninnene finner på det, men kunne aldri laget gavelister eller forventet noe voldsomt :) Mest stas å få treffe alle, kose seg med en jentekveld og få glede seg over babyen! Så kommer jo alle på barselbesøk og, må jo treffe babyen :)
 
Ønsker det virkelig ikke, ønsker barselbesøk :)
 
Synes det er veldig koselig, men da for det sosiale og ikke fordi jeg forventer gaver eller sånt. Prate sammen, spise god mat og for mye kaker. Om det blir noe babyshower på meg tviler jeg nå heller på. Kommer ikke til å arrangere noe selv og de venninnene jeg har igjen er opptatt med sine små eller ikke sånn interessert i babyer.
 
Nei, det ønsker jeg ikke. Kom heller på barselbesøk med nybakte rundstykker eller lignende til meg :) :)
 
Vil helst ikke ha. Da vil jeg heller eventuelt ut å spise med noen venner eller noe annet hyggelig :) men skjønner det er veldig gøy for de som liker det, men jeg er ikke så glad i så mye oppstyr rundt meg på en måte :)
 
Blir kanskje korsfestet nå men... Jeg syns babyshower er et tåpelig og amerikanisert konsept. Blir ukomfortabel når folk sender ut ønskelister og forventer at gjestene kjøper dyrt utstyr i gave. Hvorfor er ikke barselbesøk godt nok lenger? Det virker som en mer genuin og koselig opplevelse. Er fullstendig klar over at folk er uenig med meg, og det er helt greit :) Har samme mening i forhold til gender reveals. Alt blir så «over the top».

Når det er sagt så syns jeg ikke at man er tåpelig om man velger å ha babyshower. Jeg har respekt for andres valg :)
I min venninnegjeng har vi alltid babyshower, men ingen ville funnet på å sende ut en ønskeliste eller bedt om dyre gaver:) jeg kjøper samme type gave som jeg ellers ville gitt etter fødselen. Og vi kommer jo selvfølgelig på barselsbesøk også, hvem sier at det må være enten eller :)
 
Nei, jeg ønsker det ikke.

Ei venninne av meg skulle få det som overraskelse, da gikk jeg og en annen god venninne sammen for å ordne, men vi fikk raskt en lang liste med masse folk hun ville ha invitert og ting hun ønsket.

Jeg tenker slike ting kan være for de nærmeste om man skal ha, men her var det snakk om 30+, ble bare mye styr og mange som ikke kom, tror ikke de skjønte helt hvorfor de ble invitert.

Mine venninner prøvde lage for meg da jeg ventet nr 2, er få i min familie som ser poenget, så endte med at kun 4 stk kom, derav 2 jeg ikke hadde invitert selv, for jeg anser ikke de som så nære.

Så for min del er det bare styr!

Ga beskjed da jeg ventet nr 3 at jeg ikke ønsket noe slikt, og regner med de husker det nå når nr 4 kommer :)
 
I min venninnegjeng har vi alltid babyshower, men ingen ville funnet på å sende ut en ønskeliste eller bedt om dyre gaver:) jeg kjøper samme type gave som jeg ellers ville gitt etter fødselen. Og vi kommer jo selvfølgelig på barselsbesøk også, hvem sier at det må være enten eller :)

Fint at dere har funnet noe som fungerer for dere :)
 
Babyshower er veldig koselig, og jeg ser det som en mulighet til å samle mors nærmeste en gang før fødsel. Kan være lenge til neste gang alle kan samles.

Vi har mat og kaker, og de fleste har med gaver i diverse former. Stort sett klær, praktiske ting eller noe til mor. Om man velger å spørre mor om hva hun trenger så er det opp til enhver, men jeg har aldri opplevd at noen har skrevet ønskeliste. Dagen brukes til kos og masse prat og latter, og litt morsomheter.

Etter fødsel så drar vi på barselbesøk. Det ene utelukker ikke det andre tenker jeg :)
 
Jeg har ikke lyst på babyshower da jeg ikke føler noe behov for det, det gjør ikke noe om noen venninner plutselig skulle finne på å arrangere, men det er overhodet ikke noe jeg drømmer om om jeg kan si det sånn og betviler også sterkt at noen av venninnene mine skulle finne på å arrangere. Vil heller bare møte venninner for litt kos på kveldstid som vanlig og få barselbesøk.
 
Ikke egentlig, men hadde synes det var hyggelig å samle venninner før fødsel for å få litt skravletid før man blir nesten siamesisk med en baby en periode :angel4
 
Hadde ikke med første, fikk med andre - har gitt beskjed til mannen om at jeg absolutt ikke ønsker nå (siden han garantert blir spurt om tidspunkt hvis noen planlegger).

Når sant skal sies så føler jeg at jeg har sklidd fra så mange av vennene mine. Jeg er redd de vil føle at de «må» komme hvis de blir bedt, og at de ikke kommer fordi de har lyst. Følte det litt med andremann, og det var ikke noe gøy. Denne gangen vil jeg mye heller at de som har lyst kommer på barselbesøk. Vil også mye heller ha hjemmelaget bakst enn gaver :hilarious:
 
Husker jeg ønsket meg en liten oppmerksomhet da jeg var på slutten av graviditeten med førstemann. Var sykemeldt og slet med bekkenet så alt føltes ganske kjipt. Her er det vanlig at man blir overrasket med babyshower og man sender hverken ut liste over de man vil invitere eller gaver.
Ble ikke noe av hos førstemann og denne gangen ønsker jeg egentlig å gå gjennom graviditeten ubemerket :wacky:
 
Jeg liker egentlig ikke babyshower-konseptet da det ofte blir mye fokus på gaver, mat og fancy pynt. Forrige gang fikk jeg besøk av to venninner som kom 8 timers kjøring og var en hel helg og så kalte vi det for en slags babyshower fordi det var overraskelse og de hadde med diverse gaver fra flere venner og en bleiekake. Men var jo besøket jeg ble kjempeglad for:happy: var glad for at ikke flere kom. Denne gangen håper jeg at jeg slipper babyshower fordi jeg ikke vil være i sentrum av noe. Liker mye bedre å ha 2 eller maks 3 stk på besøk. Blir så formelt hvis det blir flere enn det.

Jeg synes den mer norske tradisjonen med barselbesøk har mer mening og da kommer jo ikke alle på en gang heller. Er så fint når folk tar med mat og litt selskap når man er så inni babybobla:)
 
Har ikke sett for meg at jeg ønsket meg det nei. Ønsker ikke å jinxe ting, og har heller ikke en stor ''samlet' venninnegjeng der det faller seg naturlig.

Ønsker heller besøk i etterkant. Men hadde folk arrangert en bbabyshower hadde jeg selvfølgelig syns det var hyggelig, selv om jeg i utgangspunktet ikke er så glad i oppmerksomhet.
 
Back
Topp