Ønsker dere enkere mulighet for å være anonyme ifht enkelte temaer?



Vestlandstaus skrev:
Ja, jeg syns det høres ut som en fin idè. Av og til vil man jo gjerne være litt mer anonym, feks når det gjelder samlivsproblemer, problemer med barna, naboen, foreldre, svigerforeldre, pengeproblemer osv osv..



 


Fever skrev:
jeg er mer for at hele forumet er "Usynlig" for omverdenen...dvs for alle uten brukernavn.

Det ser jeg, men det kommer nok ikke til å skje, da forumet trekker mye trafikk og mange finner svar på spørsmål fra Google her. Det er viktig at også dem uten brukerkonto kan finne veien hit, hvis ikke blir terskelen alt for stor for å være med. Dette også fordi vi har to store redaksjonelle sider (Babyverden & Familieverden) der tusenvis av foreldre er innom ukentlig. Det blir feil å gjøre hele forumet eksklusivt for omverden når vi faktisk retter oss mot alle Norges foreldre.

MEN vi jobber som sagt med å få i stand enkelte lukkede områder. I hvilken form og når dette vil komme, er ikke helt avklart ennå, men vi tar på alvor det dere sier om at dere ønsker å kunne være litt utenom Google av og til. 
 
Hei!
Jeg flyttet hit fra et annet forum der folk klarer å skrive de utroligste ting så lenge de kan trykke på anonym knappen! Det endte med at jeg sluttet å være der for folk har evnen til å være utrolig slemme mot hverandre.

Jer ser jo at dere ikke planlegger å kunne bruke anonym knapp i vanlige forum, men min erfaring er at dette er et veldig hyggelig sted å være nettopp fordi vi ikke er anonyme!
 
Så jeg stemmer for å ikke være anonyme! Jeg synes dette forumet er helt topp som det er
 
Jeg ser ikke noe reelt behov for noen av delene. Dersom man ønsker å starte tråder med delikat tema så har man allerede tilbudet om å bruke "hysj"-brukeren. Man kan også lage en ny bruker selv. Tviler på at lett tilgjengelig anonymitet i form av en hake eller knapp vil tilføre noe konstruktivt til forumet.

Og så har man den faktoren med at både anonymknapp og lukkede rom skaper falsk trygghet for forumbrukere uten nettvett. Ser ikke helt at dette er tjenlig for noen, men folk har jo for all del selv ansvar for hva de legger igjen av spor på nettet, og hva de velger å skrive om. 
 


Vestlandstaus skrev:
Ja, jeg syns det høres ut som en fin idè. Av og til vil man jo gjerne være litt mer anonym, feks når det gjelder samlivsproblemer, problemer med barna, naboen, foreldre, svigerforeldre, pengeproblemer osv osv..


 
ja det tror jeg kunne blitt et populært innslag! greit å slippe å gå under "dekknavn" som enkelte gjør her inne til tider.
 
1. Kunne dere ønske dere et anonymt rom for mer private spørsmål?Ja, definitivt!
2. Hva slags type temaer tror dere folk kunne ønske å diskutere anonymt? Tenker sex og samliv, problemer med ektefelle/andre som står en nær osv.

 
Hva med å bare gjøre enkelte deler av forumet ikke søkbart på google. Jeg forstår den med at dere ønsker å være tilgjengelige sånn at folk lett finner forumet. Men samtidig så er jeg en av dem som ikke tør å skrive ting så åpent fordi jeg vet at hvem som helst kan finne det om de vet hva jeg kaller meg her inne. Jeg har brukt samme kallenavn på nettet i mange år så det skal ikke mye til for å finne alt jeg har skrevet og misbruke det. Selvfølgelig er det mitt eget ansvar å ikke skrive ting som kan være dumt å dele. Men jeg hadde følt meg mye friere og tryggere her inne om jeg visste at jeg kunne skrive ting og det ble holdt bare inne på forumet for registrerte medlemmer. 

Hva med å ha terminforumene og sex og samliv delen skjult for google? Folk blir jo gjerne litt mer sammensveiset inne på terminforumene og da kan det være greit at det er et lite "safe" sted å være der man kan diskutere ting som man ikke vil ha ute på google. Jeg foreslår sex og samliv også skjult fordi det kanskje kan gjøre så fler tør å skrive ting der. Jeg føler ikke akkurat for å utbrodere om sexlivet mitt så det kan søkes opp på google. emoticon
 
1. Ja til anonymt rom
2. Jeg kom på et tema nå nettopp, egen kropp.
Da mener jeg ting du ikke helt vil at alle skal vite at du har, eller spør om. Kan være mye man kan synes det er flaut å spørre om.
 


Miriel skrev:
Dette med å melde fra om kriminelle forhold vil vel ikke bli noe problem likevel, da BV fortsatt vil ha mulighet til å se ip'n til den det gjelder, antar jeg?


det må de nok ha ja.   eller burde iallefall det.
 
Ja det hadde vært fint =) Høres ut som en god idé.
 
Jeg tror det kan ødelegge hele bv jeg.. for da vil alle inn dit uansett.. for der er de mest spennende trådene.. for når folk ønsker å være helt anononyme..så er det gjerne de trådene som blir store.. og da ser jeg for meg at inne på generelt så blir det ganske så dødt!

Nå har det endelig tatt seg litt opp igjen.. og synes det ville vært synd å ødelegge nå..

Og synes egentlig det fungerer fint nå jeg.. ser jo at folk lager en ny profil bare når de ønsker å spørre om ting.. og vil være litt mer anonyn..
 


Surita skrev:
Hva med å bare gjøre enkelte deler av forumet ikke søkbart på google. 

Det er vi i gang med :)
 
Back
Topp