Ønsker dere enkere mulighet for å være anonyme ifht enkelte temaer?

ElisabethR

Forelsket i forumet
Jeg må høre litt hva folk mener her.

Vi er for tiden i gang med å få til muligheten for lukkede rom som ikke kan Googles . Det kan ta en liten stund, men arbeidet er i gang. Juhu!

Samtidig lurer vi på om dere er interessert i et anonym-forum? Litt a la "Litt mer fortrolig" som vi har etablert nå, der dere må få brukertilgang av admin. Nå vurderer vi å etablere et underforum der man bare kan hake av om man vil være anonym eller signere med nick.

Det er ikke ønskelig med anonym-tilgang på de øvrige underforumene, for det vil skape et ganske ansiktsløst og rotete forum. Folks identitet er viktig, dette forumet er et samfunn, og det er viktig at man vet hvem folk er.

Samtidig vet vi jo at det er tematikk som folk ønsker å ta opp uten at hele verden vet hvem de er.
1. Kunne dere ønske dere et anonymt rom for mer private spørsmål?
2. Hva slags type temaer tror dere folk kunne ønske å diskutere anonymt?

Vi har ikke avgjort noe ennå, så jeg vil ha så mange og varierte og gode innspill som mulig!

 
Jeg syns det hadde vært helt topp. Er enkelte spørsmål som er av litt mer personlig art som jeg ikke vil legge ut her. Går jo såklart ann å opprette en ny bruker osv, men det blir jo bare styr, så jeg sier JA TAKK til muligheten med å hake av :)
 
1. Jeg føler at "Litt mer fortrolig" dekker mitt behov for anonymitet

2. Barnemishandling, misbruk, trygdesvindel og "trolling"  tror vil taas opp da, noe som gjør at man mister muligheten til å varsle de rette instanser. 
 


Sannheten skrev:
1. Jeg føler at "Litt mer fortrolig" dekker mitt behov for anonymitet

2. Barnemishandling, misbruk, trygdesvindel og "trolling"  tror vil taas opp da, noe som gjør at man mister muligheten til å varsle de rette instanser. 


Grunnen til at jeg stiller spm 2 er at vi vurderer å spesifisere hvilke temaer som overhodet skal diskuteres på det rommet, nettopp for å unngå det du sier i nr 2. JEg tenker ... kanskje ... samlivsproblemer, rabiat svigermor (haha), graviditet, problemer med venner... legger ikke føringer her altså, bare lufter litt.
 
Ja, jeg synes det kunne være fint! Men jeg håper ikke det blir for store føringer på hva som kan legges ut der, da noen kan ha problemer med og snakke om ett tema i åpenhet, selv om nesten alle andre hadde syntes det var greit.

Det kan bli ett ganske brett spekter tenker jeg.

Jeg tenker folk kan ha behov for og ta opp samlivsproblemer, problemer med oppdragelse som de ikke tør og ta i åpenhet, angst/depresjon/annen sykdom, graviditet, økonomi +++
 
Dette med å melde fra om kriminelle forhold vil vel ikke bli noe problem likevel, da BV fortsatt vil ha mulighet til å se ip'n til den det gjelder, antar jeg?
 
Jeg mistenker at om dere lager et "ugooglebart" underforum, der vi kan velge om vi vil være anonyme eller ikke - kommer til å føre til at hele generell flytter inn dit.. Bare med MER trolling og useriøsitet..
 


Froskegele skrev:
Jeg mistenker at om dere lager et "ugooglebart" underforum, der vi kan velge om vi vil være anonyme eller ikke - kommer til å føre til at hele generell flytter inn dit.. Bare med MER trolling og useriøsitet..


NEI, dette er to forskjellige ting.

Underforumet vil ikke være anonymt.
Et anonymt forum vil komme i tillegg.
:)
 


ElisabethR skrev:


Froskegele skrev:
Jeg mistenker at om dere lager et "ugooglebart" underforum, der vi kan velge om vi vil være anonyme eller ikke - kommer til å føre til at hele generell flytter inn dit.. Bare med MER trolling og useriøsitet..


NEI, dette er to forskjellige ting.

Underforumet vil ikke være anonymt.
Et anonymt forum vil komme i tillegg.
:)


Jaja, et ugooglebart EGET/under/tilleggsforum - der vi kan velge osv...

Svaret blir det samme uansett - folk flytter herfra og over dit fordi de vil lufte av seg litt, her blir det dødt (igjen) - alle de andre flytter etter fordi det er DER alle de juicy trådene er osv...

 
Jeg kan bare svare for meg selv da.. For meg hadde det vært greit med en mulighet til å være anonym ,ikke for det - er veldig anonym her inne uansett,men det er veldig mye jeg ikke spørr om ,og heller ikke svarer på når andre spørr nettopp på grunn av mangelen på anonymitet.

Jeg er jo godt over gjennomsnittet i alder her inne, og har vel vært ute fler vinterdager enn de fleste - men siden jeg har voksent barn som også leser her inne må jeg droppe å svare på mye... Svarer en del på pm i stedet da.

Men det må jo også være slik at BV kan se/vite hvem som skriver pga. muligheten for sterkt missbruk av denne anonymitetsfunksjonen.
 
Jeg synes det hadde vært flott da det er mange innlegg jeg lar vær å svare på, men også en del spørsmål jeg har, som jeg ikke tør å stille.

Jeg tror samlivsproblemer, sykdom, fødselsdepresjoner/depresjoner kan være temaer der enkelte ønsker å være anonym.
 


Froskegele skrev:


ElisabethR skrev:


Froskegele skrev:
Jeg mistenker at om dere lager et "ugooglebart" underforum, der vi kan velge om vi vil være anonyme eller ikke - kommer til å føre til at hele generell flytter inn dit.. Bare med MER trolling og useriøsitet..


NEI, dette er to forskjellige ting.

Underforumet vil ikke være anonymt.
Et anonymt forum vil komme i tillegg.
:)


Jaja, et ugooglebart EGET/under/tilleggsforum - der vi kan velge osv...

Svaret blir det samme uansett - folk flytter herfra og over dit fordi de vil lufte av seg litt, her blir det dødt (igjen) - alle de andre flytter etter fordi det er DER alle de juicy trådene er osv...



akkurat dette jeg kan se for meg at kommer til å skje også!
 
jeg vet ikke helt om et nytt rom er tingen... andre rom med temaer går man bare til når man selv skal skrive noe...det er på generell man får svar for der er folk. men å kunne vært anonym ser jeg absolutt behovet for innimellom.
 


Mrs Lutz skrev:
jeg vet ikke helt om et nytt rom er tingen... andre rom med temaer går man bare til når man selv skal skrive noe...det er på generell man får svar for der er folk. men å kunne vært anonym ser jeg absolutt behovet for innimellom.


Vi ønsker ikke å åpne for anonymitet her inne på Generelt eller på de øvrige underforumene. Både av tekniske grunner, og fordi vi ikke ønsker at BV/FV skal bli et forum der man ikke kjenner hverandre. Anonymitet er en "skummel" funksjon som jeg mener man skal bruke MED VARSOMHET på forum.

I utgangspunktet mener jeg at man ikke skal skrive noe man ikke kan stå for på nett, men jeg ser selvsagt også at det av og til er behov for å være ekstra privat.

Forumkulturen kan bli ganske utvannet hvis man åpner alt for mye opp for anonymitet. Det er også derfor jeg ikke vil ha et generelt-anonymforum, men åpne for at særlige problemstillinger kan tas opp anonymt. 

Setter pris på tilbakemeldingene, keep 'em coming.
 

1. Kunne dere ønske dere et anonymt rom for mer private spørsmål?

JA!

2. Hva slags type temaer tror dere folk kunne ønske å diskutere anonymt?

Alt mulig som vi som liker å være litt anonyme ser på som "privat" men kanskje trenger å dele. Familie ting, forhold mellom voksne mennesker. Konflikter som man ikke vil naboen skal "vite". Kanskje noe i forhold til barna som man ikke vil at man kan søke opp på google... div slikt..!

 
Helt  ærlig så tror jeg det kunne ødelagt hele BV.. Om man har sååå fortrolige spørsmål, og er redd for å bli kjente igjen så er det jo faktisk bare å lage en privat bruker.. Ikke ideelt, men mulig.. 

Etter en tur inne på et annet forum, så så jeg hva et anonymforum gjorde der.. Det er helt utrolig hva slags dritt folk lirer av seg når de kan være anonyme altså!! Om så noen prøver å stille et seriøst spørsmål, så blir de garantert tråkket på, gjort narr av og mobbet ut. Fordi man har muligheten til å være "anonym"..
 


ElisabethR skrev:


Mrs Lutz skrev:
jeg vet ikke helt om et nytt rom er tingen... andre rom med temaer går man bare til når man selv skal skrive noe...det er på generell man får svar for der er folk. men å kunne vært anonym ser jeg absolutt behovet for innimellom.


Vi ønsker ikke å åpne for anonymitet her inne på Generelt eller på de øvrige underforumene. Både av tekniske grunner, og fordi vi ikke ønsker at BV/FV skal bli et forum der man ikke kjenner hverandre. Anonymitet er en "skummel" funksjon som jeg mener man skal bruke MED VARSOMHET på forum.

I utgangspunktet mener jeg at man ikke skal skrive noe man ikke kan stå for på nett, men jeg ser selvsagt også at det av og til er behov for å være ekstra privat.

Forumkulturen kan bli ganske utvannet hvis man åpner alt for mye opp for anonymitet. Det er også derfor jeg ikke vil ha et generelt-anonymforum, men åpne for at særlige problemstillinger kan tas opp anonymt. 

Setter pris på tilbakemeldingene, keep 'em coming.


ja jeg er helt enig med deg. men har liksom gitt opp å skrive innlegg på andre steder enn generelt og terminforum for man får jo sjelden svar og ikke så mange svar man ønsker. som f.eks. økonomiforum e.l.
 
Jeg ser ikke på det som nødvendig med tanke på at man allerede har mulighet til å stille spm anonymt... Men mye mulig andre mener det er supert! Syns det hadde vært sykt mye bedre om alt ble slik at man ikke kommer rett inn fra google, da hadde vi snakket da!:)
 
Ja, jeg syns det høres ut som en fin idè. Av og til vil man jo gjerne være litt mer anonym, feks når det gjelder samlivsproblemer, problemer med barna, naboen, foreldre, svigerforeldre, pengeproblemer osv osv..
 
jeg er mer for at hele forumet er "Usynlig" for omverdenen...dvs for alle uten brukernavn.
 
Back
Topp