Ønsker dere å vite kjønn?♡

Jeg ønsker ikke å vite det i det hele tatt, men gubben vil som bare det... what to do?
Og nei det går ikke at bare han vet det, for han kommer til å si det til alle!
Det er heilt uaktuelt at alle andre enn jeg vet...

Jeg tenker at siden det er jeg som skal ruge og føde så burde mitt ønske veie litt mer ...men der er jeg vel inhabil :smiley-angelic006
Jeg er enig med deg her. Er jo først og fremst din kropp som skal gjennom svangerskap og fødsel, så hvis ønsket ditt er å vente så synes jeg partneren din skal godta det, siden det i utgangspunktet er uviktig:Heartbigred
 
Jeg er enig med deg her. Er jo først og fremst din kropp som skal gjennom svangerskap og fødsel, så hvis ønsket ditt er å vente så synes jeg partneren din skal godta det, siden det i utgangspunktet er uviktig:Heartbigred
Jeg tenker litt annerledes her jeg da. Det kan være en fin måte for han som ikke kjenner svangerskapet på kroppen og kan knytte seg på den måten, at han da får vite kjønn og knytter seg kanskje mer til den lille i magen på den måten. Tror det kan være vanskelig for menn å stå såpass utenfor en så viktig del av noe som er så stort
 
Jeg tenker litt annerledes her jeg da. Det kan være en fin måte for han som ikke kjenner svangerskapet på kroppen og kan knytte seg på den måten, at han da får vite kjønn og knytter seg kanskje mer til den lille i magen på den måten. Tror det kan være vanskelig for menn å stå såpass utenfor en så viktig del av noe som er så stort
Enig i det du sier selv, at det kan være positivt sånn sett. Men synes absolutt at den gravides valg og mening skal få være bittelitt mer tyngende siden det er hennes kropp. Personlig synes jeg at det er mange ting med svangerskap og barselstid som bare går utover mor, og kanskje på en kjip måte. Etter et tungt svangerskap sist og en komplisert fødsel, et barn som var masse våken osv osv, klarte jeg ikke la være å kjenne på noen kjipe følelser over at det er så mye med å få barn som går utover min kropp og mitt liv, fordi det bare er sånn og naturen i det. Og hvis jeg da har et sterkt ønske om et eller annet i svangerskapet feks, så synes jeg det er bittelitt viktigere :Heartbigred :) Er helt sikker på at de finner ut av dette selv uavhengig våre eller andres meninger:love017
 
Ja, men det er fordi jeg nesten er sikker på at det blir gutt denne gangen også Har to fra før
 
Har egentlig alltid hatt lyst å venta, gjorde det med nr 2 og hadde planer om det med nr 3 også. Men så mista me jo fleire, og då merka eg at det var viktig for jentene og mannen min å få vite kjønn (var eg som trumfa gjennom å vente), så dei kunne få ein sterkere relasjon ❤️ det var heilt magisk å være gravid med gutten, og ha to eldre storesøstre som snakka til han inni magen dagen lang :love017 så blir nok å veta det her i all overskuelig framtid:joyful:
 
Nysgjerrigheten min tror jeg hadde tatt livet av meg om ikke. :excited001
 
Vi vil vite kjønn :) alt for nysgjerrig og da kan jeg sy opp litt klær som passer ekstra godt :happy:
 
Vi skal vite, om de ser det :) Spiller egentlig ingen rolle for meg, men mannen har hatt lyst å vite hver gang. Tenker at det kan være noe som får mannen til å knytte seg mer til graviditeten og babyen, når han ønsker det, så da ønskervi å vite:happy:
 
Jeg er enig med deg her. Er jo først og fremst din kropp som skal gjennom svangerskap og fødsel, så hvis ønsket ditt er å vente så synes jeg partneren din skal godta det, siden det i utgangspunktet er uviktig:Heartbigred
Takk for svar, det er sant det du sier <3 du ga meg mer selvtillit til å stå på mitt, samt et godt argument ;)
 
Vi ønsker å vite :Heartred snakket litt om å ikke vite, men vi er ganske enige om at vi klarer ikke å vente helt til fødsel :D Vi får heller bare holde det litt hemmelig ei stund.
Samboer er forresten mest spent på om det er 1 eller 2 inni der. For han har fått en sterk følelse av at det er 2 :laughing021
 
Hadde vært gøy å ventet men det var helt uaktuelt for mannen :smiley-bounce012
 
Ja, vi vil vite! Forrige gang tok vi NIPT i utlandet og fikk vite kjønn ca i uke 11. Denne gangen blir det NIPT i Norge gjennom offentlig helsevesen, men da får man vel ikke vite kjønn…
 
Både jeg og mann ønsker ikke å vite❤️
 
Hadde vært spennende å ikke vite, meeen jeg liker å kunne planlegge og det kløøøør i visa-kortet etter å begynne å handle smått så vi blir å be om å få vite det
 
Visste ikke kjønn med første før fødsel, visste det med nr 2. Vil vite det denne gangen også
 
Vi vil vite. Mest for å gjøre det så konkret som mulig for 2 og 3 åringen vår. Gøy å snakke navn osv. med de. Har både jente og gutt fra før så spiller egentlig ingen rolle for oss hva det blir, men ønsker jente ene og alene fordi det blir desemberbarn og at jenter er mer modne enn gutter i veldig mange år fremover. Bekymrer meg for at en desembergutt blir veldig liten (mtp all utvikling) i forhold til resten av kullet sitt.
Hjemme hos oss har lillesøster tatt igjen storebror på de aller fleste områder så denne bekymringen stammer egen erfaring :)
 
Back
Topp