Ønskebarn-når håpet om å få en liten setter hele verden på vent

Ja, det blir ei lita jente som skal hete Hermine. Gleder meg til å lese mer om hvordan graviditet din går :love017

Å, så stas. Og for en koselig navn :shy:. Ja, håper det går hele veien. Forbi 8 uker, så det er et godt tegn :angelic:. Har en god følelse. Jeg er ganske rolig. Det har jeg vært helt siden innsett. Ble dere fort gravide? :happy:
 
8 +1 og mye uggen :yuck:. Lutinusen tar på. Har kutte fra 3 til 2 kapsler i går. Har jo lov å slutte nå, men tørr ikke før jeg har sjekket med TUL. Så det er enda halvannen uke til :angelic:. Våkner på natta, smerter i korsryggen, tissetrengt, sliten og kvalm :arghh:. Men holder ut, håper jo vi får en liten skatt i andre enden :shy: Hviler en del, prøver å gå litt korte greie turer, og ellers være sammen med folk som tar hensyn og som forstår. Heldig sånn! Og den kommende pappan er ekstra på vakt også :shy:. Han passer litt ekstra på "baby-mamma" som han kaller meg :hilarious:
 
Å, så stas. Og for en koselig navn :shy:. Ja, håper det går hele veien. Forbi 8 uker, så det er et godt tegn :angelic:. Har en god følelse. Jeg er ganske rolig. Det har jeg vært helt siden innsett. Ble dere fort gravide? :happy:
Vi brukte litt over er halvt år. Godt mannen din passer ekstra på deg. Hvil masse og slapp av, godt å ha kommet seg forbi 8 uker allerede!
 
Vi brukte litt over er halvt år. Godt mannen din passer ekstra på deg. Hvil masse og slapp av, godt å ha kommet seg forbi 8 uker allerede!

Ja, helt normalt å bruke litt tid. Vi har fått hjelp med ICSI, mannlig faktor. 2 uttak. Men første innsett nå, så heldige sånn :angelic:.
 
9+3 og tidlig ultralyd i dag :shy:. Vi så bankene hjerte og en vinkende hånd. Lille vesenet som allerede lar livet handle om akkurat lille seg. Det kommende pappan begynte å grine fordi han var så rørt. Det fineste jeg har sett på lenge :smiley-ashamed004

Nå ble dette mer virkelig for oss begge to :angelic:.
 
9+3 og tidlig ultralyd i dag :shy:. Vi så bankene hjerte og en vinkende hånd. Lille vesenet som allerede lar livet handle om akkurat lille seg. Det kommende pappan begynte å grine fordi han var så rørt. Det fineste jeg har sett på lenge :smiley-ashamed004

Nå ble dette mer virkelig for oss begge to :angelic:.
Så fantastisk! :Heartred Gratulerer med hjerteslag og vink!
 
10+5 nytt legebesøk. Blodprosenten er målt fra 10, 8-10,3 denne uka. Blir mest sannsynlig jerntabletter på meg om det går under 10 . Ny kontroll om halvannen til to uker :angelic:

Fått ultalydtime pga leddgikten i uke 14 på sykehuset. Lurer litt på å gå privat i uke 12 også :shy:.

Noen her som har sett kjønnet i uke 14? Eller må vi vente til uke 15 El. 16? :)
 
Screenshot_20210827_122657_com.gravid.gravid.jpg 12 uker! En liten seier på veien :shy:.
Ultralyd om 2 og en halv uke. Det blir spennende å se om vi da får vite kjønnet :dummy:/:dummy1:.
 
Hos tidlig ultralyd på sykehuset , og fremskynt til 14+5. Hun kunne si med 90% sannsynlighet at vi får ei lita jente :dummy1:. Nesten så jeg ble litt sjokkert, hadde trodd det ble en gutt på oss de siste ukene nå :hilarious:. Men jente var første følelsen da jeg ble gravid, og har virret frem og tilbake siden det :eek:. Så godt å få et tegn i riktig retning på hva vi venter oss.:angelic:
 
Hos tidlig ultralyd på sykehuset , og fremskynt til 14+5. Hun kunne si med 90% sannsynlighet at vi får ei lita jente :dummy1:. Nesten så jeg ble litt sjokkert, hadde trodd det ble en gutt på oss de siste ukene nå :hilarious:. Men jente var første følelsen da jeg ble gravid, og har virret frem og tilbake siden det :eek:. Så godt å få et tegn i riktig retning på hva vi venter oss.:angelic:
Gratulerer med vel overstått ultralyd! Tenk at du har kommet så langt allerede, tiden flyr :Heartred
 
Gratulerer med vel overstått ultralyd! Tenk at du har kommet så langt allerede, tiden flyr :Heartred

Ja, jeg føler det går fort å være gravid. Men ventetiden i prøveperioden var jo lang for oss :meh: så 6 måneder til før vi får møte den lille er på en måte ingenting i forhold.:angelic: Fått en falsk isjias i ryggen som tuller litt, og vært nok kvalm og masse kviser. Men er verdt det når man ser at lille har det bra :dummy1:
 
Hei Ønskebarn! Gratulerer så mye med graviditeten :love7

Jeg er nå på rugedag 3 etter vårt første IVF-forsøk. Har også leddgikt slik som deg, utover det uforklarlig barnløshet. Har forsøkt å bli gravid siden april 2020.

Jeg er litt interessert i å høre hvordan du opplevde å ha leddgikt gjennom forsøket? Hva slags medisin bruke du mot sykdommen? Opplevde du noen smerter eller hevelser i ledd? Brukte du smertestillende? Selv bruker jeg nå prednisolon, 5-10 mg om dagen. Opplever en del smerter i leddene nå om dagen og er redd for at dette skal påvirke muligheten for at emrbyoet fester seg.. Setter stor pris på svar og deling av din erfaring :)
 
Hei! Nå følte jeg det var på tide å få skribla ned tankene mine et sted. Jeg har lest dagbøkene til flere, og det virker så godt å få ting ned et sted. Alle de tankene man bærer med seg, alle de følelsene som kommer på veien, håp, sorg og glede. Forventningene om at det snart må være vår tur?

Så hvem er så vi? Mannen min er 36 i år. Jeg er ei dame på 32, snart 33, som begynte denne planlegginga av barn sommeren 2019. Jeg har leddgikt, som innebærer en del justeringer av medisin i forkant av en graviditet. Så vår baby måtte planlegges, og ventes på, til kroppen skulle være god nok til å tåle en graviditet. Ikke visste vi at dette var bare begynnelsen på en lang vei for å bli foreldre :confused005

Da vi tok kontroller etter 9 måneder som prøvere pga min leddgikt, først og fremst, fant vi da verken betennelser eller andre ting hos meg. Det var faktisk mannen sine svømmere som ikke skulle være helt optimale.:sign19

Så her er vi, prøvere i ca 10 måneder kom vi inn samtale, videre med forsøk i januar (12 måneder), som resulterte i kun ett egg. Egget ble befruktet, men festet seg ikke.

Nå venter vi på ny oppstart. Og er nå 14pp.Jeg prøvde menopur sist, men da fikk jeg betennelse i den ene armen. Fikk mast meg til å bytte til Bemfola fra neste forsøk.

Mensen kom selvfølgelig litt for sent i forhold til forsøk før påske, så nå ble det en ekstra ventemåned . Det samme skjedde før jul . Så vi føler vi har blitt gode på å vente.
:wav

Neste mens er ventet 12.april. Jeg håper bare det blir bedre fangst denne gangen :gen014

Hei Ønskebarn! Gratulerer så mye med graviditeten :love7

Jeg er nå på rugedag 3 etter vårt første IVF-forsøk. Harogså leddgikt slik som deg, utover det uforklarlig barnløshet. Har forsøkt å bli gravid siden april 2020.

Jeg er litt interessert i å høre hvordan du opplevde å ha leddgikt gjennom forsøket? Hva slags medisin bruke du mot sykdommen? Opplevde du noen smerter eller hevelser i ledd? Brukte du smertestillende? Selv bruker jeg nå prednisolon, 5-10 mg om dagen. Opplever en del smerter i leddene nå om dagen og er redd for at dette skal påvirke muligheten for at emrbyoet fester seg.. Setter stor pris på svar og deling av din erfaring :)
 
Hei Ønskebarn! Gratulerer så mye med graviditeten :love7

Jeg er nå på rugedag 3 etter vårt første IVF-forsøk. Har også leddgikt slik som deg, utover det uforklarlig barnløshet. Har forsøkt å bli gravid siden april 2020.

Jeg er litt interessert i å høre hvordan du opplevde å ha leddgikt gjennom forsøket? Hva slags medisin bruke du mot sykdommen? Opplevde du noen smerter eller hevelser i ledd? Brukte du smertestillende? Selv bruker jeg nå prednisolon, 5-10 mg om dagen. Opplever en del smerter i leddene nå om dagen og er redd for at dette skal påvirke muligheten for at emrbyoet fester seg.. Setter stor pris på svar og deling av din erfaring :)


Hei! Jeg trappet ned fra metex, før vi tenkte å prøve på å få barn. Videre på biologisk medisin, en jeg ikke tålte, fikk et allergisk reaksjon og havnet med ambulanse. Men fikk da kortisonkur på 15-20 mg pr dag en god stund. Videre prøvde vi ny biologisk, Enbrel, som tok de verste leddsmerter, men fikk magevondt som forstoppelse og luftsmerter av den.:shifty: Så valgte å slutte selv til jul på den. Før prøverør altså. Da fikk jeg kortison igjen, tror jeg var på 7,5/10 og kuttet ned til 5 mg i løpet av januar. Det står jeg på enda, og kun det. Tror jeg er såpass heldig at kroppen endelig hørte. Fikk betennelse i armen av første stimulering, dog av menopur og ikke leddgikten:angelic:. Hatt noe utbrudd av betennelse i vinter, sommer og nå i høst. Men da jeg ble gravid så var jeg veldig fin i ledda, og vært relativt god siden, men untakk sa av noen utbrudd :rolleyes:

Var selv redd for å miste, og at kroppen skulle støte det bort. Men var veldig god da jeg fikk satt inn blastoen min :shy:. Så det hjalp nok på. Ellers er ho en liten fighter, som har bestemt seg for å komme til oss uansett ;)
 
Oppdatering herfra. 22+2 og både jeg og lille vokser :shy:. Vært på privat og ordinær, siden sist. 100% sjangse for jente. Hun ligger med beina rett i været og viser oss kjønnet ganske direkte :hilarious:.

Ellers har jeg vært plaget med ryggsmerter frem til uke 21. Men det har gitt seg :rolleyes:. Falsk isjias, som det så fint heter. Fleste venstre side, så høyre :confused:. Men altså etter 14-15 uker er jeg nå fin!

Ellers prøver jeg å kose meg. Være aktiv og sosial, nå som jeg orker :D.
 
Back
Topp