Den lange veien mot nr 2..

Å herlighet! Denna testingo di e forferdelig å følla med på! Kjenne stressnivået, på dine vegne, heilt hit. Tolking av strekar/ikkje strekar. Av symptomer, manglande symptomer og jah. Alt sammen!
Må innrømme at eg har tenkt for meg sjølv at eg håpar det klaffar kjapt, for dette vil bli tungt for deg! <3

Og der var det absolutt strek!

Må vere utrulig vondt/stressande å ha det slik gjennom heile syklusen! Berre det å sjå deg skrive at du ga opp før i dag. 11dpo fordi det då liksom berre «er over» og til og med vil gi opp å prøve aktivt. Får heilt vondt på dine vegne!

Eg fekk ikkje positiv test før 6+5 på førstemann. Kroppen skreik «du e gravid!», men ikkje ein jækla test slo ut. Eg prøvde drøssevis. Einaste som slo ut kvar einaste dag var eggløysingstestane. (Eg trudde jo at eg var i ny pp sidan eg berre fekk negative graviditetstestar.
Meldte meg inn her og fekk beskjed om at eg nok var gravid, at det var det eggløysingstesten slo positivt ut på. Men lærte jo og fort det at mitt svangerskap nok ikkje var noko som kom til å bli baby av sidan det tok så lang tid å få positiv test då det tyda på ekstremt treig hcg-stigning.
Men baby blei det.
På nr 2 satt det på første pp. Kroppen skreik «du e gravid!» på akkurat samme måte som sist, men ikkje f om graviditetstestane slo ut. Prøvde sikkert alle om finns då og. Fekk positiv test på sånn tidligtest først då eg var 5+6.. Denne gongen tenkte eg jo at det kunne jo gå sidan det gikk gongen før sjøl om spådommane her inne var dårlige.
Og baby blei det.

Denne gongen skulle vi berre time graviditeten sidan dei satt «smack smack» dei første gongane. Det gikk 14-15mnd før positiv test! Men då testa eg positivt på både babyplan stav (vanlige) og cb digital 8dpo.. Kjempetydelige strekar! Så lurer rett og slett på om eg kunne testa positivt tidlegare.
Mannen er livredd fleirlingar. Eg håpar på det :D

Håpar virkelig denne spira blir ei terminspire for deg! Og at du slappar meir av med svangerskapet enn du har gjort med prøvinga <3
Håpar det klaffar for ho som ligg likt i løypa med deg her og så kan dåke følge kvarandre vidare.

Spennande tider for oss alle! Lykke til!


Ja, prøvingen tar helt overhånd på alt som kan kalles sunn fornuft for min del. Det er nok også med på avgjørelsen om at hvis det ikke klaffer nå så gir vi oss med aktiv prøving. Jeg blir et hormonmonster på medisinene, og alt stresset rundt testingen gjør meg helt koko ❤️

tusen takk for meldingen din, og gratulerer så mye med svangerskapet!! ❤️ Jeg håper også at det klaffer for oss alle nå! Hvis ikke kryper jeg nok ned i kjelleren en stund og legger prøving og testing på hyllen for en stund. Roe ned kroppen og tankene fullstendig!
 
PP5 - 12 dpo
Det ser ikke ut til å gå riktig vei dette her. Kjempe tydelig positiv i går, men så ble streken bare svakere og svakere. Går nok mot en kjemisk ser det ut som. Med mindre det plutselig snur nå da, men hva er vel sjansen for det? :oops:
 

Vedlegg

  • 8457D188-D513-46AD-A52B-713416924B26.jpeg
    8457D188-D513-46AD-A52B-713416924B26.jpeg
    41,2 KB · Visninger: 88
Last edited:
PP5 - 12 dpo
Det ser ikke ut til å gå riktig vei dette her. Kjempe tydelig positiv i går, men så ble streken bare svakere og svakere. Går nok mot en kjemisk ser det ut som. Med mindre det plutselig snur nå da, men hva er vel sjansen for det? :oops:
Det var synd se :( :( Du kan jo prøve igjen i morgen, kan urinen har vært for utvannet i dag ? Lykke til ,håper den stiger :)
 
Det var synd se :( :( Du kan jo prøve igjen i morgen, kan urinen har vært for utvannet i dag ? Lykke til ,håper den stiger :)

har glemt å oppdatere her, postet i ikm gruppen så dagboken gikk litt i bakgrunnen. Men jeg testet igjen nå i kveld og streken er plutselig tilbake, men negativ digital? Så nå har samboer fått alle testene og jeg får kun èn test om dagen nå. Så blir test igjen i morgen kveld, og test+ evt digital på torsdag hvis streken enda er der ❤️ Jeg er så forvirret nå at jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men er det noe jeg virkelig har lært nå, så er det at håpet ikke er ute før tr er kommet. Ikm om 2 dager! :nailbiting:
 

Vedlegg

  • 9728BC04-1E37-4DB2-A5F6-520942B16AC3.jpeg
    9728BC04-1E37-4DB2-A5F6-520942B16AC3.jpeg
    28,9 KB · Visninger: 87
  • DBF87393-A247-4ECA-A3BB-460E1C243400.jpeg
    DBF87393-A247-4ECA-A3BB-460E1C243400.jpeg
    47,1 KB · Visninger: 97
har glemt å oppdatere her, postet i ikm gruppen så dagboken gikk litt i bakgrunnen. Men jeg testet igjen nå i kveld og streken er plutselig tilbake, men negativ digital? Så nå har samboer fått alle testene og jeg får kun èn test om dagen nå. Så blir test igjen i morgen kveld, og test+ evt digital på torsdag hvis streken enda er der ❤️ Jeg er så forvirret nå at jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men er det noe jeg virkelig har lært nå, så er det at håpet ikke er ute før tr er kommet. Ikm om 2 dager! :nailbiting:
Synes den kveldstreken i dag var litt for sterk og tydelig til å være en skyggestrek :)
Blir spennende og se i morgen da :) :)

merkelig den ikke slår ut på digital da :(
 
Synes den kveldstreken i dag var litt for sterk og tydelig til å være en skyggestrek :)
Blir spennende og se i morgen da :) :)

merkelig den ikke slår ut på digital da :(

ja, den er jo tydelig og rosa, men hvis det er babystrek så er det vel bare for lav hcg til at digital slår ut. Jeg synes bare det er så underlig at streken kommer og går :bored::bored: spennende dager ja!
 
ja, den er jo tydelig og rosa, men hvis det er babystrek så er det vel bare for lav hcg til at digital slår ut. Jeg synes bare det er så underlig at streken kommer og går :bored::bored: spennende dager ja!
Det er ikkje å underlig. Du testar så tidlig at det er ekstremt lite som står mellom negativ og svak positiv test.
 
PP5 - 14dpo (IKM)
...litt på overtid

Da var den store IKM-dagen her uten at TR har meldt sin ankomst. Litt blandede følelser rundt akkurat det. På en måte hadde det vært deilig om hun bare kom slik at jeg fikk et ordentlig svar på at det ikke klaffet denne gangen heller. Men jeg er jo også lykkelig for at hun ikke er her, veldig lykkelig, for det betyr jo at det enda er håp for at strekene kan bli sterkere :rolleyes:

Jeg ble så frustrert over babyplan sine tester og de strekene jeg fikk i hytt og gevær at når det nærmet seg tomt i pakken fra dem så gikk jeg over på Make Sure sine 25mlu tester. Ergo, ikke like sensitive og det går potensielt enda litt lengre tid før de slår ut positiv. Det har vært svake svake streker/skygger på dem i går og i dag, men i kveld toppet testen seg. Vi trenger ikke myse for å se den, og den blir tilogmed svakt rosa på bilde. Kvaliteten her på BV ødelegger jo mye for bildene, så det er kanskje vanskeligere å se både strek og farge her inne. Men nå er jeg spent på morgendagens tester må jeg ærlig innrømme.

Siden jeg er 14 dpo så har jeg en følelse av at dette ikke kommer til å ende særlig godt uansett om det er «babystreker» vi ser. Ett kjapt Google-søk på «positiv test etter ikm» viser i 90% av tilfellene at ender i SA, MA eller EXU, desverre. Hvertfall når man tar med i betraktningen den svake og sene stigningen. Så med mindre tr dukker opp eller testene skyter fart nå i helgen så kommer jeg til å ta blodprøver på mandag samt en telefon til gyn for å høre hva hun tenker om saken.

Ble litt langt i dag visst. Jeg slenger med bilde av testene fra i går og i dag.

De to øverste testene er fra Ettermiddag og kveld i går, med påfølgende morgen, formiddag, ettermiddag og kveld i dag (don’t jugde :angelic::angelic:)
 

Vedlegg

  • A7C5B48C-FC05-4088-95FA-8C456129064D.jpeg
    A7C5B48C-FC05-4088-95FA-8C456129064D.jpeg
    58,3 KB · Visninger: 89
Last edited:
Held litt pusten for deg her kjenne eg. Men det er no strek på den siste der.
Og husk det eg skreiv ang mine som heller ikkje skulle vore gode graviditetar som ikkje slo ut før laaaaaaaangt over det som skulle vore mulig så har eg to friske etter det.
Ikkje ønsk noko tanke rød for å gi utålmodigheten i deg noko svar. For det er jo berre eit negatisvt svar. Om ei veke vil ikkje tida det tok å få svar vere det som betyr noko. <3
 
Held litt pusten for deg her kjenne eg. Men det er no strek på den siste der.
Og husk det eg skreiv ang mine som heller ikkje skulle vore gode graviditetar som ikkje slo ut før laaaaaaaangt over det som skulle vore mulig så har eg to friske etter det.
Ikkje ønsk noko tanke rød for å gi utålmodigheten i deg noko svar. For det er jo berre eit negatisvt svar. Om ei veke vil ikkje tida det tok å få svar vere det som betyr noko. <3

tusen takk ❤️ Du skriver veldig fint ❤️
 
PP5 - 15dpo
Blenda tester i dag, ikke den minste skygge en gang. Og i sted begynte jeg å spotte, så da var håpet ute for denne gang og TR banker forsiktig på døren. Tipper hun kommer med sin fulle kraft i morgen, jeg pleier hvertfall å spotte litt og få mensensmerter ca en dag før hun kommer for fullt.

Så da ble det enda en kjemisk for min del, og vi trakker inn i en veldig rolig pp6. Jeg kommer ikke til å være på forumet og vi kommer ikke til å prøve særlig aktivt. Jeg vurderer å bruke letrozol for å forsøke på eggløsning, men det blir ingen EL-tester, ingen Ovitrelle, ingen forum og ingen tidligtester. Det blir kanskje letrozol og jevnlig samleie - når vi ønsker det.

Hvis ikke vi gjør det på denne måten en stund nå så kommer jeg til å brenne meg fullstendig opp psykisk, og det går ikke ❤️

Tusen takk for alle gode og støttende kommentarer dere har lagt igjen, de har vært gull verdt ❤️ Også håper jeg at hvis jeg en sjelden gang titter innom her at dere alle er kommet over i et terminforum ❤️
 
Last edited:
Syns å høre at det ikke gikk nå heller :(
Kom gjerne inn og oppdater oss når spiren plutselig sitter da :)

Lykke til :Heartred:Heartred:Heartblue:Heartblue:Heartblue
 
Trist å høyra!
Men trur testing og oppdatering her må gjere dette fullstendig altoppslukande. Det gjer rett og slett vondt å følge med på opp, ned og tolkingar både av testar og symptomer. Men så må ein følge med for ein håpar sånn at det skal klaffe for deg slik at du skal slippe <3
Masse masse lykke til!
 
Bare titter innom en liten tur. Herregud så deilig det har vært å holde seg borte fra forumet nå i noen uker og bare tenke på noe annet ❤️ Men nå som dpo-land har meldt seg så var det litt vanskelig å stå i mot. Det er noe med det å kunne skrive ned tanker og følelser også, når man ikke har noen andre å snakke med.

Jeg begynte på dobbel letrozol-kur, samme som sist, men har ikke brukt ovitrelle eller EL-tester. Så helt 100% sikker på at eggløsning har vært kan jeg jo ikke være. Men ganske sikker er jeg utifra symptomer. I så tilfelle ca midt i dpo i dag og brystvortene er så utrolig såre at jeg må holde på dem i dusjen, kan ikke sove uten bh og i hvertfall ikke gå uten bh på dagen. Det murrer også svakt midt i magen helt nederst og utfloden har økt på. Dette er for min del gode tegn på at EL har funnet sted og at progesteronet har økt.

Så var det bare å vente da. Jeg har kjøpt en ti-pakning med g-tester fra make sure 25mlu. Jeg har gått noen runder med meg selv for å lage en plan som vil være minst mulig stressende. Skulle jeg ikke kjøpe tester og vente til etter ikm, ha en test liggende som samboer har kontroll på, eller skal jeg la testetøsen slippe fri? Jeg konkluderte med at det beste for meg må være å kunne teste når jeg ønsker det. Ellers kommer tankene til å løpe løpsk og det blir umulig for meg å flytte fokus. Skuffelsen over en negativ test vil være like stor om den kommer 11dpo eller 15dpo, og den vil jeg bli nødt å takle uansett. Så istedenfor å bygge opp håp, tanker og unødvendig stress flere dager frem til ikm, så prøver jeg meg på å teste akkurat når jeg føler for det også riste av meg resultatet i etterkant. For å få det ut av verden.

jeg skal også prøve å holde meg litt unna forumet, ikke helt, men litt. Ingen IKM-gruppe og ingen tråder. Kun dagboken når det er tanker eller nyheter jeg ønsker å lufte ❤️

og forresten! Kjekt å se at det fortsatt går bra med de som er gravide og at enda flere har kommet til i termingruppe ❤️ Jeg håper og håper at det snart blir vår tur også ❤️
 
Last edited:
Så fint å høre fra deg ❤️ Tenkte på deg i går, å hadde planer om å sende deg en melding. Vi er også avslappet denne måneden, uten el testing - men kjenner som deg på kroppen min. Var også usikker på testing, men endte opp med å bestille endel makesure tester. Håper det er vår måned snart ❤️
 
PP 6, uviss DPO
Disse symptomene jeg beskrev i forrige innlegg har ikke gitt seg, og blir om så bare værre. Jeg føler meg også generelt litt uvel. Jeg har testet de siste tre dagene. Helt stille og rolig, èn test for dagen! Det er mulig en svak økning i strekene, men ikke noe spesielt tydelig strek enda. I dag tok jeg også en cb early samtidig som makesure, den ble helt blendahvit. Så ingen forhåpninger foreløpig, men disse symptomene må gjerne skygge banen om ikke de betyr spire :hilarious: brystvortene mine er så fryktelig vond, jeg får omtrent ikke sove på natten nå :wideyed:

testene er siden jeg ikke vet dpo fra:
I forgårs
I går
I dag
 

Vedlegg

  • 7A44B3A7-A6D5-4ED9-8F7B-0D34F68C8D3A.jpeg
    7A44B3A7-A6D5-4ED9-8F7B-0D34F68C8D3A.jpeg
    29,2 KB · Visninger: 63
  • 9F7300B8-2DC3-46B8-BFE8-152469B1EB45.jpeg
    9F7300B8-2DC3-46B8-BFE8-152469B1EB45.jpeg
    35,2 KB · Visninger: 71
Last edited:
Så spennende!
Ser faktisk strek på alle og tydelig stigning på den fra idag. Blir veldig spennende å følge med :Heartpink
 
Så spennende!
Ser faktisk strek på alle og tydelig stigning på den fra idag. Blir veldig spennende å følge med :Heartpink

Ja, det blir virkelig spennende nå ❤️ Nå har jo jeg fått skygger og streker som er sterkere enn disse uten at det har vært noe, så jeg jubler ikke enda! Men foreløpig så kan det jo se litt lovende ut hvis jeg skal være optimistisk ❤️
 
Så fint å høre fra deg ❤️ Tenkte på deg i går, å hadde planer om å sende deg en melding. Vi er også avslappet denne måneden, uten el testing - men kjenner som deg på kroppen min. Var også usikker på testing, men endte opp med å bestille endel makesure tester. Håper det er vår måned snart ❤️

Så koselig ❤️ Hvordan ligger du an i forhold til testing nå da? Vi pleier jo å ligge ganske likt i løypen, så du er kanskje ikke så langt unna å begynne testingen nå? ❤️ Krysser fingrene for deg!
 
Back
Topp