Den lange veien mot nr 2..

PP5 - 3dpo

«Venter til ca 5 dpo med å begynne å teste ut ovitrelle»- sa jeg.. tok jo en test samme dagen jeg satt sprøyten for å se om det allerede slo ut på en test, det gjorde det. Så tok jeg en 1dpo for å se om det hadde sunket eller steget etterhvert som stoffet inntok kroppen. I dag tenkte jeg «søren heller, jeg har 30 tester liggende, jeg kan jo bare begynne nå. Hvorfor ikke?» altså, jeg har en merkelig fasinasjon av å dyppe strimler i urin, og ikke minst se på streker. Anyhow, streken blir bare svakere, så får vi håpe at den blir sterkere igjen etterhvert! Disse tre testene er da tatt annenhver dag nå da.
 

Vedlegg

  • F078924D-C7B6-42EF-911E-41FEE3614273.jpeg
    F078924D-C7B6-42EF-911E-41FEE3614273.jpeg
    39,2 KB · Visninger: 82
Last edited:
PP5 - 5 dpo
Nå blir det jo vanskelig for meg å kjenne etter symptomer siden jeg tross alt har hcg i kroppen, men i går fikk jeg så enorme mengder utflod, unnskyld meg altså men, det var helt ekstremt. Kjentes ut som jeg tisset på meg, og det har fortsatt i dag. Jeg er nødt å bruke innlegg :laughing002 dette har jeg kun opplevd èn gang før og da var jeg gravid med første.:love017

men igjen, nå har jeg jo hcg i kroppen så det er vel ikke et tegn helt til å stole på :happy118 testen i går slo fortsatt ut positivt, men nå er det veeeldig svakt
 
Last edited:
PP5 - 3dpo

«Venter til ca 5 dpo med å begynne å teste ut ovitrelle»- sa jeg.. tok jo en test samme dagen jeg satt sprøyten for å se om det allerede slo ut på en test, det gjorde det. Så tok jeg en 1dpo for å se om det hadde sunket eller steget etterhvert som stoffet inntok kroppen. I dag tenkte jeg «søren heller, jeg har 30 tester liggende, jeg kan jo bare begynne nå. Hvorfor ikke?» altså, jeg har en merkelig fasinasjon av å dyppe strimler i urin, og ikke minst se på streker. Anyhow, streken blir bare svakere, så får vi håpe at den blir sterkere igjen etterhvert! Disse tre testene er da tatt annenhver dag nå da.
Veldig kjekt at du driver å tester ut ovitrelle, regner med at mine tester ville sett ganske lik ut :p når tenker du å ta neste test?
Jeg tør nesten ikke å teste, er livredd for å få feil resultat:inpain:
Jeg venter i alle fall til mandag... Kanskje :p:hilarious:
 
Veldig kjekt at du driver å tester ut ovitrelle, regner med at mine tester ville sett ganske lik ut :p når tenker du å ta neste test?
Jeg tør nesten ikke å teste, er livredd for å få feil resultat:inpain:
Jeg venter i alle fall til mandag... Kanskje :p:hilarious:

ja, jeg er veldig glad jeg gjør det, da slipper jeg å lure på om det kan være babystrek eller ovitrelle-strek når den tid kommer!

Jeg tester hver dag nå, men tester på kvelden siden jeg mest sannsynlig hadde EL på kvelden, og sist jeg var gravid fikk jeg negative tester på morgenen men positiv på kvelden, så jeg kommer nok til å fortsette med kveldstestingen :)
 
Syntes det er lite forskjell på streken fra i går til i dag? Sammenlignet med forskjellen på de andre dagene? Jaja uansett veldig svak strek nå, så forhåpentligvis ikke lenge til den er negativ og enda mer forhåpentligvis begynner å øke igjen :nailbiting:
 

Vedlegg

  • 1C243640-A6AE-484B-9C82-5E9976FEDA5F.jpeg
    1C243640-A6AE-484B-9C82-5E9976FEDA5F.jpeg
    34,5 KB · Visninger: 82
PP5 - 6 dpo
Altså, 3. dagen hvor streken er nærmest uforandret? Kan ikke denne testen bare bli bleeeenda sånn at den kan øke igjen? Første gang jeg ønsker meg en blenda test :laughing002

Ellers er store mengder utflod fortsatt tilstede, og jeg bruke truseinnlegg, ellers er hele trusen kliss våt. Det er snakk om mengder altså. Kan nesten sammenligne det med når spermen renner ut etter samleie. Og det synes nesten å øke for hver dag som går nå, men jeg har jo fortsatt HCG i kroppen, så jeg avventer «gleden» av dette ekle symptomet til ovitrelle er ute av kroppen!
 

Vedlegg

  • BCB97D49-2895-4D7C-BCEF-943AA7046F27.jpeg
    BCB97D49-2895-4D7C-BCEF-943AA7046F27.jpeg
    36,6 KB · Visninger: 68
Last edited:
PP5 - 7dpo
Nå er teststreken nærmest usynlig på babyplan sine tidligtester, 8 dager etter sprøyten. Så nå er det bare å krysse fingrene for at streken kommer til syne igjen om et par dager. Sist graviditet fikk jeg ultrasvak strek på morgenen 11dpo, kun synlig for trente strek-øyne, men den ble tydelig positiv 11dpo på kvelden.

Symptomene begynner også å bli mildere, brystene er ikke på langt nær like sensitive som de var for noen dager siden. Men, utfloden er fortsatt tilstede, kvisene er tilstede og det stikker og murrer litt. Jeg har ikke helt troen egentlig, men det kan også ha noe med at samboer er bombesikker på at det ikke har gått denne ppen heller og det smitter nok litt over på meg.

Summa sumarum er det nok for tidlig å si enda, bare 7 dpo. Men magefølelsen er ikke helt optimistisk desverre. Tiden vil vise, jeg fortsetter uansett å teste hver kveld og noen ganger på morgenen/dagen dersom testetøsen banker på :wtf:
 

Vedlegg

  • 05C0FE5F-8169-457C-ADDC-B29725B0FD67.jpeg
    05C0FE5F-8169-457C-ADDC-B29725B0FD67.jpeg
    41,6 KB · Visninger: 86
Last edited:
PP5 - 10dpo
... og èn dag igjen til jeg offisielt ville ha tatt en test. 11dpo var første dagen jeg fikk ultrasvak strek forrige svangerskap, så jeg har ganske store forventninger til morgendagen og kommer sikkert til å bli skikkelig skuffet og tenke at alt er over dersom det ikke blir sterkere strek i morgen enn i dag :nailbiting: skummelt det og, mtp at det enda er en halv uke igjen til ikm og testedato fra klinikken.

MEN! Så langt kan jeg ikke legge skjul på at tekstrekken min ser rimelig spennende ut nå. Synkende tester -> blenda tester -> svak strek? Den nederste testen «10dpo dag» ble tatt på ordentlig utvannet urin, den var helt blank så nesten ut som vann. Og det kom strek lell, kanskje noe svakere enn i dag tidlig, men det er vel naturlig om det er hcg-utslag så tidlig?

Jeg skal teste igjen i kveld, og selvfølgelig i dagene som kommer. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er sinnsykt spent på de neste 2-3 testene. Hvis ikke det er noe økning over de neste 3 testene vet jeg jo at det er skygger :arghh:
 

Vedlegg

  • 8D5B957A-E195-40DB-8F11-9AF30548D991.jpeg
    8D5B957A-E195-40DB-8F11-9AF30548D991.jpeg
    63,9 KB · Visninger: 81
Last edited:
PP5 - 10dpo
... og èn dag igjen til jeg offisielt ville ha tatt en test. 11dpo var første dagen jeg fikk ultrasvak strek forrige svangerskap, så jeg har ganske store forventninger til morgendagen og kommer sikkert til å bli skikkelig skuffet og tenke at alt er over dersom det ikke blir sterkere strek i morgen enn i dag :nailbiting: skummelt det og, mtp at det enda er en halv uke igjen til ikm og testedato fra klinikken.

MEN! Så langt kan jeg ikke legge skjul på at tekstrekken min ser rimelig spennende ut nå. Synkende tester -> blenda tester -> svak strek? Den nederste testen «10dpo dag» ble tatt på ordentlig utvannet urin, den var helt blank så nesten ut som vann. Og det kom strek lell, kanskje noe svakere enn i dag tidlig, men det er vel naturlig om det er hcg-utslag så tidlig?

Jeg skal teste igjen i kveld, og selvfølgelig i dagene som kommer. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er sinnsykt spent på de neste 2-3 testene. Hvis ikke det er noe økning over de neste 3 testene vet jeg jo at det er skygger :arghh:
Dette er spennende! Hvor mange dager er det siden ovitrelle ble satt på deg?
 
Kveldens test nederst. Ble ikke så mye klokere - alle 3 fra i dag er sterkere enn i går, men ca samme styrke gjennom hele dagen? Jeg er spent på morgendagen ❤️
 

Vedlegg

  • 38F9AF42-6B26-4028-BC1B-B3394BB00607.jpeg
    38F9AF42-6B26-4028-BC1B-B3394BB00607.jpeg
    49,7 KB · Visninger: 80
  • 755F99D1-B740-4691-B94F-B09366BD8C2E.jpeg
    755F99D1-B740-4691-B94F-B09366BD8C2E.jpeg
    54,6 KB · Visninger: 68
Last edited:
PP5 - 11dpo

Den store dagen er her. Dagen hvor jeg fikk positiv forrige svangerskap. Tok en test kl 8 i dag tidlig når jeg stod opp. Her var det ikke skygge en gang, det var det jo i går. Tok en ny ca kl 14, skimtet kanskje en svak svak skygge ca samme som i går. Kjente på at alt håpet forsvant med det samme. Lagde et klageinnlegg på forsiden her og så på testene fra forrige svangerskap. Var tilogmed så nede at jeg bestemte meg for å slutte å aktivt prøve på baby nr2. Men jeg bestemte meg også for å smøre meg med det lille av tålmodighet jeg hadde igjen frem til ikm. Og med 20 tester liggende, 3 dager til ikm og jeg hadde bestemt meg for at det ikke blir noen neste pp. Så var det jo bare å bruke opp de testene jeg hadde. Så jeg tok en ny test kl 16 jeg. To timer etter jeg fikk en ultrasvak, ikke synlig på bilde, strek.

Så en strek. Tok en til. Strek der også. Hentet en 25mlu. STREK DER OG?!
 

Vedlegg

  • 15E38F0F-69CB-4E73-A438-E79BE34B386B.jpeg
    15E38F0F-69CB-4E73-A438-E79BE34B386B.jpeg
    45,4 KB · Visninger: 86
  • 7EDEABB4-BBCB-4E79-8290-CC454BAF3FD0.jpeg
    7EDEABB4-BBCB-4E79-8290-CC454BAF3FD0.jpeg
    40,9 KB · Visninger: 82
Last edited:
Hmm, dette var jo unektelig veldig pussig! Ser jo ut som om du er gravid :woot:Veldig rart at testene ble positiv så plutselig, men det ser jo ut som om de er rosa :Heartred
 
Hmm, dette var jo unektelig veldig pussig! Ser jo ut som om du er gravid :woot:Veldig rart at testene ble positiv så plutselig, men det ser jo ut som om de er rosa :Heartred

De er rosa, veldig rosa! Blir digital i morgen. Jeg har ikke i hus og rekker ikke noe apotek i kveld. Så en gang på ettermiddagen/kvelden i morgen tar jeg digital for å være sikker ❤️
 
De er rosa, veldig rosa! Blir digital i morgen. Jeg har ikke i hus og rekker ikke noe apotek i kveld. Så en gang på ettermiddagen/kvelden i morgen tar jeg digital for å være sikker ❤️
Blir spennende for oss begge i morgen :Heartred
Jeg tør ikke å tro på det enda... Har murret godt I magen i dag, men er litt usikker på om det er mensmurring eller luftsmerter :facepalm:
 
Blir spennende for oss begge i morgen :Heartred
Jeg tør ikke å tro på det enda... Har murret godt I magen i dag, men er litt usikker på om det er mensmurring eller luftsmerter :facepalm:

jeg tror du er gravid! Du har jo så tydelige, fine streker! Skal du ta digital i morgen også? ❤️ Krysser fingrene for oss begge!

jeg har ikke kjent noen murringer nå så langt i dpo-land. Men forrige svangerskap hadde jeg masssse sterke murringer omtrent fra samleie og frem til ca uke 8! Var sikker på at jeg skulle miste flere ganger, men jordmor roet meg den gang med at «mensensmerter» bare var et tegn på at det jobbet i livmoren og at den begynte å utvide seg. Hun kalte det voksesmerter ❤️
 
jeg tror du er gravid! Du har jo så tydelige, fine streker! Skal du ta digital i morgen også? ❤️ Krysser fingrene for oss begge!

jeg har ikke kjent noen murringer nå så langt i dpo-land. Men forrige svangerskap hadde jeg masssse sterke murringer omtrent fra samleie og frem til ca uke 8! Var sikker på at jeg skulle miste flere ganger, men jordmor roet meg den gang med at «mensensmerter» bare var et tegn på at det jobbet i livmoren og at den begynte å utvide seg. Hun kalte det voksesmerter ❤️
Jeg venter litt med digital, til jeg føler meg mere sikker :) tester med vanlig strimmel noen dager til :happy:
Det er jo betryggende å høre, får håpe det bare er det da :happy:
 
Jeg klarte å lure meg unna til et apotek for å kjøpe digitale tester nå! Og de hadde 25% på de i tillegg. Så da ble det to 2-pakninger. Så da kan jeg teste så mye jeg vil, og hvis den blir negativ så har jeg til neste pp hvertfall! ❤️ Ryker nok en i kveld før nattevakt allerede tipper jeg. Men har drukket masse brus til middag i dag, så urinen er nok ganske utvannet nå.. :nailbiting:
 
PP5 - 11dpo

Den store dagen er her. Dagen hvor jeg fikk positiv forrige svangerskap. Tok en test kl 8 i dag tidlig når jeg stod opp. Her var det ikke skygge en gang, det var det jo i går. Tok en ny ca kl 14, skimtet kanskje en svak svak skygge ca samme som i går. Kjente på at alt håpet forsvant med det samme. Lagde et klageinnlegg på forsiden her og så på testene fra forrige svangerskap. Var tilogmed så nede at jeg bestemte meg for å slutte å aktivt prøve på baby nr2. Men jeg bestemte meg også for å smøre meg med det lille av tålmodighet jeg hadde igjen frem til ikm. Og med 20 tester liggende, 3 dager til ikm og jeg hadde bestemt meg for at det ikke blir noen neste pp. Så var det jo bare å bruke opp de testene jeg hadde. Så jeg tok en ny test kl 16 jeg. To timer etter jeg fikk en ultrasvak, ikke synlig på bilde, strek.

Så en strek. Tok en til. Strek der også. Hentet en 25mlu. STREK DER OG?!

Å herlighet! Denna testingo di e forferdelig å følla med på! Kjenne stressnivået, på dine vegne, heilt hit. Tolking av strekar/ikkje strekar. Av symptomer, manglande symptomer og jah. Alt sammen!
Må innrømme at eg har tenkt for meg sjølv at eg håpar det klaffar kjapt, for dette vil bli tungt for deg! <3

Og der var det absolutt strek!

Må vere utrulig vondt/stressande å ha det slik gjennom heile syklusen! Berre det å sjå deg skrive at du ga opp før i dag. 11dpo fordi det då liksom berre «er over» og til og med vil gi opp å prøve aktivt. Får heilt vondt på dine vegne!

Eg fekk ikkje positiv test før 6+5 på førstemann. Kroppen skreik «du e gravid!», men ikkje ein jækla test slo ut. Eg prøvde drøssevis. Einaste som slo ut kvar einaste dag var eggløysingstestane. (Eg trudde jo at eg var i ny pp sidan eg berre fekk negative graviditetstestar.
Meldte meg inn her og fekk beskjed om at eg nok var gravid, at det var det eggløysingstesten slo positivt ut på. Men lærte jo og fort det at mitt svangerskap nok ikkje var noko som kom til å bli baby av sidan det tok så lang tid å få positiv test då det tyda på ekstremt treig hcg-stigning.
Men baby blei det.
På nr 2 satt det på første pp. Kroppen skreik «du e gravid!» på akkurat samme måte som sist, men ikkje f om graviditetstestane slo ut. Prøvde sikkert alle om finns då og. Fekk positiv test på sånn tidligtest først då eg var 5+6.. Denne gongen tenkte eg jo at det kunne jo gå sidan det gikk gongen før sjøl om spådommane her inne var dårlige.
Og baby blei det.

Denne gongen skulle vi berre time graviditeten sidan dei satt «smack smack» dei første gongane. Det gikk 14-15mnd før positiv test! Men då testa eg positivt på både babyplan stav (vanlige) og cb digital 8dpo.. Kjempetydelige strekar! Så lurer rett og slett på om eg kunne testa positivt tidlegare.
Mannen er livredd fleirlingar. Eg håpar på det :D

Håpar virkelig denne spira blir ei terminspire for deg! Og at du slappar meir av med svangerskapet enn du har gjort med prøvinga <3
Håpar det klaffar for ho som ligg likt i løypa med deg her og så kan dåke følge kvarandre vidare.

Spennande tider for oss alle! Lykke til!
 
Back
Topp