Ømme hender/fingre.

Loppa77

Elsker forumet
Marsmellows-15
Er det noen andre her som er plaget med ømme hender/fingre? Jeg har jo lest at gravide kan hovne opp i hender, men mine hender og fingre ser ikke spesielt hovne ut, de bare føles slik. Det er ikke noen konstant verking, men har veldig vondt i alle fingerleddene, og det gjør vondt å bøye dem. Har hatt det slik i et par måneder nå, og spesielt vondt er det på morgenen når jeg våkner. Føles nesten som når man har badet i iskaldt vann og leddene stivner litt når man kommer på land igjen.
Noen som har vært borti dette og har noen råd til hva som kan lindre? Er en stund til neste legetime, og jeg gidder ikke ringe fastlegen min for en slik "bagatell";)
 
Kan det være at du begynner å få vann i kroppen da? Har hørt fingrene/hendene kan bli slik da.... :) og spesielt om morningen!
 
Dette har jeg lite erfaring med selv, men en venninne av meg hadde noe som het karpal tunnel syndrom da hun var gravid. Jeg synes det kan høres litt likt ut, men google det så ser du om det kan stemme med dine symptomer. :)
 
Kan det være at du begynner å få vann i kroppen da? Har hørt fingrene/hendene kan bli slik da.... :) og spesielt om morningen!
Ja, det er jo sikkert noe slikt. Synes bare det er rart at jeg da ikke er hoven. Hånden/fingrene ser helt normale ut..
 
Dette har jeg lite erfaring med selv, men en venninne av meg hadde noe som het karpal tunnel syndrom da hun var gravid. Jeg synes det kan høres litt likt ut, men google det så ser du om det kan stemme med dine symptomer. :)
Synes ikke det stemte helt, da det er smerter i alle fingre på begge hender. Så håper ikke det er dette som er grunnen. Satser på at det går over når graviditeten er unnagjort:)
 
Jeg ble anbefalt av fysioterapeut å bruke kalde eller varme kluter på hendene, alt etter hva som var best for meg. Gjorde underverk i siste graviditet :)
 
Jeg tenkte også på karpal tunnel, men ser at det ikke stemmer helt for deg.
Håper du finner ut av det!
 
Synes ikke det stemte helt, da det er smerter i alle fingre på begge hender. Så håper ikke det er dette som er grunnen. Satser på at det går over når graviditeten er unnagjort:)

Da får vi håpe det bare er noe forbigående smerter, som snart gir seg. :)
 
Back
Topp