Ømme bryster - hvordan beskriver dere følelsen?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Jeg hadde eggløsning forrige lørdag og har de siste dagene kjent på ganske ømme bryster. Dette er egentlig ikke noe jeg har vært plaget med før i uken før mens, men jeg vet heller ikke siden det nok er umulig å ikke reflektere mer rundt det som skjer med kroppen i syklusen når man prøver å bli gravid.

Brystene er i hvert fall merkverdig ømme. Og da særlig om jeg tar på de lett og dytter på de. Men det er er «kun» når jeg trykker litt på området rundt niplene som er vondt, ikke på sidene.

Hvordan opplever andre denne ømheten?

For meg er det alltid på sidene mellom EL og IKM, og da er det ømt. Sånn at jeg kjenner det når jeg tar av meg bhen eller trykker/klemmer på sidene.

Men når jeg er gravid så blir det liksom sårt rundt midten av brystet i tillegg. Ikke kun ømt. Den sårheten av en litt annen karakter enn ømheten. Vanskelig å forklare. Men ved graviditet gjør det liksom vondt å stryke litt hardt over med et håndkle, mens jeg må trykke ellers.

Jeg får kun ømme bryster når jeg er gravid. Da hopper de som regel en størrelse eller to opp også. Sist hadde jeg problemer med at jeg smekka de i bad-døra på morgenen. Ellers fikk jeg vondt når jeg hadde barn på fanget som skulle kose med meg. Jobber i barnehage, så det er vanlig at jeg har barn på fanget.

Jeg blir kun øm i brystene når jeg er gravid, og det var det som fikk meg til å skjønne at jeg var gravid til tross negative tester denne gangen :p
Ikke veldig ømme hele tiden, men litt av og på. Kunne være vondt å ha armene i kors den ene dagen og ikke merke noe med mindre jeg dytta på dem den andre dagen :p

Ømme bryst før mens: litt sånn ubehagelig å ha på seg bh - føles litt for trang.

Ømme bryst fordi gravid: alt er vondt. Dusjing, ha på seg bh, ikke ha på bh, berøring av alt slag.. til og med å snu seg i senga.
De månedene der var kjipe!

Takk for bra svar! Hører gjerne fra flere også. De er ømme sånn mer eller mindre konstant. Bare det å glide igjen dunjakken var nå ubehagelig fordi de er litt større og dermed ble den litt trangere..

Mine bryster føles hovne ut. Litt sånn som når jeg har trent!

Synes det er spesielt vondt på kvelden når jeg tar av meg bhen og "slipper dem løs".

Var omtrent det samme da jeg var gravid, bare at alt ble forsterket.

Samme så meg,kjennes ut så jeg har vært på trening åsså svir det og stikker! Kjennes ut så jeg skulle vært på Felleskjøpet og kjøpt jurnetting :smiley-bounce022

Samme så meg,kjennes ut så jeg har vært på trening åsså svir det og stikker! Kjennes ut så jeg skulle vært på Felleskjøpet og kjøpt jurnetting :smiley-bounce022
Jeg var på trening etter jobb og når vi da lå på magen for å trene styrke i ryggen så var det rett og slett skikkelig ubehagelig å ligge på puppene. Jeg har trent en god del i mitt liv, og siste år i tillegg mye på yoga med samme type stilling og jeg har aldri opplevd dette før. Jeg tror jeg må ta en graviditetstest.

xsmile9
Jeg var på trening etter jobb og når vi da lå på magen for å trene styrke i ryggen så var det rett og slett skikkelig ubehagelig å ligge på puppene. Jeg har trent en god del i mitt liv, og siste år i tillegg mye på yoga med samme type stilling og jeg har aldri opplevd dette før. Jeg tror jeg må ta en graviditetstest.
Samme her,vært vant til og trent 6-7 dager i uka siden 2014,tung styrke med løping 1-3 ganger i uka! Greide å presse meg på trening i går,noe som aldri har vært noe problem men,vondt ooooveralt,stikker i bekkenet å oppblåst og generelt uvel i kroppen! Ja blir spennende å høre etter test daxsmile9

Jeg har aldri opplevd ømme bryst ved EL eller mens, men da jeg var gravid hadde jeg veldig ømme bryst i de første to mnd. De både føltes og så harde ut, som at det strammet på sidene; kjentes spesielt når jeg skulle ta på og av bh.

Jeg har de fleste syklusene både hatt ømme bryst ved eggløsning og i forkant av mens. Det kunne hoppe over noen ganger, men de fleste gangene var det rundt eggløsning det startet og varte til jeg fikk mens. Da var puppene utrolig ømme og vonde, klarte ikke gå med vanlig bh, men heller ikke uten da all bevegelse var vondt. De gikk ofte opp en størrelse og gikk ned igjen når jeg fikk mens. De var gjerne så vonde at de føltes i veien når jeg skulle gjøre ting og hver minste bevegelse der jeg var borti brystene var vond. Jeg har aldri vært gravid så kan ikke sammenligne det. Ellers så har det nesten ikke vært ømt eller vondt nå når jeg har brukt Leteozol, kun en sjelden gang men ikke fullt så vondt som før.

Jeg har litt ømme bryster nå, hatt siste 5 dagene (IKM nå søndag som kommer, krysser fingrene!) og det oppleves egentlig som veldig mild brystspreng fra første ungen. Men er veldig veldig mildt.

Back
Topp