Øm nederst i/på magen ...

Zazigai

Forelsket i forumet
Er så innmari øm og vond på nederste del av magen, er ubehagelig når jeg skal sitte med ned/reise meg opp, når jeg nyser og andre bevegelser der magen blir brukt .. Flere som har det sånn? Er ubehagelig, og ikke noe gøy å ha vondt liksom :/


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️26.1.15❤️
 
Det er mest sannsynlig bare livmoren som vokser og strekker seg. Kjenner litt på det selv, spesielt om jeg nyser, snur meg for brått osv. Se det an litt, så lenge det ikke er blødninger eller andre ting som kan si noe annet. Om det plager deg mye ville jeg kanskje tatt en tur innom jordmor eller legen bare for å få beroliget meg selv :)
Ikke godt å ha det vondt. Håper det gir seg snart. klem
 
Jeg har også dette av og til, merker det spesielt etter å ha sittet på jobb en hel dag, og kjente det i går etter å ha sittet ved symaskinen noen timer! :) Så mistenker at det har noe med sittestilling å gjøre for min del, blir bedre om jeg legger meg ned så nurket får bedre plass og flytter seg litt opp. Men når det kommer sammen med nysing og brå bevegelser, synes jeg det høres ut som voksesmerter! Håper du ikke blir mye plaga, enig i at man kan alltid ta set opp med lege/jm om man er plaga/bekymra!
 
Last edited:
Jeg har også hatt det helt siden dag 1!
Alle forteller jo om at de kjenner det innimellom, men jeg har alltid øm mage i slutten av dagen, hvis jeg har hatt en aktiv dag, så for meg minner det mer om å ha brukt musklene, enn voksesmerter, men det kan godt hende bare er meg som prøver å rasjonaliserer :p
Men det er ofte det er såpass ømt at jeg får vondt av å ligge på ryggen fordi påsan sparker der det er ømt, eller at det gjør vondt å snu meg i senga.
Så du er ikke alene!


<3 Garm Leon <3 Får en liten prins! OUL-termin 18. Januar 2015 <3
 
Er så innmari øm og vond på nederste del av magen, er ubehagelig når jeg skal sitte med ned/reise meg opp, når jeg nyser og andre bevegelser der magen blir brukt .. Flere som har det sånn? Er ubehagelig, og ikke noe gøy å ha vondt liksom :/


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️26.1.15❤️
Får også vondt når jeg "bruker magemusklene". Vondt å le, snu seg eller nyse! Tror ikke det er farlig :)
 
Back
Topp