Økonomi

Dere med delt, hvordan får dere det til? Hvem betaler hva?


TuMmY LoVe
 
Delt :) Får se hvordan det blir etter knøttet blir født.
Nå betaler vi på hver vår bil, har hver vårt huslån, deler på strøm, tv, internett å husforsikring.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Vi har litt begge deler, deler alt av regninger, mat mm (setter inn penger til dette på felleskto), det vi da har igjen på egen konto er eget :) Det syns jeg egentlig er veldig deilig, da kan jeg kjøpe hva jeg vil uten dårlig samvittighet ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har som sagt delt.. dvs vi har en felles mat og forbrukskonto som vi setter inn på hver måned.. i tillegg har vi faste overførsler til lånet.. annet enn det fører vi budsjett og regnskap hver måned og holder oversikten på den måten.. har derfor også god oversikt over økonomi. Samboeren tjener ca dobbelt så mye som meg, så vi har fordelt noe etter inntekt..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Delt, men har en felles konto som vi setter inn et fast beløp hver måned. Og så og si alt går fra felleskontoen nå!


*27.08.2013*
*14.04.2015*
 
Vi har delt økonomi, og det fungerer veldig bra for oss. Deler på faste utgifter som mat, strøm, TV, Internett, kommunale utgifter osv.

Hvordan vi gjør det når babyen kommer vet vi ikke helt enda. Men vi har snakket litt om det, så vi kommer til enighet. Ting til babyen skal vi hvertfall dele på å betale, slik som vogn og seng ect.

Alle de søte plaggene jeg kommer til å kjøpe med tiden regner jeg med han mener jeg skal betale selv, da han strengt tatt mener det ikke er nødvendig da vi kommer til å få mye. Men jeg klarer ikke å motstå ;-) <3

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Vi har egentlig felles, men det funker ikke helt sånn i praksis. For han er skrekkelig surrete med det og jeg er veldig striks på det. Så jeg er disponent på hans, men ikke han på min. Så jeg tar rett og slett penger for leie til meg og mat og sånt fra hans konto når han får inn penger, og lar resten stå igjen til hans regninger og lommepenger :p så som dere ser så er det ikke veldig felles :-o

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp