Økonomi, se hit !

Nell@

Forelsket i forumet
Sikkert noen av dere som ikke har jobb her inne... eller har dere alle jobb?

Hvordan skal dere forsørge der senere ? tjener mannen deres såpass godt? har dere barn fra før?

Hva slags muligheter har dere til og tjene penger ?


Jeg er nemlig ringevikar vært det siden Januar, og har jobbet ca 100%
så har jeg hatt fri fra 20 juni - og håper på at de ringer meg fra 4 aug. og at jeg får jobbe ganske mye.
Jeg er i tilegg blomsterbud på kveldstid og helger ved behov. som ut gir et par tusen ekstra i magen, mye mer i des.

Men er redd at jeg ikke får noen penger og ikke lett og finne jobb når man er såpass på langt på vei....

Hva hadde dere gjort?
 
Jeg jobber i butikk som lærekandidat og får individstønad fra NAV. Vet ikke om jeg fortsetter å få det i permisjon (har lest noe om at man har samme rettigheter som lærling og at man skal få det samme man får utbetalt når man går ut i permisjon i hele permisjonstiden) , men om jeg ikke gjør det så får jeg sosialhjelp ettersom jeg og gubben ikke er gift enda, det har alle over 18 krav på når man ikke har inntekt og ikke er gift. Ellers er gubben kjøreleder og vekter så jeg vil nå si at vi har god råd. Har en gutt sammen fra før og en stesønn annenhver helg.

Det å skrive opp budsjett har reddet oss og det er derfor vi har så god økonomi som vi har idag :) Så det hadde jeg nok begynt med!
 
Ja budsjett er ikke noe problem :)

Han jeg er sammen med har faststilling hatt i 7 år, mens jeg har vært lærling, fått individstønad og nå jobbet siden januar ... men redd at jeg ikke får så mye om jeg ikke jobber fra nå og til permisjon begynner.

tenkt litt på studier kanskje begynne med det ?? vil viderutdanne meg og når jeg går hjemme har jeg jo sjansen... dumt?
 
Har fast jobb, men skifter jobb i Oktober til en som gir mindre stress og som jeg kommer til å kunne gjøre hjemmenfra under permisjonstiden.
Går kraftig ned i lønn.
(Har tatt 3 års permisjon fra den jobben jeg har nå f.o.m oktober)
Ellers vil jeg selvfølgelig fortsette med å være støttekontakt (vil ta 2 mnd pause når nurket kommer) og har ingen planer om å slutte å være fostermor for verdens skjønneste søskenflokk med mindre bv godtar at de flytter til enten mor eller far.
(Vet mor holder på å få livet sitt på beina igjen så håper for barnas skyld at hun klarer det for jeg tenker at i utgangspunktet så trenger barn sine foreldre mest mulig i livet sitt)
 
Ja budsjett er ikke noe problem :)

Han jeg er sammen med har faststilling hatt i 7 år, mens jeg har vært lærling, fått individstønad og nå jobbet siden januar ... men redd at jeg ikke får så mye om jeg ikke jobber fra nå og til permisjon begynner.

tenkt litt på studier kanskje begynne med det ?? vil viderutdanne meg og når jeg går hjemme har jeg jo sjansen... dumt?
Hmm, jeg orket ikke å tenke på utdanning det første året med småen, for min del skal den tida nytes. Tiden går så utrolig fort det året skjønner du! :p Så det er ikke noe jeg hadde anbefalt.

Det høres jo ut som om du har opparbeidet deg rett til noen permisjonspenger da? Visst du fortsetter ringe-stillingen din frem til fødsel, tror jeg? Ellers har du jo som sagt sosialhjelpen så lenge dere ikke er gift :) Da får du halve husleia (ingenting om dere eier hus), livsopphold og noe tilskudd for ungen. Tror det er rundt 4500 kr for livsopphold og tilskuddet. Jeg fikk 7500 når jeg måtte ha sosialhjelp (3000 til husleia da den var på 6000).
 
Vet hva det er har en på 7,5 fra før med utfordringer i hverdagen :)

Derfor tenker jeg ting er viktig og finne ut av... skal nok klare dette ;)
 
Jeg har fast jobb men bytte jobb fra 4.august, fortsetter i samma selskap men en annen butikk. En mindre stressende og enklere jobb og heldigvis mer betalt. Men sjefen vet ik om graviditeten enda :( er bare beskymret for reaksjonen hans :p
Det jeg lurer på er om jeg får mammapenger siden jeg bytter jobb i samma firma?


❤️27.12.14❤️
 
Jeg har fast jobb men bytte jobb fra 4.august, fortsetter i samma selskap men en annen butikk. En mindre stressende og enklere jobb og heldigvis mer betalt. Men sjefen vet ik om graviditeten enda :( er bare beskymret for reaksjonen hans :p
Det jeg lurer på er om jeg får mammapenger siden jeg bytter jobb i samma firma?


❤️27.12.14❤️
Ja,. mammapenger blir beregnet ut av inntekten din.
 
Ok da skal jeg gjøre mitt beste med og jobbe til jeg ikke får lov til og jobbe lenger.
 
Mannen har en godt betalt jobb, jeg er hjemme nå pga manglende bhgplass til storesøster etter vi flyttet, og starter å jobbe når nr 2 begynner i bhg. Det går rundt, på sitt vis.

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen
 
Mistet jobben min fjor grunnet en konkurs, og gikk på dagpenger fram til permisjon i juli 2013. Begynte igjen på dagpenger i mai i år (umulig å finne jobb her, som klaffer med arbeidsdagen til far). Venter barn i januar, men får penger utifra dagpenger. Litt knapt blir det, men vi skal klare oss. Har ei rimelig husleie, rimelig bil, og ingen dyre faste utgifter utover det vanlige. Heldigvis trenger vi ikke kjøpe så mye nytt til nummer to, selv om det skulle vise seg å bli gutt. Vi har det meste vi trenger. Jeg skal studere i høst/vår - nettstudie, til barne-og ungdomsarbeider, slik at jeg skal klare å få meg en praksisplass fra jeg går ut av permisjon neste år. Sparer litt til barna nå, men skal spare mer når jeg får fast jobb. Sparer litt til oss selv også, slik at vi kan få en fin ferie neste år, vi har aldri vært på ferie før. Så, økonomien kan bli litt trang, men det er verdt det :)
 
Ja budsjett er ikke noe problem :)

Han jeg er sammen med har faststilling hatt i 7 år, mens jeg har vært lærling, fått individstønad og nå jobbet siden januar ... men redd at jeg ikke får så mye om jeg ikke jobber fra nå og til permisjon begynner.

tenkt litt på studier kanskje begynne med det ?? vil viderutdanne meg og når jeg går hjemme har jeg jo sjansen... dumt?
Hvorfor ikke ta kontakt med NAV å høre hva de har å si. Så får du vite hva du har rett på:)
De har dyktige rådgivere en får snakke med på tlf.
 
Back
Topp