Økende matlyst

Boondocker

Flørter med forumet
Har vært så flink med maten, men nå begynner det å skje noe.. «Bare litt til, bare ett knekkebrød til...»

Kjenner jeg sliter med å la være å spise «litt til»:nailbiting: Heldigvis er det ikke snakk om godsaker, men to knekkebrød blir til fire, en brødskive blir til to osv :wtf:
Samtidig så merker jeg at jeg gir meg selv «lov» til å spise mer siden jeg er gravid. Flere som har det slik? Gode tips?:smiley-ashamed005
 
Jaaa. Det er begynt her og. Akkurat som at det ikkje er bunn i magen
 
Jepp! :bag::bag:
 
Hadde det sånn i hele første trimester jeg. Konstant sulten og alltid mer enn før. Plutselig sa det stopp og nå blir jeg fortere mettet på all slags mat. Jeg tenker at kroppen regulerer inntak ut i fra behov. for min del spiste jeg ganske nøkternt før jeg ble gravid, så jeg tror at det var kroppens måte å øke kaloriinntaket på.
 
Jeg blir like fort/fortere mett nå når jeg spiser et måltid i forhold til før graviditeten, men blir sulten igjen mye raskere. Så totalt sett blir det endel mer mat. Men jeg tenker ikke noe over det, spiser når jeg er sulten uansett :) Kroppen trenger jo ekstra energi når man er gravid, og enda mer jo lenger man er på vei.

Gikk opp 20 kg i forrige svangerskap, og gikk sakte men sikkert ned til startvekt etterpå uten å gjøre noe spesielt for det. Så satser på at det blir likt denne gangen :p
 
Jeg har ikke kjent på det tidligere. Men i dag tok det helt av... Har nettopp spist 1/2 kg salat. Og kjenner at det hele hadde toppet seg med litt lakris eller sjokolade :D er egentlig like sulten som jeg var før jeg begynte å spise...
 
Ja det har satt inn nå! Er konstant sulten som om det snart skal begynne å romle i magen ! Jeg prøver å fylle på med grønnsaker og frukt av ulik slag men blir fort sulten etter hvert måltid...
 
Hadde det sånn i hele første trimester jeg. Konstant sulten og alltid mer enn før. Plutselig sa det stopp og nå blir jeg fortere mettet på all slags mat. Jeg tenker at kroppen regulerer inntak ut i fra behov. for min del spiste jeg ganske nøkternt før jeg ble gravid, så jeg tror at det var kroppens måte å øke kaloriinntaket på.
Samme her. Spiste lite før jeg ble gravid, og fikk hunger fra en annen verden hele første trimester. Nå tåler jeg lite før jeg blir mett. Tenker også at kroppen regulerer selv ut i fra behov :)
 
Med første ungen hadde jeg det litt sånn. Gikk fra å spise omtrent ingenting til å spise dobbelt så mye som samboeren min og brødrene mine spiser. Fikk liksom aldri nok og var sulten heeeeele tiden. Pluss at maten smakte så innmari godt :p

Dette svangerskapet spiser jeg omtrent ingenting og mindre enn før jeg ble gravid. Er kvalm hele tiden :/
 
Jepp! Var sånn med førstemann også, og selv om jeg gikk opp mye i graviditeten forsvant all ekstravakten i løpet av 3-4 måneder etter fødsel. Så jeg prøver å spise sunt, men spiser mer enn jeg pleier ja! Mat er så innmari godt! :D
 
Har ikke spist noe spesielt mye enda. Men spiser ting jeg aldri ville spist :hungover: og klarer ikke lukta av løk og hvitløk selv om jeg synes det er godt.
Nå skjærer jeg smør med ostehøvelen :wacky: aldri vært noe fan av smør :hilarious:
 
Ja, jeg har hatt ulvehunger med begge mine. Spiser et stort, sunt måltid og én time senere rumler det i magen og jeg føler meg svimmel av sult. :p
 
Back
Topp