Økedager

Jeg tror det er økedager min lille har nå. De siste to dagene har hun kun sovet i korte perioder og hun har derfor fått pupp veldig ofte.
 
Jenta vår har vært våken store deler av dagen idag og vært ofte på puppen. Har en lengre periode med søvn akkurat nå, lurer på om det kan være økedager som er startet her også. Men hun er bare 14 dager gammel enda, trodde ikke de skulle komme så tidlig.
 
Fikk første økedag da han var 10 dager. Jordmor på barsel sa at første økedag gjerne kommer en gang fra dag 7-10. Han ba om pupp en gang i timen hele dagen. I går sov han kjempemasse, sikkert pga utmattelse.
 
Hvor lenge varte økedagene til dere andre? Er vel kanskje stor variasjon fra baby til baby dette..
 
Her var første økedøgn etter en ukes tid. Det lengste det har vart her er to døgn :) sover veldig lite dagene der holder på men mye dagen etter;)
 
Tror ikke i har hatt økedager jeg, og mini er 5 uker. Er det rart? Men, skal ikke stå på matlysten altså, for gutten er allerede 2 kg tyngre en stattvekta og nærmer deg nå snart 6kg :p
 
Min nærmer seg tre uker, og ingen økedøgn enda. Ettersom jeg egentlig mistenker for mye melk er ikke det så rart
 
De sa vår hadde økedøgn på barselhotellet.. Måtte gi mer og mer nan, for at han skulle bli fornøyd. Men nå er vår født nesten 2 uker over tiden, så har kanskje noe med det å gjøre. Nå er han snart 4 uker, og jeg tror vi er inne i den 3. økeperioden nå. Har hatt 2 dager nå hvor han sover minimalt på dagen, og bare vil ha pupp. Han vil heller ikke sove på kvelden, før etter veldig mye amming. I går startet vi leggerutinen kl 20, og han sovnet ikke før rundt midnatt. Virker kanskje som han er litt roligere i dag.
 
Tror ikke i har hatt økedager jeg, og mini er 5 uker. Er det rart? Men, skal ikke stå på matlysten altså, for gutten er allerede 2 kg tyngre en stattvekta og nærmer deg nå snart 6kg :p
Samme her :p Tror okke det er behov for det heller, for jeg har mye melk :)
 
Snakket med helsesøster idag.. Var nok en økedag jenta vår hadde igår ja! Og idag har hun spist bra når hun først spiser og hun sover mye. Kommer vel av at hun var så mye våken igår :)
 
Har ikke hatt noen økedag her enda. Mistenker å ha overproduksjon av melk jeg også!
 
Siden vi er flere med mistanke om overproduksjon, hva har dere planer om å gjøre med det?

Jeg veksler mellom å ringe melkebanken og å kjøre heltømming og intervallamming.

Vesla kaver en del og svelger mye luft. Hun plages ikke av mye vondt da, men fiser mye. Broren var mer plaget, men han hadde også kolikk så det er ikke godt å si.
 
Back
Topp